بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی بیش از ۵۰۰میلیارد تومان است/شهرداری به‌جای مطالبه‌خواهی، بدهی‌‌اش را پرداخت کند



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی  ,شهرداری تهران

به گفته رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، روزنامه ارگان شهرداری تهران در حالی از افزایش ۱۴.۵ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در امسال گلایه می‌کند که بدهی نهادهایی مثل شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعی باعث شده این سازمان نتواند حقوق بازنشستگان را بیش از این افزایش دهد.

 روزنامه همشهری در شماره ۷۰۸۴ مورخ ۹۶/۲/۶ در گزارشی از تبعیض در افزایش حقوق بازنشستگان گلایه کرده که این گزارش واکنش رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری را به همراه داشته است. حسن صادقی معتقد است: شهرداری به‌جای مطالبه‌خواهی، بدهی‌‌اش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

 

صادقی با انتقاد از این اقدام روزنامه وابسته به شهرداری تهران اعلام کرد که شهرداری تهران از بدهکارترین ارگان‌ها به سازمان تامین اجتماعی است.

 

وی درباره بدهی شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعی و مطالبه‌خواهی روزنامه وابسته به این ارگان از سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: روزنامه آقای محمدباقر قالیباف که سنگ مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را به سینه می‌زند، رقمی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران که صاحبان اصلی این سازمان هستند، بدهکار است.جای تعجب است که این روزنامه در آستانه انتخابات، به فکر بازنشستگان افتاده است، درحالیکه شهرداری تهران، بدهی سنگینی به تامین اجتماعی دارد.

 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان تامین اجتماعی بیان کرد: شهرداری تهران باید پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی را جزء دیون ممتاز قرار دهد.

 

صادقی با یادآوری اینکه امسال میزان حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱۴.۵ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی با وجود طلب بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی ازجمله شهرداری تهران، تمامی تعهدات خود را به موقع پرداخت کرده و در ۴ سال گذشته افزایش مستمری بیش از نرخ تورم بالاتر رفته، امکانات درمانی توسعه یافته و خدمات زیارتی و رفاهی به بازنشستگان ارائه کرده است.

 

وی خطاب به شهردار تهران گفت: درحالیکه هم قطاران شما در دولت گذشته بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور را دچار حاشیه کرده بودند، تغییر ۸ مدیرعامل در آن ۸ سال گویای خیلی مطالب است. سازمانی که قرار است به نیروهای مولد اطمینان دهد خود دچار ناامنی و سوءاستفاده شده بود که خوشبختانه در ۴ سال گذشته اتفاقات خوبی در این سازمان افتاد و خدمت رسانی هدف اول مدیران و کارکنان این سازمان شد و جامعه کارگری به خاطر ثبات و آرامشی که در این سازمان حاکم شد قدردان دولت یازدهم است.

 

 

 اخبار اجتماعی -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------