آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

جهانبخش: اول شدنم در نظرسنجی وظیفه ام را سنگین تر می کند/ به کاوه و کریم افتخار کردم؛ وظیفه ام بود با رامین تماس بگیرم



اخبار,اخبار ورزشی,جهانبخش

ستاره تیم ملی ایران گفت: نباید در جام جهانی سورپرایز شویم.

به گزارش ایلنا، بی تردید آماده ترین بازیکن این روزهای فوتبال ایران کسی نیست جز علیرضا جهانبخش. ستاره ای که با نظر مردم در برنامه نود هم به عنوان موفق ترین لژیونر سال 2017 کشور هم انتخاب شود. جهانبخش که با آلکمار در اوج به سر می برد و به عنوان مرد شماره یک تیم خوش می درخشد در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا درباره آخرین وضعیت خودش، نمایش فوق العاده اش در این فصل، وضعیت دیگر لژیونرها و ... صحبت کرد که در ادامه متن کامل این گفت و گو را مشاهده می کنید:

 

ابتدا از انتخابت به عنوان بهترین لژیونر سال 2017 فوتبال ایران بگو و اینکه مردم در برنامه 90 با اقتدار به تو رای دادند.

خدا را شکر می کنم بابت این اتفاق مثبت. چیزی که برایم بسیار اهمیت داشت این بود که در مسیر درستی قرار دارم و در حال نزدیک شدن به چیزهایی هستم که می خواهم.نه اینکه قصد من انتخاب شدن به عنوان بهترین لژیونر باشد؛ از این خوشحالم که راهم را درست انتخاب کرده ام و انتخاب مردم این مساله را نشان می دهد. به خودی خود حضور در بین گزینه ها اتفاق بسیار خوبی است و اول و بودن به نظر مردم برمی گشت. ار مردم عزیز ایران تشکر می کنم . تمام بچه هایی که جزو گزینه ها بودند از کاوه و کریم تا سامان و رضا جان، سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشتند و چند نفر دیگر هم می توانستند در بین گزینه ها باشند و جا دارد به آنها هم خسته نباشید بگویم. قطعا این نظرسنجی و این نتیجه مسئولیت من را سنگین تر می کند. توقع بالاست و باید تلاشم را چند برابر کنم.

 

بازی شما با آژاکس از تلویزیون به صورت مستقیم پخش شد و خیل عظیمی از مردم درخشش تو مقابل این تیم بزرگ را تماشا کردند و از همان موقع صحبت از تو بیشتر شد و حتی به مقایسه ات با برخی بازیکنان دیگر هم پرداخته شد...

شنیدم که بازی با آژاکس از تلویزیون ایران پخش شده است. بازی خیلی مهمی بود. باید حداقل یک امتیاز می گرفتیم. خودم هم می خواستم به شرایط ایده آلم ادامه بدهم. خدا را شکر عملکرد خوبی داشتم و تیم ما هم نمایش بدی نداشت. باید تساوی می توانست نتیجه عادلانه تری باشد. حتی می توانستیم این مسابقه را با برد به پایان برسانیم و موقعیت های خوبی داشتیم که از دست رفت. ترجیح می دام گل نزنم اما بازی را ببریم و هم دومی مان را حفظ کنیم و هم به صدر نزدیک شویم اما اینطور نشد. حالا الان هم با رده دوم فاصله چندانی نداریم و فقط فاصله مان با پی اس وی زیاد شد.

اخبار,اخبار ورزشی,جهانبخش

 

در این بازی نمایش تو به قدری خوب بود که شاید می شد به وضوح متوجه شد لول تو از آلکمار بالاتر است و هم تیمی هایت می توانستد یکی از پاس های فوق العاده ات را به گل تبدیل کنند. نمونهداش موقعیت آخر بازی بود که فرایدی نتوانست سانتر بی نقص تو را از شش قدم به گل تبدیل کند.

هدف ما چیزی جز برد نبود. بازهم می گویم می توانستیم بازی را هم ببریم اما حالا دیگر آن مسابقه تمام شده است. باید در نیم فصل دوم امتیازات از دست رفته را جبران کنیم.در این میان چیزی که برای خودم حائز اهمیت است این است که هر سال بهتر از سال قبل شوم. خدا را شکر تا به اینجا هم از نظر فردی و هم تیمی نبست به فصل قبل اوضاع بهتر شده است. در مسیر خوبی هستیم و به همین دلیل به چیزهای دیگر و هم تیمی هایم و لول تیم فکر نمی کنم.

 

با این حال نسبت به سال گذشته تیمتان شرایط بهتری دارد و به جای حضور در جمع 4 تیم حالا در بین سه تیم نخست حضور دارید.

امسال تیم مان خیلی آماده است. هجومی بازی می کنیم. شاید این بازی را خیلی دیده باشند اما در مسابقات دیگری هم بود که ما موقعیت های بیشتری داشتیم اما قدر ندانستیم. شرایط بهتری هم می شد رقم بزنیم. خیلی ها بعد از اینکه چند برد به دست آوردیم اعتقاد داشتند که این روند رو به رشد ما مقطعی است و ما دوباره افت می کنیم اما اینطور نشد.

 

شاید تفاوت شما با آژاکس بازیکمان باتجربه ای چون هونتلار و لاس شونه بود...

دقیقا همینطور است. هر دو بازیکن سال هاست در سطح اول فوتبال اروپا بازی می کنند و موفق شدند گل هم بزنند. هونتلار روی دو گل فوق العاده باهوش و باتجربه کار کرد.

 

پیش از بازی خیلی از رسانه های داخلی و خارجی روی تقابل تو و حکیم زیخ ستاره مراکشی آژاکس مانور دادند. تو موثرترین بزایکن سال 2017 فوتبال هلند بودی و زیخ در رده دوم حضور داشت و بعد از پایان مسابقه هم رسانه ها نوشتن تو برنده راند اول دیدار ایران و مراکش بودی و زیخ را شکست دادی.

زیخ فوتبالیست بسیار خوب و خوش تکنیکی است. او یکی از پلی میکرهای به نام فوتبال هلند به شمار می رود. او جزو مهره های تاثیرگذار اردیویژه به حساب می آید. قبل از بازی متوجه شدم که رسانه ها خاص بودن این پیکار را برای من و زیخ بولد کرده بودند اما حداقل از جانب من این مساله چندان اهمیت نداشت. ما با آژاکس بازی داشتیم. حکیم هم نمایش خوبی داشت و بدون شک در جام جهانی یکی از چهره های مهم مراکش به حساب می آید.

اخبار,اخبار ورزشی,جهانبخش

 

همزمان با درخشش خیره کننده تو، کریم انصاری فرد و کاوه رضایی هم در یونان و بلژیک فوق العاده کار کرده اند. درباره آنها چه نظری داری؟

برای هر دوی آنها خوشحال هستم. سعی می کنم بعد از هر بازی با آنها تماس بگیرم و به آنها تبریک بگویم. امیدوارم که بتوانند به این روند ادامه دهند چرا که نمایش خوب آنها باعث می شود تا تیم ملی قوی تری داشته باشیم. جالب است بدانید یکی از مدافعین وسط ما به نام استین ویتنز اهل بلژیک است و به من می گفت که فوروارد ایرانی شارلروا اسمش در بلژیک خیلی پیچیده و درخشش خاصی داشته است. به او گفتم مطمئن باش که از کاوه بیشتر خواهد شنید. همچنین پانتالیس دیگر مدافع وسط ما اهل یونان است و او هم به تمجید از کریم پرداخت و گفت که او آقای گل یونان است. من با شنیدن این چیزها خیلی افتخار کردم.

 

از طرفی رضا قوچان نژاد و رامین رضاییان روزهای سختی را پشت سر می گذارند. اتفاقا دیدیم که تو در صفحه اینستاگرامت او را دلداری دادی...

صد در صد این وظیفه من بود که چنین کاری انجام دهم. من در جریان کار رضا هستم و بازی های او را می بینم. دو دلیل عمده راجع به افت این روزهای رضا وجود دارد. یکی اینکه دو دو بازیکن کناری رضا که فصل گذشته به او کمک می کردند از هیرنفین جدا شده اند و دو بازیکن جوان جای آنها را گرفته اند و همچنین رضا در این فصل بسیار بدشانس بوده است. مطمئن باشید اگر این بدشانسی نبود نمی گویم به اندازه فصل قبل، اما می توانست گل های به مراتب بیشتری را بزند. رضا به زودی پدر می شود و امیدوارم به یمن این اتفاق شیرین، روزهای خوبش هر چه زودتر فرا برسد. درباره رامین هم باید بگویم که بعد از آن مسابقه با او صحبت کردم. ما باید به هم کمک کنیم و خود را از لحاظ روحی و روانی آماده جام جهانی کنیم.

 

عملکرد خوبت در این فصل باعث شد تا شایعه علاقه ناپولی به تو به وجود بیاید. به خودی خود این اتفاق می تواند بسیار روحیه دهنده باشد.

کاکلا درست است. این نشان می دهد من مسیرم را درست در پیش گرفته ام. هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و من تمام تمرکزم روی آلکمار است. در این فصل خیلی خوب بوده ایم و راه طولانی در پیش داریم. من هدف های بززگی را در سرم می پرورانم.

 

در جام حذفی هم بازی مهمی داشتید و به سختی به پیروزی رسیدید. جام شگفتی ها که در همه جای دنیا ممکن است یک تیم بزرگ در آن حذف شوند اما گل تو مانع از این اتفاق شد. اتفاقی که برای پرسپولیس هم رخ داد.

شنیدم که متاسفانه پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت. زیبایی فوتبال به همین است. ما هم بازی حساسی پیش رو داشتیم. با تیم صدرنشین ژوپیلر لیگ یعنی فورتونا سیتا بازی داشتیم. بازی در خانه آنها بود و کار دشواری پیش رو داشتیم و خدا را شکر که مثمر ثمر بودم و گل زدم.

 

به عنوان سوال آخر که شاید تکراری هم باشد. همه نگران آماده سازی تیم ملی در راه جام جهانی هستند. در این باره چه نظری داری؟

صد در صد بعد از آن قرعه کشی مشخص شد که ما کار دشواری داریم و برای موفقیت باید با تمام قوا آماده شویم. الان وقت این نیست که بگوییم شرایط موجود نیست و زمان نداریم.  باید حمایت ها ادامه داشته باشد. کادر فنی تیم ملی تمام تلاش خود را می کند. باید طوری به جام جهانی قدم بگذاریم که جلوی تیمهای بزرگ سورپرایز نشویم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------