کاهش وقوع جرایم جنایی در کشور



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,جرایم جنایی

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا از کاهش جرایم جنایی خبر داد و گفت : هیچ یک از پرونده‌هایی که هنوز عامل و یا عاملان آن دستگیر نشده‌اند، بایگانی نمی‌شوند و پرونده‌های معوقه تحت پیگیری زبده ترین کارآگاهان قرار می گیرد.

 به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده افزود: وقوع جرایم جنایی در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۵ درصد کاهش یافته همچنین کشف جرایم جنایی در سراسر کشور در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۹۴، حدود۰.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا از کاهش ۷.۵ درصدی سرقت مسلحانه در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در سال گذشته بیشتر سرقت‌های مسلحانه به صورت «باندی» از سوی سارقان  و سرقت‌های مسلحانه در جرایم خرد نظیر سرقت موبایل، طلا، ساعت ، وجوه نقد همراه و... نیز به شیوه و شگردهایی چون تحت پوشش مامور، مسافر کش و .. انجام شده است.

 

حاجی‌زاده با بیان اینکه مبارزه با جرایم خشن به عنوان اولویت مهم در ناجا مطرح است، گفت: پیگیری پرونده سرقت‌های مسلحانه و جرایم جنایی، تکمیل بانک اطلاعاتی افراد گمشده و ... از دیگر اولویت‌های پلیس مبارزه با جرایم جنایی آگاهی ناجا در سال جدید است.

 

وی افزود: ۲۵ درصد از کشفیات در سال ۹۵ مربوط به پرونده‌های معوقه پلیس آگاهی است،اظهارکرد: برای کشف پرونده‌های معوقه توانسته‌ایم ازتوان تجربی و علمی کارآگاهان بازنشسته نیروی انتظامی در تهران و سایر استان‌ها استفاده کنیم و خوشبختانه در این زمینه موفقیت‌های خوبی کسب شده است.

 

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا همراهی و مشارکت مردم را زمینه‌ساز استقرار امنیت پایدار در جامعه دانست و اظهارکرد: کشف پرونده‌هایی همانند قتل دسته جمعی در فهرج کرمان، قتل مسلحانه در سیستان و بلوچستان، قتل شش نفر در اراک، دستگیری باند سارقان سوپرمارکت‌ها در تهران، سرقت مسلحانه خودروی یکی از بانک ها در تهران و قتل چهار نفر در خرم آباد از جمله عملکردهای مهم مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا در سال گذشته است.

 

حاجی‌زاده تحقق شعارسال جاری(اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) را یکی از اهداف مهم پلیس عنوان کرد و گفت: کاهش وقوع جرایم جنایی و افزایش کشفیات، سبب احساس امنیت در جامعه می‌شود که این امر انگیزه را در مردم برای اشتغال و کارآفرینی ایجاد می‌کند.

 

وی لازمه تولید و اشتغال را داشتن محیطی امن دانست و تصریح کرد: هدف ما و همه همکارانمان در سراسر کشور ارتقای امنیت جامعه است که امیدواریم بهتر از قبل بتوانیم به این مهم بپردازیم.

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس،حاجی‌زاده با اشاره به پخش برنامه آموزشی «ردپای حادثه» که از سوی معاونت مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا و کارشناسان مربوطه از آنتن رادیو ایران عصر هر جمعه ساعت ۲۰ به مدت ۵۰ دقیقه پخش می‌شود، گفت: این مستند درباره موضوعات مختلفی همچون قتل،کلاهبرداری،سرقت و دیگر مسائل اجتماعی پخش می‌شود  تا از این طریق از وقوع جرایم مشابه در آینده جلوگیری شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------