چرا سردار آزمون به تیم ملی دعوت شد اما رحمتی نه؟



اخبار,اخبار ورزشی,رحمتی و سردار آزمون

بررسی فهرست جدید اعلام شده از سوی کارلوس کی‌روش نشان می‌دهد بازیکنی که از تیم ملی خداحافظی کرده لزوما از این تیم کنار گذاشته نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، عصر امروز (یک‌شنبه) فهرست جدید کارلوس کی‌روش برای نخستین اردوی تدارکاتی تیم ملی و دیدار دوستانه برابر ازبکستان اعلام شد؛ فهرستی که در آن شاهد اتفاقات جدیدی نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستیم. از دعوت شدن وریا غفوری و کاوه رضایی که در آخرین لحظات شانس حضور در جام جهانی را از دست دادند گرفته تا حضور صادق محرمی که نشان می‌دهد سرمربی تیم ملی نسبت به مواضع قبلی خود کمی کوتاه آمده است.

 

کارلوس کی‌روش پس از کشیدن خط قرمز روی نام وریا غفوری عنوان کرد که روی این بازیکن به عنوان یک دفاع راست حساب کرده بود اما به خاطر این که وینفرد شفر او را در پست هافبک راست بازی داده جایی در تیم ملی نخواهد داشت اما حالا می‌بینیم وریا غفوری دوباره به تیم ملی دعوت شده تا شاهد عقب‌نشینی سرمربی تیم ملی نسبت به اظهارات سابقش باشیم. البته شاید هم واقعا این بار وریا غفوری را به عنوان یک هافبک راست بازی بدهد.

 

اما نکته مبهم فهرست کارلوس کی‌روش، دعوت کردن سردار آزمون است؛ مهاجمی که پس از جام جهانی به خاطر فشارها و انتقادهایی که نسبت به عملکردش وجود داشت در یک خداحافظی اینستاگرامی جدایی‌اش از تیم ملی را اعلام کرد. حتی در آخرین اظهار نظر، زمانی که مسوولان فدراسیون فوتبال نامه دعوت او را به باشگاهش فرستاده بودند باز هم سردار آزمون اعلام کرد قصد حضور در تیم ملی را ندارد اما با این حال کارلوس کی‌روش نام او را در فهرست جدید تیم ملی آورده است.

 

اما چرا دعوت از سردار آزمون سوال‌برانگیز است؟ برای پاسخ به این سوال باید چند سال به عقب بازگردیم؛ جایی که مهدی رحمتی به دلیل خداحافظی‌اش از تیم ملی در خلال مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴، با وجود آن که از سوی خودش "خداحافظی موقت" خوانده شد، مورد غضب کی‌روش قرار گرفت و دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را ندید. سوال امروز این است که چه فرقی بین خداحافظی سردار آزمون پس از جام جهانی ۲۰۱۸ با خداحافظی مهدی رحمتی قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ وجود دارد؟

 

مهدی رحمتی در اوایل حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران و درست در مقطعی که تیم ملی در مسابقه‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور داشت، ناگهان از تیم ملی خداحافظی کرد. در آن مقطع اختلافات میان دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و یکی از بازیکنان باعث شده بود رحمتی عطای حضور در تیم ملی را به لقایش ببخشد اما پس از مدتی با پشیمانی خواستار بازگشت به تیم ملی شد. در آن مقطع کی‌روش با پافشاری روی حرف خود اجازه نداد رحمتی دیگر به تیم ملی برگردد. سال‌ها پس از آن ماجرا، زمانی که سردار آزمون هم صحبت از خداحافظی کرد خیلی‌ها با خود گفتند آیا سرنوشت رحمتی در انتظار آزمون خواهد بود؟

 

کی‌روش برای بازی دوستانه با ازبکستان، سردار آزمون را به تیم ملی دعوت کرد. این تصمیم نشان می‌دهد که برای سرمربی پرتغالی بین مهاجم جوان این روزها و دروازه‌بان با تجربه آن روزها فرق قائل هست. می‌شود این طور در نظر گرفت که خداحافظی مهدی رحمتی در کشاکش دیدارهای حساس تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی برزیل و آن هم در شرایطی که تیم ملی از سه بازی پایانی‌اش در انتخابی جام جهانی به سه پیروزی برابر قطر، لبنان و کره‌جنوبی نیاز داشت، حال سرمربی تیم ملی را بد کرد و او نیز در جواب "خداحافظی شبه قهر رحمتی،" او را برای همیشه از حضور در تیم ملی محروم کرد اما امروز، خداحافظی سردار آزمون از نظر کی‌روش، پشت کردن به تیم ملی یا بی‌احترامی به پیراهن تیم نیست.

 

شاید ناراحتی سردار از انتقادهای بی‌شمار مردم و برخی کارشناسان پس از جام جهانی باعث شد که او تیم ملی را کنار بگذارد، کی‌روش را بر آن داشت که یک بار دیگر جوان اول تیم‌ملی را در قامت یک ملی‌پوش به میدان بفرستد تا دوباره عملکرد خوبش در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ را تکرار کند و پاسخ درخوری به انتقادها بدهد.

 

نمی‌شود از نظر دور داشت که عملکرد سردار آزمون در جام جهانی روسیه به دلیل سیستم تیم ملی و تاکتیک‌های برنامه‌ریزی شده کی‌روش، آن طور که باید و شاید دیده نشد و حالا کی‌روش که بهتر از هر کسی دلیل این "دیده نشدن" را  می‌داند، با دعوت دوباره از آزمون، می‌خواهد جبران مافات کند.

 

قطعا و یقینا تاکتیک تیم ملی در جام ملت‌های آسیا زمین تا آسمان با جام جهانی فرق خواهد کرد. (بخوانید باید فرق داشته باشد.) در آن صورت، مهاجم زهردار تیم ملی که در تعداد کم بازی‌های ملی‌اش، گل‌های زیاد و حساسی به ثمر رسانده، می‌تواند در جام ملت‌ها عملکرد تماشایی‌تری داشته باشد.

 

سردار آزمون، جوان است و طاقت انتقادهای زیاد از خودش را ندارد، احساستی‌ است و احتمالا خداحافظی‌اش از تیم ملی هم احساسی بوده اما با تمام این اوصاف، این نگرانی وجود دارد که دعوت دوباره از آزمون، او را به این نتیجه برساند که در آینده هم هرگاه از چیزی دلخور شد، یا هر زمان که اتفاق یا حرفی او را رنجاند، به خود اجازه بدهد که تیم ملی را رها کند و مطمئن باشد که باز هم به سراغش خواهند آمد. در آن صورت، نظم آهنین تیم ملی که کی‌روش بنا کرده، آنی به هم خواهد ریخت و دیگر نمی‌شود بساط "ناز کردن‌ها" را در تیم ملی جمع کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------