آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شکست سنگین الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را واگذار کرد و رکورد شکست ناپذیری اش شکسته شد! به گزارش دیلی فوتبال؛ تیم های…

نصیری به مدال طلا دست یافت/ گلیج صاحب مدال نقره شد



اخبار,اخبار ورزشی,کشتی آزاد

در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد جام یاشار دوغو در ترکیه، مهران نصیری در وزن ۶۵کیلوگرم به مدال طلا رسید و مجتبی گلیج در ۹۷ کیلوگرم نقره گرفت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد جام یاشار دوغو در استانبول ترکیه مهران نصیری در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا رسید و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم نقره گرفت.حسن مرادقلی در ۶۵ و سعید داداش پور در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز به عنوانی بهتر از پنجمی نرسیدند.

 

در وزن ۶۵ کیلوگرم مهران نصیری در دور نخست با توجه به حاضر نشدن گئورگ کولایف از بلاروس به پیروزی رسید. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر آندری سویارد از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. نصیری در این مرحله مقابل مسعود نیازی از هلند با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله دولت نیاز بیکوف، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان را با نتیجه ۵ بر ۳ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. نصیری در دیدار فینال به مصاف علی رحیم زادا از آذربایجان رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و به مدال طلا رسید.

 

حسن مرادقلی، دیگر نماینده ایران در وزن ۶۵ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل آمیت از هند با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و در مرحله سوم نیز نیروهان اسکرابین از بلاروس را با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت اما در این مرحله مقابل علی رحیم زادا از آذربایجان با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

 

مرادقلی برای کسب مدال برنز به مصاف مادیار بورخان از قزاقستان رفت و در پایان ۱۴ بر ۹ شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

 

در وزن ۷۴ کیلوگرم سعید داداش پور در دور اول مقابل موهامت دمیر از ترکیه با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. او در دور بعد جیتندر از هند را با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. داداش‌پور در این مرحله مقابل فرانک چامیزو، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک (۷۰ کیلوگرم) از کشور ایتالیا با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. داداش پور در دیدار رده بندی مقابل نورلان بکژانوف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

 

در فینال حساس این وزن فرانک چامیزو، قهرمان جهان و نفر سوم المپیک از ایتالیا مقابل جردن باروز دارنده ۵ مدال طلای جهان و المپیک از آمریکا در یک کشتی نزدیک و سخت با نتیجه ۱۰ بر ۱۰ به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

 

در وزن ۹۷ کیلوگرم علیرضا گودرزی در دور نخست مقابل مورازی مچدلیدزه از اوکراین با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید وی در دور دوم در مصاف با کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست ۳ بر ۳ اسنایدر مقابل اصلان بک آلبروف دارنده مدال برنز جهان از کشور آذربایجان در مرحله نیمه نهایی، گودرزی از دور رقابت ها کنار رفت.

 

مجتبی گلیج، دیگر نماینده ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم در دور اول با توجه به حاضر نشدن مامد ابراگیم‌اف از قزاقستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر فاتح یاشارلی از کشور ترکیه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله نیز مقابل والری آندریتسف دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از اوکراین با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد و در دیدار فینال نیز مقابل اصلان‌بک آلباروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان با نتیجه سنگین ۱۰ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

 

آلبروف پیش از رسیدن به فینال موفق به شکست ۳ بر ۳ کایل اسنایدر چهره شاخص و عنوان دار کشتی آمریکا و دارنده مدال های طلای جهان و المپیک شده بود.

 

دیگر نماینده ایران در ۵ وزن نخست مهران رضازاده در وزن ۵۷ کیلوگرم بود که در دور مقدماتی حذف شد. فینال وزن ۵۷ کیلوگرم بین توماس گیلمان آمریکایی و ژمیچکی ژینچیانوف از بلاروس برگزار شد که در پایان گیلمان با برتری ۱۲ بر ۵ به مدال طلا رسید.

 

همچنین در وزن ۸۶ کیلوگرم که ایران نماینده‌ای در آن نداشت، دیوید تیلور آمریکایی در دیدار فینال مقابل مراد سلیمانوف آذربایجانی در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۲ بر ۲ پیروز شد و به مدال طلا رسید تا آمریکا در ۵ وزن نخست صاحب دومین مدال طلا شود.

 

رقابت های فینال و رده بندی ۵ وزن دوم این رقابت ها نیز فردا (یکشنبه) برگزار می شود و نمایندگان ایران برای کسب  ۴ مدال طلا و یک برنز به روی تشک می روند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------