واکنش ستادمبارزه با موادمخدر به اظهارات یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ستادمبارزه با موادمخدر

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به اظهارات یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد و گفت: طبق قانون مبارزه با مواد مخدر، رئیس جمهور می‌تواند برای اداره جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر فردی را به عنوان نماینده از جانب خود انتخاب کند. 

به گزارش ایسنا، دکتر پرویز افشار در این رابطه گفت: یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران، بر عدم حضور رییس جمهور در پاره‌ای از جلسات شوراها و ستادها از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره داشت که لازم می‌دانم توضیحاتی را ارائه کنم.

 

وی افزود: به استناد تبصره یک ذیل ماده 33 قانون مبارزه با مواد مخدر، رئیس جمهور می‌تواند برای اداره جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر فردی را به عنوان نماینده از جانب خود انتخاب کند. دکتر روحانی رییس جمهور نیز به استناد این ماده قانونی، وزیر کشور را به عنوان دبیرکل ستاد و نماینده قانونی خویش منصوب نمود که از بدو انتصاب دکتر رحمانی‌فضلی خوشبختانه شاهد حضور مستمر، هدفمند و موثر ایشان در جلسات این ستاد بودیم به نحوی که شاهد رکوردی جدید از این مدیریت در ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم.

 

سخنگوی ستاد در ادامه ضمن احترام به همه نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تشکر از زحمات دبیران کل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: در این دوره در عرصه مبارزه با مواد مخدر در اکثریت قریب به اتفاق شاخص‌های عملکردی نسبت به سنوات گذشته، رشد و جهش قابل توجهی وجود داشته است.

 

افشار ادامه داد: با انتصاب دکتر رحمانی فضلی به عنوان دبیرکل این ستاد، طی 4 سال اخیر شاهد رویکرد کاملا علمی در حوزه اعتیاد و مبارزه با آن بوده‌ایم که توانسته است دستاوردهای بزرگی را به دنبال داشته باشد که در نوع خود و در مقایسه با سنوات گذشته به لحاظ کمی و کیفی کارنامه درخشان، بی‌نظیر و بی‌بدیلی است.

 

وی افزود: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر توانسته به عنوان دغدغه‌ی ساختار حاکمیتی از سطح ملی (وزارتخانه‌ها)، منطقه‌ای (استانداران) و محلی (فرمانداران) اثرات مثبت و قابل توجهی را به دنبال داشته باشد و به عنوان اولویت نخست حاکمیت در میان آسیب های اجتماعی قرار گیرد و خوشبختانه این رویکرد که منشاء علمی هم دارد، به تایید سازمان ملل رسیده و به عنوان یک الگو در بین کشورهای منطقه مطرح است.

 

سخنگوی ستاد گفت: در نشست شورای اجتماعی کشور که سال گذشته با حضور سران سه قوه و کارگزاران نظام در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی در محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) برگزار شد، معظم له پس از شنیدن گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع بندی صورت گرفته از وضعیت پیشرفت در کارها ابراز خرسندی نمودند.

 

افشار افزود: از طرفی با هماهنگی و پیگیری‌های کم سابقه‌ای که توسط وزیر کشور و دبیرکل ستاد در دوره یازدهم ریاست جمهوری انجام شده است، همکاری، هماهنگی و هم‌صدایی بین اعضا و دستگاه‌های عضو ستاد بسیار مطلوب و مثال زدنی است به گونه‌ای که در همکاری با هیچ‌کدام از قوا از جمله قوه قضائیه و نهاد قانون‌گذار مانعی دیده نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: نمونه بارز این هماهنگی در طرح نوروزی ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور بود که از اسفند سال گذشته با نهایت همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط آغاز و اجرایی شد، به گونه‌ای که شاهد اقدام فوق‌العاده‌ای در حوزه اعتیاد و مبارزه با آن بودیم.

 

این مقام مسئول در ستاد بیان داشت: در طول 4 سال اخیر، بیش از 21 هزار جلسه، کمیته، نشست، همایش، کنگره، کارزار فرهنگی و سایر فعالیت‌های مرتبط در عرصه مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور برگزار شده که در نوع خود نیز کم‌نظیر است.

 

افشار ادامه داد: امروز استانداران، فرمانداران و دهیاران براساس رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر در خط مقدم مبارزه با اعتیاد می‌باشند که در سنوات گذشته با چنین حجم و گستره‌ای مسبوق به سابقه نبوده است.

 

وی در ادامه به توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر در دوره یازدهم ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: ایجاد دغدغه و حساسیت آحاد جامعه نسبت به مواد مخدر و پیامدهای ناشی از آن با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، تمرکز بر شرق و حاشیه شرق به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر به داخل کشور و ناامن کردن مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ، کشفیات 70 درصدی مواد مخدر، افزایش 40 درصدی خدمات پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت مردم در قالب تشکل‌ها و ظرفیت‌های مردمی با فعالیت 2365 سازمان غیر دولتی در سطح کشور که در سطوح منطقه‌ای، محلی و ملی با این ستاد همکاری می‌کنند، از اهم این توفیقات می‌باشند.

 

افشار افزود: به عنوان مثال در راستای کار اقدام و عمل ظرفیت 400 نفره نگهداری از معتادان متجاهر در کلان شهر تهران در آغاز فعالیت دولت یازدهم امروزه به حدود 10 هزار نفر رسیده است، همچنین راه‌اندازی بزرگترین شبکه درمان اعتیاد در دنیا به ظرفیت 8500 مرکز سرپایی، بستری و اقامتی که سالانه 800 هزار نفر را تحت پوشش خدمات درمانی قرار می‌دهند از دیگر توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران طی 4 سال اخیر در عرصه مبارزه با مواد مخدر محسوب می‌شوند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛وی در پایان اظهار امیدواری کرد که همه نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی خود نسبت به عملکرد نظام در عرصه مبارزه با مواد مخدر قضاوت منصفانه‌ای داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------