مایکل فلپس: به فکر خودکشی افتاده بودم!



اخبار,اخبار ورزشی,مایکل فلپس

مایکل فلپس، اسطوره شنای جهان، می‌گوید ورزشکاران المپیکی پس از دوران قهرمانی باید بیشتر حمایت شوند.

به گزارش خبرورزشی، مایکل فلپس ۳۳ ساله با اشاره به این موضوع که در دوران اوج افسردگی، به فکر خودکشی افتاده بود گفت: "به نظرم پس از بازنشستگی کمک چندانی به ورزشکاران نمی‌شود. پس از این که دوره ما تمام می‌شود، انگار که پس زده می‌شویم یا ما را به گوشه‌ای جارو می‌کنند به این دلیل که یک تازه‌وارد از راه رسیده است."

 

مایکل فلپس با کسب ۲۳ مدال طلای المپیک پرافتخارترین ورزشکار تاریخ جهان است. او در المپیک سیدنی ۲۰۰۰، آتن ۲۰۰۴، پکن ۲۰۰۸ و لندن ۲۰۱۲ شرکت کرد و اعلام بازنشستگی کرد. اما این ورزشکار امریکایی بار دیگر به استخر بازگشت و در المپیک ریو ۲۰۱۶ هم پنج مدال طلا گرفت.

 

فلپس پیش از این هم سابقه افسردگی داشته و پس از هر دوره از مسابقات با این بیماری جنگیده است. او نوامبر ۲۰۰۴ به دلیل رانندگی در مستی دستگیر شد، نوامبر ۲۰۰۸ تصویر او در حال کشیدن مواد مخدر منتشر شد و در اواخر سال ۲۰۱۲ خودش را در خانه زندانی کرده بود و به ندرت از اتاق خوابش بیرون می‌آمد.

 

فلپس که کمی بعد زیر نظر روان‌پزشک شروع به درمان کرد، می‌گوید نسبت به تغییراتی که در مدیران ارشد کمیته المپیک امریکا ایجاد شده خوشبین است به خصوص بعد از حضور سارا هرشلند، مدیر اجرایی و سوزان لیونز، رئیس مجموعه از سال گذشته.

 

او در این ارتباط گفت: "از دیدن گام‌های بزرگی که برای حمایت از ورزشکاران برداشته شده، هیجان‌زده‌ام. حمایتی که آنها هم در خارج و هم داخل زمین سزاوارش هستند. به عنوان کسی که ۱۵ سال در تیم ملی بوده، امیدوارم که ورزشکاران از تجربه‌شان لذت ببرند، حتی بیشتر از ما."

 

طبق تحقیقی که بی‌بی‌سی در فوریه انجام داد بیش از نیمی از ورزشکاران حرفه‌ای بازنشسته نگران سلامت روانی و احساسی خود هستند و بسیاری از آنها گفته بودند که پس از بازنشسته شدن هویت خود را از دست داده‌اند.

 

کم‌تر از نیمی از آنها هم گفته بودند که مشکلات بهداشت روانی دارند و به دنبال کمک گرفتن هستند.

 

در ماه مارس هم دولت بریتانیا برنامه‌ای را در نظر گرفت که طبق آن تا سال ۲۰۲۴ تمام ورزشکاران نخبه باید استراتژی مشخصی برای سلامت روانی داشته باشند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------