2030 ؛ موضوع روی میز آموزش و پرورش نبود



  اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی , آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ادعایی که برخی در خصوص افول تربیت اسلامی در آموزش و پرورش مطرح می‌کنند به هیچ عنوان صحیح نیست.

مهدی فیض در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیوستن ایران به سند 2030 شهریورماه سال گذشته مورد تایید هیئت دولت قرار گرفت و ترجمه فارسی این سند در آذرماه همان سال در آموزش و پرورش رونمایی شد اما قرار نبود سند بدون بررسی کارگروه مربوطه و به سرعت اجرا شود.

 

وی ادامه داد: پس از پیوستن ایران به سند 2030 اجرای آن موکول به تشکیل کارگروهی با حدود 19 عضو شد که به تصویب هیئت دولت رسیده است؛ آغازگر اجرای این سند آموزش و پرورش نیست زیرا اولویت نخست برای این وزارتخانه تحقق سند تحول بنیادین است و سند 2030 موضوع روی میز آموزش و پرورش نبود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار معلمان این بحث را در سطح مدیران ارشد نظام مطرح کردند به این معنا که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص تاملی کنند که پیوستن ایران به سند 2030 چه لزومی دارد؟

 

فیض با بیان اینکه این مباحث قرار نبود در فضای عمومی جامعه تحلیل شود،  گفت: همزمانی این بحث با رقابت‌های انتخابات، موضوع سند 2030 را وارد فضای عمومی جامعه کرد و چون قرار نبود این سند در آموزش و پرورش اجرا شود، وزارتخانه خود را آماده طرح این موضوع و شرح آن نکرده بود.

 

وی خاطر نشان کرد: سند 2030 الگوی توسعه پایداری است که برای افق 2030 تعریف شده است و 17 هدف را پیگیری می کند که فقط یکی از آن‌ها مربوط به آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش نیز اقدامی در این خصوص انجام نداده بود که لازم به پاسخ گویی باشد اما متاسفانه در فضای انتخاباتی بسیاری از مشکلاتی که اکثر آن‌ها به دروغ مطرح می‌شد را به سند 2030 مرتبط کردند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مثلا در مورد آموزش قرآن، یک تغییر مدل با این هدف که آموزش قرآن در سنین پایین از شکل کتابت به آموزش شنیداری تبدیل شود در آموزش و پرورش دنبال می‌شود تا دانش آموز به جای اینکه با چشم حروف قرآن را دنبال کند با گوش آن را بیاموزد.

 

فیض اضافه کرد: این تغییر مدل برای برخی توهم ایجاد کرده بود که آموزش و پرورش در بحث آموزش قرآن در چهارچوب سند 2030 عقب نشینی کرده است در حالی که این موضوع هیچ ارتباطی به سند 2030 ندارد.

 

وی گفت: با توجه به تخریب ذهن مردم و به ناچار برخی فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه پرورشی را بیان کردیم تا اثبات کنیم ادعایی که برخی در خصوص افول تربیت اسلامی در آموزش و پرورش مطرح می‌کنند به هیچ عنوان صحیح نیست.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برخلاف آنچه گفته شد، در چهار سال گذشته فعالیت های حوزه قرآن و عترت و نماز رشد چشمگیری داشته است و در این مدت بیش از دو میلیون دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده اند که همه جزء افتخارات این وزارتخانه است و به هیچ عنوان تحت تاثیر سند 2030 قرار نگرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------