موافقت فرمانداری تهران با بازشماری ۱۰ درصد از آرای انتخابات شورای شهر



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,انتخابات

رییس شورای عالی استان‌ها از بازشماری ۱۰ درصد آرای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با توافق فرمانداری تهران خبر داد.

 به گزارش ایسنا، مهدی چمران در حاشیه چهلمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران، گفت: حدود ۲۰۰ گزارش مبنی بر تخلف در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش توسط کاندیداها اعلام شده که باید بررسی شود. البته با توافق فرمانداری تهران مقرر شده ۱۰ درصد از آرای اخذ شده بازشماری شود.

 

وی در خصوص مباحث مطرح شده در این اجلاس، گفت: در اجلاس بعدی پرونده چهارمین دوره شورای عالی استان‌ها بسته خواهد شد و در حقیقت اجلاس بعدی آخرین اجلاس این شورا محسوب می‌شود.

 

در ابتدای این اجلاس به مباحثی همچون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا و همچنین سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره شد و از حضور گسترده و بی‌نظیر مردم در انتخابات قدردانی شد. همچنین در مباحث جهانی به موضوع حضور رییس‌جمهور آمریکا در عربستان اشاره شد و مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

 

وی در تشریح دستور کار چهلمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، گفت: در ابتدا بررسی طرح توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در شهرها در دستور کار اعضای این شورا قرار گرفت. در این طرح مقرر شده تا در سطح شهرها و مکان‌هایی همچون پارک‌های عمومی و معابر عمومی از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر استفاده شود و برای داشتن معیاری واحد جهت استفاده همه شهرها مقرر شد تا هر ساله حداقل ۱۰ درصد از این انرژی‌های تجدیدپذیر بهره گرفته شود.

 

وی افزود: برای ایجاد ضمانت اجرایی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز مقرر شده شوراهای شهر سالیانه بودجه‌ای را برای بهره‌گیری از این انرژی‌ها به تصویب برسانند.

 

چمران، بررسی طرح احداث پارکینگ‌های طبقاتی در طراز زیر صفر را یکی دیگر از دستور جلسات شورای عالی استان‌ها خواند و افزود: در حال حاضر از پارکینگ‌های زیرسطحی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود، اما برای بهره‌گیری از این پارکینگ‌ها در طراز زیر صفر معابر عمومی با توجه به سطوح وسیعی که در اختیار است، تصمیم‌گیری واحدی انجام نشده بود که امروز این مباحث مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با جزئیاتی همچون رعایت مواردی که به خطوط آب، برق و گاز در طرح زیر صفر آسیبی وارد نشود، می‌توان از پارکینگ‌های زیرسطحی استفاده کرد.

 

رییس شورای عالی استان‌ها، بررسی طرح ایجاد شبکه علمی تحقیقات و پژوهش شهری و تقویت بانک اطلاعات پژوهشی را نیز سومین دستور جلسه امروز شورای عالی استان‌ها خواند و افزود: ایجاد این مراکز برای شوراها و شهرداری‌ها در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که پرسنل بکار گرفته شده در این مراکز به پرسنل شهرداری‌ها اضافه نشود و بر اساس جمعیت شهرها هر یک از این مراکز پژوهشی پرسنل لازم را بکارگیری کنند. در حقیقت این مراکز می‌توانند نقطه وصل شوراها و شهرداری‌ها به دانشگاه باشند.

 

وی در خصوص اولویت‌های پنجمین دوره شوراهای شهرها، گفت: بی‌تردید حمل و نقل عمومی در کلان شهرها به ویژه تهران و موضوع آلودگی هوا از اولویت‌های شورای پنجم خواهد بود، البته در موضوع آلودگی هوا تنها شهرداری‌ها نمی‌توانند کار را پیش برند و نیازمند کمک دولت‌ها هستند. در موضوع بافت فرسوده نیز به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های شورای پنجم باید دولت با پرداخت وام‌های مورد نیاز گام موثری را در نوسازی بافت‌های فرسوده بردارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------