شفر: بابت جدایی ابراهیمی خوشحال نیستم/ شاید بازیکن کُره‌ای بگیریم



اخبار,اخبار ورزشی,شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه ممکن است از کره جنوبی جایگزین امید ابراهیمی انتخاب شود، گفت: طبق گفته مدیرعامل باشگاه فردا به ترکیه می‌رویم.

به گزارش مهر، وینفرد شفر بعد از تمرین امروز تیم فوتبال استقلال درباره تعویق سفر به ترکیه گفت: مدیرعامل باشگاه گفته که فردا به ترکیه می رویم. اردوی تدارکاتی بسیار مهم است. تمام بازیکنان را با هم لازم داریم. نه فقط در زمین چمن. باید با هم آنالیز و تمرین داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: نیاز داریم تا تیم هر روز کنار هم باشد و روزی دو سه جلسه تمرین کنیم. بازیکنان جدید زیادی داریم و باید روحیه تیمی را بسازیم. 

 

سرمربی تیم استقلال درباره عصبانیت از شرایط استقلال و جدایی امید ابراهیمی هم تصریح کرد: بابت امید خوشحالم. وقتی به ایران آمدم امید ابراهیمی در سطحی که بازی می کرد با سطحی که الان بازی می کند خیلی خوب بود. او در جام جهانی یکی از بهترین بازیکنان ایران بود. خیلی خوشحالم که توانستم با چنین بازیکنی کار کنم. 

 

شفر ادامه داد: این یک کار ۱۰ ماهه است. نه فقط امید بلکه خیلی از بازیکنان از سطح های یک و دو به سطح پنج و شش آمدند. وقتی یک باشگاه دیگر به مجید حسینی و امید ابراهیمی پیشنهاد می دهند، بابت این شرایط خوشحال نیستم. ابراهیمی فرمانده و قلب تیم بود. اگر برود باید بازیکن جدیدی به جای او پیدا کنیم که این کار راحتی نیست.

 

سرمربی استقلال تاکید کرد: این فقط بابت یک بازیکن نیست که کسی جایگزینش شود. باید ذهنیت و عملکرد ابراهیمی هم به تیم بیاید. امیدوارم بازیکنی برای تیم پیدا کنیم. شاید هم از کشور کره یا از کشورهای دیگر بازیکنی را پیدا کنیم. 

 

شفر با بیان اینکه به عملکرد استقلال در فصل گذشته افتخار می کند، گفت: در کارلسروهه بودم بایرن ۵ بازیکن از تیم ما گرفت. در تمام تیم هایی که کار کرده ام، ظرف یکسال باشگاه های ثروتمند و پولدار بازیکنان خوبم را گرفته اند. در آینده چیزی که لازم داریم این است که با بازیکنان خوب و جوان قراردادهای بلند بدون آپشن و شرایطی که راحت جدا شوند بسته شود؛ مثل اتفاقی که برای امید نورافکن افتاد. 

 

وی به برنامه های بعدی تیمش اشاره کرد و اظهار داشت:  امیدوارم بتوانیم بازی دوستانه ای با کارلسروهه باشگاه قبلی خودم داشته باشیم. باور کنید در همین بازی دوستانه شاید بالای ۱۰ هزار نفر به ورزشگاه بیایند که این برای فوتبال ایران خوب است. امیدوارم بتوانیم سفیر شماره یک ایران باشیم.

 

سرمربی استقلال در پاسخ به این سئوال که در صورت تداوم این شرایط چه کار خواهد کرد؟ تصریح کرد: اول راجع به سوپرکاپ صحبت می کنم. این زمان بدی برای استقلال و پرسپولیس است. بهتر است این بازی به زمان دیگری موکول شود. شاید بتوانیم سوپرکاپ را در آلمان برگزار کرد. می شود یک کار خوب و قشنگ با پیشرفت فوتبال ایران انجام داد.

 

شفر ادامه داد: من یک سئوال می پرسم. کدام برای فوتبال ایران بهتر است. استقلال و پرسپولیس در سوپرکاپ بازی کنند و در آسیا حذف شوند یا اینکه در آسیا موفق باشند؟ این مشخص است. دو تیم داریم که می توانند به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یابند. نکته ای که باید فدراسیون فوتبال مدنظر داشته باشد، بحث بازیکنان است. بازیکنان و ملی پوشان هنوز آماده بازی سوپرجام نیستند چون تمرین کافی نداشته اند و تازه از جام جهانی امده اند. احتمال مصدومیت بالا است و شاید به همین خاطر آسیا را از دست بدهند.

 

وی تاکید کرد: تیم السد قطر الان دو بازیکن جدید آورده است و بالای ۱۰ میلیون دلار پول داده است. باید با چنین تیمی بازی کند. اگر بازیکنان ما مصدوم شوند و مقابل السد نداشته باشیم، چطور باید با آنها دیدار کنیم؟

 

سرمربی استقلال تصریح کرد: مشکلات ما پشت درهای بسته می ماند و خودمان راجع به آن صحبت می کنیم. می دانم که باید چه کار کنیم و باشگاه هم باید در این مسیر باشد. همان اتفاقی که در ۱۰ ماه گذشته افتاد و به خوبی موفق شدیم. می دانم بزرگترین دشمن موفقیت این است که شما از خودت راضی باشی. این بزرگترین دشمن است. ما در ۱۰ ماه خانه ای ساخته ایم و نمی خواهیم این خانه خراب شود. این خانه باید پایه های قدرتمند داشته باشد که روی آن بماند نه اینکه خراب شود.

 

شفر اظهار کرد: آدمهای زیادی می خواهند این خانه را خراب کنند. من برای استقلال و هواداران می جنگم. 

 

وی در خصوص اینکه آیا جذب بازیکنان جدید با نظر خودش بوده است و اینکه چرا دو نفر از آنها مصدوم هستند؟ گفت: ما یکسری دسته بندی های مختلف داشتیم. یکسری بازیکنان برای آکادمی و یکسری که از آنها بهتر بودند. این برای آینده یک سرمایه گذاری است. کادر فنی تیم اصلی و تیم اول باید کنترل خوبی روی آکادمی داشته باشد. آکادمی تیم دوم استقلال است. چرا فصل پیش بازیکنی از آکادمی به تیم اول نیامد؟ باید آکادمی را کنترل و به آن کمک کنیم. داریم درها را برای آکادمی باز می کنیم و باید ببینیم چه کار می توانیم برای بهتر شدن شرایط داشته باشیم. مدیرعامل و هیات مدیره باید به آکادمی باید بگویند این بهترین راه است که از جوانان به تیم اصلی بیایند چون در اینصورت خون بازیکنان آبی است.

 

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آقاخان و تیموری بازیکن آکادمی نیستند، تاکید کرد: تعداد لیست اولیه ما بیشتر از کسانی بود که در تمرین هستند. بازیکنان زیادی در لیست بودند ولی نشد که همه آنها بیایند. مهاجم دیگری مدنظر ما بود که نشد. بازیکن جوان دیگری هم مدنظر بود که شرایط انتقالش فراهم نشد. این هم ناراحت کننده بود. خوب است که باشگاه به من گفته می توانیم دو بازیکن خارجی بگیریم. من این را به باشگاه ارائه می کنم و باشگاه با آنها مذاکره خواهد کرد.

 

شفر گفت: نمی توانیم لیگ قهرمانان را شروع کنیم بدون اینکه تیم در سطحی باشد که در فصل گذشته بوده است. هواداران ما اینرا نمی پذیرند. در ۱۰ ماه گذشته تیم را به سطح بالایی در آسیا رسانده ایم و می خواهیم در همان سطح بمانیم؛ نمی خواهیم به سطح پایین تر بیاییم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------