مطالبات کارگران و جان‌باختگان معدن یورت پرداخت می‌شود/ برخورد بدون اغماض با مقصران حادثه



  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی ,حادثه  معدن

استاندار گلستان از پیگیری کامل مطالبات کارگران و جانباختگان حادثه هفته گذشته معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر خبر داد و گفت: با مقصران این حادثه نیز بدون اغماض برخورد می شود.

  به گزارش  ایسنا؛حسن صادقلو رو گذشته در سرکشی از خانواده دو تن از جانباختگان مینودشتی حادثه معدن زمستان یورت، گفت: پیگیری همه مطالبات کارگران و جانباختگان این حادثه غم انگیز، دستور ویژه رئیس جمهوری است که از سوی مسئولان پیگیری و پرداخت می شود.

 

وی افزود: سرکشی، ابراز همدردی و دلجویی امروز من و دو تن از مدیران کل استان و نیز فرماندار، امام جمعه و برخی مسئولان مینودشت با شما خانواده ها که بهترین عزیزان خود را از دست داده اید، علاوه بر وظیفه اخلاقی و انسانی در راستای دستور رئیس جمهوری است.

 

صادقلو با اشاره به حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر، گفت: در این حادثه غم انگیز که کمیته حقیقت یاب درحال بررسی دقیق علت حادثه است، شماری از کارگران زحمتکش این معدن جان عزیز خود را از دست دادند.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه تا صبح امروز شمار جانباختگان این حادثه که پیکر آنان به خارج از معدن منتقل شد، 35 نفر بود، افزود: طبق اطلاعی که هم اینک به بنده اعلام شد، پیکر 6 نفر دیگر نیز در معدن پیدا شده است.

 

وی همچنین گفت: خانواده کارگران و جانباختگان این حادثه بدانند که آنگونه که رئیس جمهوری فرمودند، پس از بررسی دقیق و کارشناسانه علت حادثه، بدون اغماض با تمام خاطیان در هر رده و مسئولیت از سوی قوه قضاییه برخورد خواهد شد.

 

استاندار گلستان در دیدار با خانواده جانباختگان "مهدی مشهدی" و "عباس طاهردوست" از مهندسان معدن زغال سنگ آزادشهر پیام تسلیت و ابراز همدردی رئیس جمهوری را به آنان ابلاغ کرد.

 

این دو مهندس معدن زمستان یورت هر کدام بین 16 تا 18 سال سابقه کار داشتند که در این حادثه در کنار دیگر معدنکاران محبوس در معدن جان باختند.

 

صادقلو در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت خسارت 210 میلیون تومانی از محل بیمه مسئولیت به خانواده هر یک از جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر نیز خبر داد و گفت: خانواده ها برای دریافت این خسارت، باید هرچه سریعتر نسبت به انجام مراحل قانونی انحصار وراثت اقدام کنند.

 

دراین دیدارها مدیران کل تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز در گزارشی کوتاه از برقراری مستمری 22 جانباخته حادثه معدن زغال سنگ و پیگیری برقراری بیمه بیکاری برای کارگران این معدن خبر دادند.

 

خانواده های مرحومان مشهدی و طاهردوست نیز در سخنانی از حضور استاندار گلستان و ابراز همدردی رئیس جمهوری و دیگر مسئولان در این حادثه قدردانی کردند و برلزوم پیگیری مقصران حادثه و نیز برگزاری یک مراسم باشکوه و متمرکز برای جانباختگان حادثه معدن ازسوی مسئولان تاکید کردند.

 

دلجویی استاندار گلستان از خانواده جانباختگان این حادثه در پی دستور ظهر یکشنبه 17 اردیبهشت رئیس جمهوری انجام شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------