فغانی: اختلاف پاداش‌ داوران و ورزشکاران درست نیست



اخبار,اخبار ورزشی,علیرضا فغانی

علیرضا فغانی گفت: از ما که گذشت اما امیدوارم لحاظ کردن پاداش برای داوران در آیین نامه اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا، علیرضا فغانی پس از مراسم تجلیل از سوی کمیته ملی المپیک در مورد این که هر چند وقت یک بار نفراتی را در داوری شاهد هستیم که در رویدادهای مهم قضاوت می‌کنند، بیان کرد: این که چند وقت یک بار بر اساس توانایی افراد تیم داوری یا داوران انفرادی داشته باشیم که در چنین رویدادهای قضاوت می‌کنند، قشنگ نیست. بین حضور داوران وقفه بوده است و این جالب نیست باید اصولی کار شود و به آمار دادن و آمار سازی بسنده نکنیم. کار سیستماتیک نیست در حالی که کشور ما پتانسیل زیادی دارد که باید شناسایی شوند.

 

او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند بحث دادن پاداش به داوران در آیین نامه لحاظ شود، تاکید کرد: خودشان هم گفتند که برای اولین بار چنین اتفاقی افتاده و این یک تلنگری بود که در آیین نامه دیده شود و این خوب است. البته از ما گذشته و امیدوارم برای آیندگان اتفاق بیفتد. در المپیک به ورزشکاران طلا نقره و برنز ۳۰۰ و ۲۰۰ و ۱۰۰ سکه دادند و با کلی دوندگی و پیگیری به داوران ۱۰ تا سکه و به من که در فینال بودم ۳۰ سکه دادند این اختلاف پاداش‌ها درست نیست. باید مسئولان در آیین نامه این مشکل را مرتفع کنند.

 

فغانی در مورد بحث خداحافظی‌اش نیز گفت: در ایران به حواشی زیاد پرداخته می‌شود. قبل از جام جهانی پرسیدند که خداحافظی میکنی و من نیز گفتم هر کاری نیاز به انگیزه دارد و اگر اشباع شوم شاید نباشم و بعد خبر زدند که من خداحافظی کردم اما من هستم و تا زمانی که توان و ظرفیت دارم می‌مانم.

 

داور ایرانی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین انتقاد به داوران در داخل چه چیزی است، گفت: انتقادها اغلب عادلانه نیست و در ایران چون مربیان در ایران ثبات ندارند بعد از دو سه باخت فشار را روی کسی دیگر منتقل می‌کنند و چه کسی بهتر از داور اما هر موقع به داوران فضا دادیم و به داوران جوان سعه صدر نشان دادیم نتیجه گرفتیم و امیدوارم این روند در لیگ و آینده ادامه داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------