تهران ۴۹۰ هزار واحد خالی از سکنه دارد/اخذ مالیات آخرین راهکار عرضه واحدهای خالی به بازار مسکن



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, مسکن

عقبایی گفت: تهران در حال حاضر ۴۹۰ هزار واحد خالی از سکنه دارد که با اتخاذ مالیات از این واحدها می‌توان توازن را در بازار مسکن ایجاد کرد.

 حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند به عنوان آخرین راهکار ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن باشد،گفت: دولت باید در ابتدا با اجرای سیاست های مختلف بتواند بازار مسکن را به تعادل رسانده و سپس به سراغ اخذ مالیات برود.

 

وی با اشاره به اینکه با ایجاد رقابت در بازار مسکن می‌توان مانع افزایش تعداد واحدهای خالی شد، افزود: اتخاذ سیاست‌های تشویقی در این بازار و با ارائه تسهیلات ویژه به متقاضیان می‌توان قدرت خرید را در بین متقاضیان افزایش داد. 

 

عقبایی اظهار داشت: در صورتی که این سیاست‌ها جوابگو نباشند، می‌توان با اخذ مالیات از خانه‌های خالی به این بازار رونق بخشید. 

 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: بیشترین تعداد واحدهای خالی از سکنه در حاشیه شهرهای بزرگ قرار دارد واین امر در شهرهای کوچک به دلیل کمبود متقاضی بیشتر نمود پیدا کرده است. 

 

عقبایی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد واحدهای خالی از سکنه در شهرهای بزرگ و واحدهای لوکس هستند، گفت: براساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور و ۴۹۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران خالی از سکنه است که بیشترین تعداد واحدهای خالی از سکنه در استان تهران، مربوط به حاشیه شهر‌ها است. 

 

عقبایی در پایان یادآور شد: ورود این واحدهای خالی از سکنه به بازارِ عرضه و تقاضا، نقش مؤثری در خروج از رکود بازار مسکن دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------