ابتکار: منشور مشاغل سبز به زودی ارائه می شود/ پر شدن ریه ۳۰ میلیون نفر از هوای پاک



  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی , ابتکار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی بالای هوای کلان شهرها و چند شهر در ابتدای دولت گفت: امروزه ۳۰ میلیون نفر از هوای پاک و سالم استفاده می کنند.

 به  گزارش ایسنا؛معصومه ابتکار در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه منشور مشاغل سبز به زودی ارائه می شود، افزود: این منشور در راستای پیشبرد اهداف زیست محیطی و ایجاد اشتغال تدوین شده است.

 

وی بیان کرد: در دولت یازدهم ۱۴ لایحه در رابطه مستقیم با محیط زیست یا به صورت قانون درآمده‌اند و یا در نوبت هستند.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: امروزه گامهای خوبی برای دستیابی به توسعه پایدار در محیط زیست برداشته شده است.اهداف حوزه محیط زیست فرابخشی، مستمر و بلند مدت است. اقتصاد می تواند بدون آلودگی و تخریب رشد قابل توجهی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد استعداد خوبی برای توسعه پایدار و رشد سبز دارد و یکی از موضوعات این حوزه اشتغال سبز است .

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از احیای ۸۰ درصدی هور العظیم خبر داد و عنوان کرد: باید تلاش های بیشتری در حوزه رفع آلودگی هوا و احیاها انجام شود.

 

ابتکار گفت: برای مقابله با گرد و غبارها برنامه‌های متعددی داریم. تفاهم نامه ای با دولت عراق در این راستا انجام شده است و آموزش و توان افزایی کارشناسان عراقی در آن پیش بینی شده است.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پایان گفت: ابعاد کاری این حوزه خیلی وسیع است و این موضوع برای حل شدن کامل زمان می برد و تلاش فرامرزی نیاز دارد.

 

توان‌افزایی روستایی از برنامه‌های پیش بینی شده در برنامه ششم

 

 رئیس سازمان محیط زیست گفت: توان افزایی روستایی و توجه به توسعه کشاورزی پایدار از برنامه‌های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه است.

 

معصومه ابتکار در جلسه استقرار برنامه‌های حفاظت از تنوع زیستی در بخش‌های تولیدی و منظرسازی در سازگاری با شرایط خشکسالی و تغییر اقلیم در زاگرس مرکزی افزود: می‌توان تلاش کرد که در کنار حفاظت از تنوع زیستی با توجه به گردشگری پایدار ایجاد اشتغال برای مردم نیز محقق شود. 

 

وی تاکید کرد: تلاش برای انقلاب و تحول بیشتر در بخش کشاورزی لازم است و دولت توجه خوبی به حوزه‌های مختلف کشاورزی داشته است. اصلاح الگوی مصرف، آبیاری نوین و اصلاح روش آبیاری، اصلاح الگوی کشت کشاورزی و توجه به استفاده کمتر از سموم کشاورزی می‌تواند به توسعه کشاورزی پایدار کمک کند. رویکردی که در این حوزه در نظر گرفته شده است مشارکت مردم در این فعالیت‌هاست. استفاده از تجربیات، دانش بومی و بین المللی و دانش روز در کنار یکدیگر برای تحقق توسعه کشاورزی پایدار لازم است .

 

ابتکار در پایان گفت: توجه به مسئولیت در قبال آب و خاک در قرارداد با کشاورزان تجربه موفقی درحفاظت از آب و خاک در دنیا بوده است و توجه به این حوزه درکشور نیز به توسعه پایدار در بخش کشاورزی کمک می‌کند.امیدواریم با توجه به نگاه دولت و استان‌ها و نیاز به فعالیت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در جهت تقویت کشاورزی پایدار و توجه به مسائل تغییر اقلیم اقدامات بیشتری انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------