تاج: معترضان از نزدیکان عزیزی خادم بودند/ احتمال دیدار دوستانه ایران با یونان و برزیل



اخبار,اخبار ورزشی,مهدی تاج

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید به دلیل کمبود زمان آرای انتخابات روی تخته نوشته نشد. اوگفت که معترضین از نزدیکان عزیزی خادم بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج بعد از جلسه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران درباره اعتراض برخی افراد به نشمردن آرای انتخابات توضیح داد: طبق آیین‌نامه اعضای مجمع سه نفر را برای شمارش آرا انتخاب می‌کنند. سه نفر هم برای نظارت بر این سه نفر انتخاب می‌شوند. بنابراین 6 نفر برای شمارش آرا حضور داشتند که فکر می‌کنم تعدادی از این 6 نفر هم کسانی بودند که به عزیزی خادم رای دادند. هر دو کاندیدا عزیز هستند و می‌توانیم از آن‌ها در فوتبال استفاده کنیم. ما هم بالا نشسته‌ایم و نمی‌دانیم به چه کسانی رای می‌دهند.

 

او افزود: با توجه به اینکه یک ساعت از زمان مجمع گذشته بود، نتیجه را سریع اعلام کردند و بعد از دو سه بار شمردن آرا اعلام کردند آقای اسلامیان با 40 رای انتخاب شده است.

 

رییس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ‌اگر می‌دانستیم که این عزیزان به درج نشدن آرای روی تخته اعتراض دارند می‌گفتیم این کار را انجام دهند. قبل از رای‌گیری گفتم که هر عزیزی که رای بیاورد برای ما قابل استفاده است. اینکه بیایند به چیزی بسنده کنند که مربوط به من نیست نمی‌تواند جالب باشد. مجمع ناظران و شمارندگان رای را انتخاب کرده است. آن‌ها تشخیص دادند برای اینکه وقت جلسه گرفته نشود، رای را روی تخته نیاورند اما آرا چندین بار شمرده شد و الان همه رای‌ها موجود است.

 

تاج در پاسخ به این پرسش که چه کسانی بعد از پایان جلسه در حمایت از عزیزی خادم اقدام به اعتراض کردند، گفت‌: من هم این افراد را برای اولین بار بود که می‌دیدم و فکر می‌کنم از نزدیکان آقای عزیزی خادم باشند. با اینحال ما نمی‌توانیم جلوی کسانی که به مجمع می‌آیند را بگیریم. البته آن‌ها در بیرون از جلسه اعتراض کردند و وارد مجمع نشدند. آن چیزی که متوجه فدراسیون بوده هیچ است چون سه نفر از اعضای مجمع به انتخاب خود مجمع آرا را شمرده‌اند. 

 

تاج درباره بحث‌هایی که در انتهای مجمع به وجود آمدادامه داد: عزیزی خادم نیروی خوب و جوانی است و دوست دارد که فعالیت داشته باشد و انگیزه خوبی نیز برای این قضیه دارد. اینکه می‌گویند او برادر و برادرزنش را آورده است، خیلی عرف نیست. من خودم چنین قضیه‌ای را شاهد نبودم و فقط دو نفر را دیدم که آن‌ها را نمی‌شناختم. نمی‌دانم اگر می‌گویند هوادار فوتبالی است چرا باید یک هوادار فوتبالی این گونه اعتراض بکند؟ این رای‌گیری کاملا قانونی است اما به نظر من اگر می‌نوشتند کاملا بهتر بود. شکل این رای‌گیری این گونه است که مجمع سه نفر را انتخاب می‌کند تا پشت تمام این برگه‌ها را امضا کند که همین طور هم شد.

 

او ادامه داد: مجمع سه نفر را انتخاب کرد تا این رای‌ها را بشمارد و سه نفر دیگر نیز توسط مجمع انتخاب شدند تا بر آن‌ها نظارت کنند. ابتدا قرار بود که سه نفر باشد اما اعضای مجمع گفتند که سه نفر دیگر نیز باید حضور داشته باشند که بر آن‌ها نظارت کنند. آن‌ها دو راه  برای اعلام آرا داشتند اول اینکه تمام آرا را بشمارند و یکجا اعلام کنند که در بعضی از مجامع استانی روند همین گونه طی می‌شود. راه دوم نوشته روی تخته است که به دلیل زیاد شدن زمان مجمع انتخاب راه اول دور از ذهن نبود. من به هیچ وجه انتظار چنین اعتراضی را از دو نفری که خارج از مجمع بودند نداشتم. باز اگر این اعتراض از سوی افراد مجمع صورت می‌گرفت قابل تامل بود. اینکه کسی خارج از مجمع به عنوان هوادار فوتبال داد و بیداد می‌کند و به این انتخابات اعتراض می‌کند، بسیار عجیب است. ادبیاتی که از سوی آن شخص به کار رفت بسیار زشت بود. طرف اعتراض من شخص فدراسیون نبود بلکه مجمع بود اما خود مجمع سه نفر را انتخاب کرد که صلاحیت رای‌گیری را داشتند.

 

او در واکنش به اینکه این حساسیت‌ها به خاطر اصفهانی بودن اسلامیان به وجود آمده است گفت: آقای اسلامیان از زمان آقای کفاشیان عضو هیات رییسه بوده است و از 5 سال پیش در فدراسیون حضور دارد. اینکه اصفهانی‌ها در فدراسیون حضور دارند بیش از حد ایجاد حساسیت کرده است.

 

تاج ادامه داد: من از اعضاء درخواست کردم که صدای مجمع در زمان حسابرسی برای خبرنگاران هم پخش بشود. البته این موضوع هیچوقت عرف نبوده است. تمام حساب های ما تبدیل به یک دفترچه شده است که می‌تواند در اختیار همه قرار بگیرد. وزیر ورزش هم به خاطر این موضوع تشکر کرد. این کاری که الان در فدراسیون فوتبال انجام می شود باید در بقیه فدراسیون ها هم انجام بشود. مسئله حائز اهمیت دیگر کمک بودجه ما بود. بودجه ما چهار میلیارد کسری داشت که یکی از اعضای مجمع گفت باید چهار میلیارد کم کنیم. من به هیات رییسه اختیار دادم که یا از هزینه ها این مبلغ را کم کنیم یا چهار میلیارد درآمد فدراسیون افزایش پیدا کند.

 

او ادامه داد: در این مجمع تصویب شد که به مجموعه تیم های ملی کمک زیادی بکنیم.

 

رییس فدراسیون فوتبال درباره تصویب بودجه این فدراسیون نیز تصریح کرد: برای اولین سال است که حسابرسی فدراسیون فوتبال مطلوب تلقی شده است. در  صورتی که در گذشته به صورت مشروط مصوب می‌شد. یکی از بندهایی که در گزارش حسابرسی آمده تعیین تکلیف ساختمان باشگاه استقلال و پرسپولیس است که مجمع قبلی به ما تکلیف کرده بود آن را انجام دهیم. این تنها بندی بود که ملزم به اجرای آن شده بودیم اما نتوانستیم آن را انجام دهیم. بقیه بندها اعم از تبلیغات محیطی، غیر محیطی و تلویزیون اجرا شده است. عمده بودجه فدراسیون فوتبال از محل تبلیغات، اسپانسرها و فیفا تامین می‌شود. پول ویژه‌ای نیز وزیر ورزش و جوانان در حمایت از تیم‌های ملی اعطا می‌کنند که این مبلغ در بودجه آمده اما در حسابرسی نبود. در مورد کسری بودجه نیز باید بگویم که 4 میلیارد کسری بودجه داشتیم که مجمع دو روش را برای برطرف کردن آن ارائه کرد. اول اینکه بودجه را کم کنیم و روش دوم کاهش هزینه‌ها بود.

 

تاج هم‌چنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ایران از سوی فیفا از بین نامزدهای جام جهانی 2020 فوتسال کنار گذاشته شده است، عنوان کرد: ایران جزو کاندیداهای میزبانی جام جهانی نیست چرا که از نظر هتل، زمین و امکانات مشکل داریم. همچنین فیفا الزاماتی برای حضور بانوان به ورزشگاه دارد که برای ما عملی نبود.

 

رییس فدراسیون فوتبال درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی نیز ادامه داد: من با رئیس فدراسیون فوتبال برزیل صحبت کردم. یک شرکت تمام بازی‌های برزیل را هماهنگ می‌کند. ما هم استقبال کردیم و سرمربی تیم ملی هم موافق است اما هنوز نهایی نیست. 27 اسفند با تیمی بازی داریم که کی‌روش خواسته است. او سه تیم را به ما پیشنهاد داده و ما از بین این سه گزینه با یک تیم قرار و مدار گذاشته‌ایم.

 

او گفت: سفیر برزیل خواهان این است که دیدار دوستانه‌ای بین ایران و این کشور برگزار شود. این شخص بسیار کننده کار است.

 

وی گفت: دوم و هفتم فروردین 97 هم دو بازی داریم. در قطر یک اردو داریم. اگر در قطر نشود، در یونان اردو می‌زنیم و با یونان و یک تیم دیگر بازی می‌کنیم. یک اردوی دیگر هم احتمالا در اتریش باشد. در اتریش هم دو بازی می‌کنیم که یکی از آن با خود اتریش است. بعد از آن لیگ ادامه می‌یابد. سپس در روسیه بازی می‌کنیم. در ادامه در ایران با یک تیم پشت درهای بسته دیدار دوستانه داریم و در آخر هم یک بازی در روسیه بازی می‌کنیم. لیست این بازی‌ها را در قالب اطلاعیه منتشر خواهیم کرد.

 

تاج در مورد قرارداد کی‌روش با یک بانک و دریافت یک میلیارد تومان نیز گفت: این قرارداد پنج سال پیش بسته شده و از نظر ما منعی ندارد چرا که تبلیغات، حق سرمربی تیم ملی فوتبال است.

 

او همچنین درباره تغییر آیین نامه انضباطی گفت: نصیرزاده به قوانین مسلط است و قبلا آیین نامه نوشته بود. یک بحث به این شکل داشتند که چرا به جای تنبیه از واژه جرم استفاده می‌کنیم. ما دستگاهی نیستیم که بتوانیم مجرم تعیین کنیم و مجازات کنیم. گفتند جرم و مجازات را به تنبیه تغییر دهیم. آقای براتی هم توضیح دادند که فیفا از این جمله هم استفاده می‌کند و این عینا این جمله ترجمه فدراسیون جهانی فوتبال است.

 

تاج گفت: طبق این آیین نامه به کسانی که به تخلفاتی دارند، رسیدگی می‌شود. همچنین اگر داور اخطاری به فردی بدهد ولی آن اخطار را به نام کسی دیگر ثبت کند کمیته انضباطی میتواند رای را برگرداند.

 

او درباره ضبط جلسات کمیته انضباطی نیز گفت: اگر کسی ضبط جلسه‌ای داشت می‌توان آن را تنظیم کرد. جلسه باید به گونه‌ای باشد که اگر بازیکنی را طبق شرایطی احضار کردیم باید مرتبط با آن باشد که این در آیین‌نامه آمده است که صورت بگیرد.

 

تاج در مورد پاداش فیفا به تیم های صعود کننده به جام جهانی هم گفت: ما همیشه در گرفتن اینگونه پاداش ها از باقی کشور ها عقب هستیم. البته هنوز این مبلغ  به هیچ یک از کشورهای صعود کننده به جام جهانی پرداخت نشده است و ما هم از این قائده مستثنی نیستیم. قرار بود یک میلیون و پانصد هزار دلار از آن مبلغ را به ما پرداخت کنند که تا امروز این اتفاق رخ نداده است.

 

رییس فدراسیون فوتبال در پایان در مورد اسناد مالی فدراسیون که علی کریمی دیروز منتشر کرد گفت: بهترین جا برای رسیدگی به مسائل مالی فدراسیون، همین مجمع و بخش حسابرسی آن است. به جز این به هیچ فرد و یا سایتی نباید اعتنا کرد. مجمع امروز کل درآمدها و هزینه های ما را اعلام کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------