همسر آیت‌الله علم‌الهدی درگذشت



  اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,همسر آیت‌الله علم‌الهدی

همسر آیت‌الله علم‌الهدی که یک دوره بیماری سخت را تحمل کرده بود، صبح امروز در مشهد درگذشت. 

به گزارش  فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، همسر آیت‌الله علم‌الهدی که یک دوره بیماری سخت را تحمل کرده بود، صبح امروز در مشهد درگذشت.

 

مرحوم حاجیه خانم سکینه ریخته‌گرزاده در بحران‌های مبارزاتی انقلاب اسلامی و پس از آن در کنار آیت‌الله علم‌الهدی بود و بارها مورد تهدید عوامل شاه، ساواک و منافقین قرار گرفت و مجبور به ترک خانه و مهاجرت به نقطه‌ای دیگر شد، وی در تمام عمر خود همچون یاوری دلسوز در کنار آیت‌الله علم‌الهدی در همه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی وی حضور داشت و محیط خانه و خانواده را گرم، انقلابی و پرامید به‌سوی آرمان‌های اسلامی تدوین می‌کرد.

 

وی، متولد 1325 هجری شمسی و دارای تحصیلات دیپلم و از خانواده‌ای سنتی و مقدس در مشهد بود، پدرش مرحوم حاج مهدی ریخته‌گرزاده به شغل سماورسازی در خیابان چهنو اشتغال داشت و مادرش را که خانه‌دار بود، در سن 13 سالگی از دست داد.

 

بانو ریخته‌گرزاده، خانه‌دار بود و تمام عمر خود را به تربیت فرزندان صالح و موفق صرف کرد. وی دارای 7 فرزند بود، فرزند اول وی حجت‌الاسلام سید حامد علم‌الهدی، فرزند ارشد آیت‌الله علم‌الهدی دارای تحصیلات خارج فقه و اصول و معاون امور ایران در مجمع جهانی اهل‌بیت است، فرزند دوم وی جمیله سادات علم‌الهدی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و رئیس کمیسیون تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و همسر حجت‌الاسلام رئیسی است.

 

فرزند سوم وی، جلیله سادات علم‌الهدی، دانشیار مدرسه عالی شهید مطهری در رشته فلسفه اسلامی است، فرزند چهارم وی، سید محمدحسن علم‌الهدی، سردفتر اسناد رسمی و فرزند پنجم وی، سید علی علم‌الهدی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و رئیس دانشکده الهیات این دانشگاه بوده، فرزند ششم وی، زهراسادات علم‌الهدی، کارشناس ارشد ادبیات دانشگاه شهید بهشتی و فرزند آخر وی، سیدماجد علم‌الهدی، دانشجوی دکترای رشته مدیریت فرهنگی است.

 

مراسم تشییع این بانوی محترمه، فردا صبح ساعت 10 از مهدیه مشهد به‌طرف حرم مطهر امام رضا(ع) و مراسم ختم نیز فردا دوشنبه ساعت 21 تا 23 ختم در مهدیه، برگزار می‌شود.

 

خبرگزاری فارس خراسان رضوی این ضایعه دردناک را به نماینده ولی فقیه در این استان و خانواده وی تسلیت عرض کرده و برای بازماندگان صبر جمیع آرزومند است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------