تشریح جزئیات بازسازی صحنه حمله تروریستی نیروهای داعش به حرم مطهر



  اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی , حمله نیروهای داعش به حرم مطهر

تروریست‌ها با شعارهای خاص خود به سمت درمانگاه حمله کردند و شهید سبزعلی را به شهادت رساندند. در حالی که می‌خواستند وارد صحن اصلی شوند اما اشتباه کرده و در مسیریابی به سمت ضلع شمال غربی حرم حرکت می‌کنند.

 به گزارش ایلنا؛ سرهنگ امید بهمن‌یاری (سرکلانتر 10 فاتب) در بازسازی صحنه حمله تروریستی نیروهای داعش به حرم مطهر امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: در حوالی ساعت 10:10 روز گذشته دو نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش که قصد حمله انتحاری از درب 7 داخل حرم مطهر شدند و از یکی از درب‌های اصلی یک نفر از نفرات گروهک‌های تروریستی یک بمب صوتی را منفجر کردند به این قصد که توجه نیروهای انتظامی حاضر در محل را به خود جلب کنند تا در ادامه به مقاصد خود برسند.

 

سرکلانتر 10 فاتب ادامه داد: پس از انفجار بمب صوتی آنها می‌توانستند به راحتی وارد شوند اما آنها تنها می‌خواستند جلب توجه کنند زیرا محوطه آزاد است و حفاظت شده نیست. پس از آن، نفر دوم که داخل حریم رینگ 400 شده بود با تیراندازی به اتاق نگهبانی باعث مصدوم شدن نگهبان از ناحیه گونه شد و پس از آن وارد حرم شدند.

 

سرهنگ بهمن‌یاری در حالی که وارد محوطه سبز حیاط حرم مطهر شده بود؛ خاطرنشان کرد: نفر دومی که مامور نگهبانی را مصدوم کرده بود در محوطه سبزی که در نزدیکی ورودی حرم قرار دارد خود را منفجر کرد و اسلحه او در همین محوطه رها شد. در همین حال نفر دیگری از این گروهک تلاش داشت به سمت درمانگاه حرم حرکت کند.

 

این مقام انتظامی درباره حمله تروریستی به حرم مطهر افزود: آنها با شعارهای خاص خودشان به سمت درمانگاه حمله کردند در این حال که خدمه و کارکنان در حال فعالیتشان بودند شهید سبزعلی را به شهادت رساندند. در حالی که می‌خواستند وارد صحن اصلی شوند با اشتباه کردند در مسیریابی به سمت ضلع شمال غربی حرم حرکت می‌کنند.

 

وی درحالی که به صحن ورودی حرم مطهر وارد می‌شد، تصریح کرد: صحن حاج‌آقا مصطفی که به نوعی درب ورودی صحن امام (ره) است محل ورود تروریست‌ها بود که با تیراندازی به داخل آمدند. تروریست‌ها از دالانی که در سمت چپ این صحن وجود دارد به اشتباه می‌خواستند وارد صحن امام شوند که در همین حال با نیروهای انتظامی درگیر می‌شوند. نیروهای انتظامی پس از شنیدن صدای تیر و انفجار ظرف کمتر از چهار دقیقه خود را تجهیز و به منطقه آمدند.

 

بهمن‌یاری گفت: در ادامه ورود تروریست‌ها از دالان به سمت محوطه شمال غربی مامورین انتظامی در حالی که پشت ماشین سازمانی و همچنین یک سمند سنگر گرفته بودند یکی از تروریست‌ها را هدف گلوله قرار دادند و در همین عملیات پای چپ یکی از نیروهای ما مورد اصابت گلوله قرار گرفت. این تروریست که از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفت هیچ اسلحه‌ای با خود نداشت و تنها قصد منفجر کردن کمربند انتحاری خود را داشت.

 

سرکلانتر 10 فاتب در پایان بررسی صحنه حادثه تروریستی گفت: در همین ضلع شمال غربی یک خانم که عضو همین گروهک تروریستی بود دستگیر شد و یک نفر دیگر کشته شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------