بسکتبال ایران در حسرت طلا ماند/ سلطه شرقی‎ها ادامه دارد



اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی بسکتبال ایران و چین

تیم ملی بسکتبال ایران دومین حضور متوالی در فینال بازی‎های آسیایی را باز با شکست به پایان رساند تا چین برای هشتمین بار قهرمان این بازی‎ها شود.

به گزارش مهر، فینال مسابقات بسکتبال هجدهمین دوره بازی های آسیایی امروز شنبه میان دو تیم ایران و چین در سالن ورزشگاه اصلی جاکارتا برگزار شد. این دیدار در پایان وقت قانونیبا شکست ملی پوشان بسکتبال کشورمان به پایان رسید تا بسکتبال ایران همچنان ناکام در کسب طلای بازی های آسیایی باشد. 

 

این شکست در حالی برای تیم ملی بسکتبال ایران رقم خورد که جو سالن به شدت به سود چین است طوریکه تماشاگران حاضر در سالن با هر شوت و گل چین، این تیم را تشویق می کردند ضمن اینکه قضاوت داور هم در جریان بازی و نتیجه آن بی تاثیر نبود. 

 

حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی و محمد حسن زاده ترکیبی بود که مهران شاهین طبع برای آغاز دیدار تعیین کننده برابر چین وارد زمین کرد. رقابت این بازیکنان و حریف چینی به قدری نزدیک و حساس بود که تا دقیقه دوم کوارتر اول هیچ امتیازی برای دو تیم ثبت نشد. در واقع پرتاب دو امتیازی حدادی که در دقیقه دوم وارد سبد شد، شروع امتیاز آوری در این دیدار بود. 

 

تا پایان کوارتر اول ملی پوشان بسکتبال با دفاع مستحکم که مانع از نفوذ چینی ها می شد و حملات کم اشتباه، برتری خود را حفظ کردند. در نیمه این کوارتر چین توانست در امتیاز ۶ با ایران مساوی شد اگرچه بسکتبالیست های کشورمان دوباره فاصله امتیازی لازم را ایجاد کردند تا برنده این کوارتر شوند. با شروع کوارتر دوم اما بازیکنان چین با نفوذ به دفاع ایران و استفاده از پرتاب های دو و سه امتیازی، فاصله خود را کم و کمتر کرده و بالاخره از این پیشی گرفتند. آنها برنده این کوارتر شدند اما در مجموع نیمه نخست را با نتیجه ۴۵ به ۴۱ واگذار کردند. 

 

نیمه دوم دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و چین در شرایطی آغاز شد که ملی پوشان کشورمان از شرایط خوب خود به خصوص در کوارتر اول فاصله زیادی گرفته بودند. آنها در کوارتر سوم بارها در پرتاب ها و استفاده از موقعیت های ایجاد شده مرتکب اشتباه شدند در حالیکه چینی ها به خوبی از پرتاب های خود صاحب امتیاز شدند و توانستند این کوارتر را با برتری خود تمام کنند.

 

رقابت دو تیم ایران و چین در کوارتر چهارم هم خیلی نزدیک پیگیری شد اما این بازیکنان چین بودند که با اشتباه کمتر و پرتاب های هدفمند نتیجه این کوارتر را از آن خود کردند تا در مجموع برنده بازی باشند.

 

اینگونه تیم ملی بسکتبال ایران در دومین حضور متوالی در فینال بازی های آسیایی باز هم از کسب عنوان قهرمانی بازماند. تیم ایران  چهار سال پیش نیز در فینال بازی های آسیایی اینچئون مقابل کره جنوبی میزبان شکست خورد و از کسب مدال طلا بازماند.

 

نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و چین به شرح زیر است:

 

ایران ۷۲- چین ۸۴

(۲۵ بر ۱۸)، ( ۲۰ بر ۲۳)، (۱۱ بر ۱۸)، (۱۶ بر ۲۵)

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------