روزهای طلایی زیدان؛ هشت جام در ۷۱۴ روز!



اخبار,اخبار ورزشی,زیدان

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، رئال مادرید با قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها پر افتخارترین سال خود را در ۱۱۵ سال گذشته به ثبت رساند. سفیدپوشان توانستند در سال ۲۰۱۷ پنج عنوان دیگر به افتخارات باشگاه ‌اضافه کنند.

 

یکی از عاملان اصلی این اتفاق زین الدین زیدان است. عملکرد سرمربی فرانسوی رئال مادرید در دو سال گذشته باعث شده چنین آماری به ثبت برسد. او در این ۷۱۴ روز هشت جام قهرمانی را (یک لالیگا، دو لیگ قهرمانان اروپا، دو سوپر جام اروپا، دو جام جهانی باشگاه و یک سوپر جام ‌اسپانیا) به همراه تیم مادریدی بالای سر برد. یعنی زیدان هر سه ماه یک بار یک عنوان قهرمانی به دست آورده است. او تنها قهرمانی لالیگا در فصل ۱۶ – ۲۰۱۵ را از دست داد و کوپا دل ری فصل گذشته را. سرمربی فرانسوی ۸۰ درصد عناوین را فتح کرده است.

 

زیدان با این رکورد به مولوونی رسید. هر دو مربی هشت جام به دست آوردند اما سرمربی فرانسوی در ۲۳ ماه آنها را کسب کرد و در مقابل، سرمربی ‌اسپانیایی چهار دوره طول کشید تا این عناوین را به دست آورد. هر دو سرمربی بالاتر از ویسنته دل بوسکه با هفت قهرمانی قرار گرفتند. سرمربی ‌اسپانیایی در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ این جام‌ها را بالای سر برد.

 

تنها یک سرمربی جلوتر از زیدان و مولوونی قرار دارد، میگل مونیوس که پر افتخارترین سرمربی تاریخ باشگاه مادریدی است و در ۱۴ فصل ۱۴ جام به دست آورد.

 

در عصر طلایی مادرید زیدان به عنوان سرمربی که توانست بیش از عناوین ملی، جام‌های بین‌المللی را فتح کند برجسته است. او مانند ویالونگا، کارنیگلیا، مونیوس و دل بوسکه دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد. سرمربی فرانسوی دو سوپر جام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها را بالای سر برد. در ‌اسپانیا در لالیگا و سوپر جام یک بار قهرمان شد. تنها زیدان قهرمانی در کوپا دل ری را تجربه نکرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------