ربیعی: معادن نیاز به نوسازی و تجدید نظر در تجهیزات ایمنی دارند



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی  , ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معادن کشور بویژه معادن زغال سنگ نیاز به نوسازی و تجدید نظر در تجهیزات ایمنی دارند که باید مورد توجه کارفرمایان قرار گیرند.

 به گزارش ایرنا، علی ربیعی بامداد یکشنبه با حضور در محل معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر و در جمع کارگران این معدن اظهار داشت: بسیاری از معادن 20 ، 30 و 50 ساله کشور تجهیزات کهنه و قدیمی با ایمنی پایین دارند که باید نوسازی شوند.

 

وی افزود: ممکن است تجهیزات قدیمی برابر با آنچه در کتاب ها یا قانون استاندارد آمده است قابلیت کار داشته باشند اما برای جلوگیری از فجایع باید نوسازی شوند.

 

ربیعی با اشاره به حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر افزود: در این حادثه بسیار غم انگیز بسیاری از خانواده های معدنکاران سرپرست خود را از دست دادند.

 

وی با بیان اینکه کار در معدن از مساغل بسیار سخت با ریسک بالا است، تصریح کرد: کسی که در معدن کار می کند در واقع کار جان می کند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: پس از حادثه این معدن در جلساتی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم، توافق کردیم تا نوسازی معادن انجام شود.

 

ربیعی به فعالیت کمیته حقیقت یاب برای بررسی دلایل حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت اشاره کرد و افزود: در این کمیته 2 کارشناس ایمنی بیرون از سیستم دولتی عضو هستند که موضوع را بررسی و نظر خود را اعلام می کنند.

 

وی اضافه کرد: پیشنهاد کرده ام یک نفر از کارگران باسابقه معدن نیز عضو این کمیته شود تا گزارش جامع تهیه و مبنای کار قرار گیرد.

 

ربیعی تصریح کرد: با بررسی های انجام شده بسیاری از کارگران معدن آزادشهر از سال های 93 و 94 و برخی نیز از سال 95 حقوق معوقه دارند که تماما پرداخت می شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بررسی های انجام شده همچنین مشخص شده که پیمانکار حق بیمه کارگران معدن را کامل پرداخت نکرده است که در این خصوص نیز بخشنامه ای کردم که اگر پیمانکاری تخلف کند کارفرمای اصلی باید مسئولیت ها را بپذیرد زیرا با تغییر پیمانکار کارگر عوض نمی شود.

 

ربیعی؛ هدف از سفر به آزادشهر را ابراز همدردی و عرض تسلیت مجدد به خانواده جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر اعلام کرد و گفت؛ تا صبح در کنار کارگران خواهم بود و در جلسه ای با چند نماینده کارگران مسائل و مشکلات را بررسی می کنیم.

 

به گزارش ایرنا کارگران نیز در سخنانی خواستار تحقق کامل سخنان وزیر شدند.

 

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت منفجر شد که بر اثر این حادثه شماری از کارگران معدن محبوس شدند.

 

تاکنون پیکرهای 22 نفر از کارگران محبوس به خارج از معدن منتقل شده است و عملیات آواربرداری برای نجات کارگران گرفتار در معدن ، همچنان ادامه دارد.

 

معدن زمستان یورت در 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد، این معدن افزون بر 370 نفر کارگر دارد.

 

شامگاه چهارشنبه گذشته نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت به دستور رئیس جمهوری برای رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان معدن زمستان یورت به آزادشهر سفر کردند و در محل معدن حاضر شدند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------