انگلیس با غلبه بر کلمبیا صعود کرد



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار تیم ملی کلمبیا و انگلیس

در آخرین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸، داستان ناکامی‌‌های همیشگی سه‌شیر در ضربات پنالتی برای تیم ملی انگلیس تکرار نشد.

به گزارش تسنیم، در آخرین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه، سه‌شنبه تیم‌‌‌های ملی انگلیس و کلمبیا در ورزشگاه اسپارتاک مسکو به مصاف هم رفتند که این بازی پس از تساوی یک بر یک در وقت‌‌های معمول به وقت‌های اضافه و پس از آن به ضربات پنالتی کشیده شد، جایی که سه‌شیر با نتیجه 4 بر 3 برد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد تا برای اولین بار در جام جهانی در ضربات پنالتی پیروز شود.

 

در 90 دقیقه معمول این بازی گل‌های این بازی را هری کین برای انگلیس و یری مینا برای کلمبیا به ثمر رساندند.

 

گل نخست این بازی را کین در دقیقه 57 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، پنالتی که حاصل خطای کارلوس سانچس، مدافع کلمبیا روی خود او بود. سانچس مهاجم تاتنهام را در کشمکش برای زدن ضربه سر در یک ارسال از سمت راست، درست جلوی چشمان داور نقش بر زمین کرد و به این ترتیب دومین ضربه سنگین خود – بعد از پنالتی که در اولین بازی کلمبیایی‌ها در جام بیست‌و‌یکم به ژاپنی‌ها تقدیم کرد و به سبب آن اخراج هم شد – را در این رقابت‌ها بر پیکر تیم تحت هدایت خوسه پکرمن وارد آورد.

 

کاپیتان سه‌شیر با گلی که در این بازی زد، با 6 گل در صدر جدول برترین گلزنان جام جهانی قرار گرفت و به کسب کفش طلای این رقابت‌ها نزدیک‌تر شد. او همچنین به دومین گلزن برتر انگلیس در تاریخ جام‌های جهانی بعد از گری لینکر 10 گله تبدیل شد.

 

به این ترتیب انگلیسی که در این بازی از نظر آماری هم برتری محسوسی نسبت به تیم منطقه آمریکای جنوبی داشت (چه از نظر درصد تملک توپ چه از نظر موقعیت‌های گلزنی و شوت‌های به سمت چارچوب)، با تک گل کین در آستانه صعود به مرحله یک چهارم نهایی قرار گرفت اما در سومین دقیقه از 5 دقیقه‌ تلف شده نیمه دوم روی یک ضربه کرنر، یری مینا با ضربه سر توپ را به سمت دروازه سه‌شیر شلیک کرد که با وجود تلاش تریپیر برای ممانعت از باز شدن دروازه تیمش، توپ زیر طاق دروازه چسبید و به این ترتیب بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

 

در وقت‌های اضافی، برخلاف نیمه اول که دو تیم محتاطانه بازی می‌کردند و خطر خاصی روی دروازه هیچ کدام از آنها شکل نگرفت، در نیمه دوم حملات دو تیم بیشتر شد و سه‌شیر یکی دو موقعیت جدی داشت که البته خطر از بیخ گوش مردان پکرمن گذشت و اینگونه شد که کار به ضربات پنالتی کشید.

 

در ضربات پنالتی، به ترتیب رادامال فالکائو، خوان کوادرادو، موریل ضربات خود را به گل تبدیل کردند اما ماتیاس اوریبه و کارلوس باکا ضربات‌شان را هدر دادند.

 

برای انگلیس هم هری کین، مارکوس رشفورد، تریپیه و اریک دایر ضربات خود را به گل تبدیل کردند اما جردن هندرسون ضربه‌اش (سومین ضربه) را به هدر داد.

 

در این بازی پربرخورد که خامس رودریگس، هافبک بازیساز مهره کلیدی کلمبیایی‌ها به دلیل مصدومیت از روی سکوها نظاره‌‌گر آن بود، آریاس، کارلوس سانچس، باریوس، باکا، فالکائو و کوادرادو از کلمبیا و هندرسون و لینگارد از تیم ملی انگلیس اخطار گرفتند.

 

هری کین بهترین بازیکن زمین شد

مهاجم تیم ملی انگلیس به عنوان بهترین بازیکن دیدار انگلیس و کلمبیا انتخاب شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------