احتمال وقوع یک حمله بزرگ سایبری طی ۲۴ ساعت آینده



  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی , حمله بزرگ سایبری

یک کارشناس امنیت سایبری انگلیس از وقوع یک حمله بزرگ سایبری به تا ۲۴ ساعت آینده خبر داد. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف،  این کارشناس امنیت سایبری که اخیرا به سبب توقف گسترش ویروس WannaCrypt به عنوان "قهرمان تصادفی" در این کشور تحسین شد، هشدار داد: هکرها می‌توانند این ویروس را تا جایی ارتقا دهند که جلوی آنتی ویروس‌ها را بگیرند.

 

این کارشناس ۲۲ ساله که هویت واقعی‌اش ناشناس است و یک وبلاگ نویس در حوزه امنیت سایبری است،‌گفت: نسخه اول این ویروس خنثی شد اما در نسخه دوم به احتمال زیاد نقص نسخه اول برداشته می شود و فقط با به روز رسانی سریع سیستم عامل می‌توان امنیت داشت.  

 

وی به بی بی سی گفت: ما جلوی این حمله را گرفتیم اما ممکن است یک حمله دیگر انجام شود و از جانب ما قابل توقف نباشد. آنها پول هنگفتی می‌توانند از این کار به دست آورند و دلیلی برای آنکه کارشان متوقف کنند،‌ ندارند. اینکه آنها کد ویروس را عوض کرده و دوباره شروع کنند برایشان خیلی راحت است.

 

از سوی دیگر  وزیر دفاع انگلیس امروز (یکشنبه) گفت، لندن قصد صرف حدود ۵۰ میلیون پوند برای بهبود امنیت سیستم‌های کامپیوتری سازمان خدمات بهداشت ملی (NHS) را داشته و هشدار داد این سازمان با تهدیدهای سایبری روبرو است.

 

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با بی بی سی گفت: دولت انگلیس تحت نخست وزیری ترزا می در یک بررسی امنیتی دریافته که تهدید سایبری یکی از سه تهدید بزرگ پیش روی این کشور است.

 

فالون بعد از حمله سایبری اخیر با یک باج افزار علیه بیمارستان‌های انگلیس تاکید کرد: ما ۱.۹ میلیارد پوند برای حفاظت بهتر از خود علیه تهدید سایبری کنار گذاشتیم و بخش بزرگی از این مبلغ به سازمان NHS اختصاص پیدا کرد.

 

او ادامه داد: ما حدود ۵۰ میلیون پوند برای سیستم‌های سایبری سازمان خدمات بهداشت ملی صرف می‌کنیم تا امنیت آن را تقویت کنیم و نهادهای وابسته به این سازمان را تشویق به کاهش سیستم‌ عامل‌های ضعیف نظیر ویندوز XP کرده و برای تقویت این سیستم‌ها نیز پول کافی وجود دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------