تایمز: پنالتی به نفع ایران، تنها اشتباه VAR در جام جهانی بود



اخبار,اخبار ورزشی,اشتباه VAR در جام جهانی 2018 روسیه

روزنامه تایمز خبر داد که تنها اشتباه کمک داور ویدئویی تا اینجای جام جهانی، اعلام پنالتی برای ایران بوده است.

به گزارش ورزش سه، شب گذشته آخرین بازی از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ به پایان رسید و ۱۶ تیم به مرحله بعدی راه یافتند. شاید مهم ترین چالش این جام جهانی، کمک داور ویدئویی یا VAR بود که مناقشات مختلفی را ایجاد کرد. این تکنولوژی در سه بازی ایران نیز جنجال های مختلفی را ایجاد کرد که اوج آن به بازی با پرتغال رسید.

 

حال روزنامه تایمز که یکی از معتبرترین رسانه های بریتانیا محسوب می شود، در گزارشی به نقل از هیئت بین المللی IFAB موارد استفاده کمک داور ویدئویی و همچنین نقش آن در جام جهانی را بررسی کرده است. در این گزارش آمده است:

 

دو مدیر از هیئت بین المللی IFAB به روزنامه تایمز گفته اند که پس از بررسی VAR به این نتیجه رسیده ایم که تنها یک اشتباه در جام جهانی در این خصوص وجود داشته و آن هم اعلام پنالتی برای ایران در بازی با پرتغال بوده است. آن ها معتقدند که تمام تصمیمات دیگر درست بوده اند و از بی عدالتی بزرگ جلوگیری شده است. در ۳۶ بازی نخست، ۱۴ بررسی رسمی VAR وجود داشت و هر چند در برخی از تصمیمات اعتراض های مختلف و نظرات گوناگونی وجود داشت. مدیران IFAB می گویند که تنها داوری که از این سیستم به اشتباه استفاده کرد، انکریه کاسرس داور پاراگوئه ای بازی ایران در روز دوشنبه بود.

 

لازم به ذکر است، IFAB انجمن بین المللی فوتبال است و تنها نهاد دارای صلاحیت قانون‌گذاری در ورزش فوتبال می باشد. این هیأت از نمایندگان فیفا و ۴ اتحادیه‌های فوتبال بریتانیا - اتحادیه فوتبال انگلستان، اتحادیه فوتبال اسکاتلند، اتحادیه فوتبال ولز و اتحادیه فوتبال ایرلند شمالی - تشکیل می‌شود. نمایندگان فیفا ۴ حق رأی و نمایندگان هر یک از اتحادیه‌های بریتانیایی ۱ رأی دارند. مصوبات این هیأت باید دست‌کم از ۶ رأی مثبت برخوردار باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------