برانکو - قلعه‌نویی و تارتار - درخشان سرنوشت صدر جدول را رقم می‌زنند



اخبار,اخبار ورزشی,لیگ برتر فوتبال ایران

در ادامه هفته چهاردهم لیگ برتر شاگردان امیر قلعه‌نویی میهمان پرسپولیس هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه هفته چهاردهم لیگ برتر فردا (جمعه)، ۴ دیدار برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها دو تیم مدعی پرسپولیس و پارس جنوبی در تهران به مصاف حریفان‌شان می‌روند.

 

پرسپولیس – ذوب آهن

 

شاگردان برانکو که هفته گذشته در دیدار دشوار توانستند با پیروزی یک بر صفر مقابل پارس جنوبی صدر جدول رده‌بندی را از این تیم بگیرند این هفته باید به مصاف ذوب آهن امیر قلعه‌نویی بروند. پرسپولیسی‌ها که در دو هفته گذشته درگیر مسائل مدیریتی بودند، در این دیدار بدون محروم و مصدوم پا به این دیدار می‌گذارند. البته ایگور پانادیچ مربی سرخ‌پوشان به خاطر اخراج در بازی گذشته در این دیدار محروم است.

 

در آن سوی میدان ذوب‌آهنی‌ها هفته گذشته بازی پربرخوردی را پشت سر گذاشتند تا در این دیدار وحید محمدزاده مدافع تیم‌شان را در اختیار نداشته باشند.

 

شاگردان قلعه‌نویی در هفته‌های گذشته نتایج سینوسی کسب کرده‌اند و در ۴ دیدار آخرشان تنها سفیدرود انتهای جدولی را شکست دادند. در حال حاضر پرسپولیس با ۲۷ امتیاز و یک بازی کم‌تر صدرنشین لیگ برتر است و ذوب آهن با ۱۶ امتیاز در رده هشتم قرار گرفته است. ذوب آهن این شانس را دارد تا با پیروزی در این بازی خارج از خانه جای صنعت نفت آبادان را در رده هفتم بگیرد.

 

نفت تهران – پارس جنوبی

 

پارس جنوبی که هفته گذشته با بدشانسی مقابل پرسپولیس شکست خورد، این هفته میهمان تیم بحران‌زده نفت تهران است. هر دو تیم با شکست‌های متوالی در این دیدار مقابل هم قرار می‌گیرند. پارس جنوبی در دو دیدار آخرش مقابل فولاد و پرسپولیس و نفت تهران در سه دیدار آخرش مقابل پدیده، سایپا و استقلال شکست خورده است.

 

مهدی تارتار در این دیدار دو بازیکن کلیدی‌اش یعنی میثم تیموری و علی داشتی را به خاطر محرومیت و امید سینک را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد تا دستش در خط دفاع و حمله نسبتا خالی باشد. از تیم نفت تهران هم سینا خادم‌پور به خاطر محرومیت نمی‌تواند تیمش را در این دیدار همراهی کند. نفتی‌ها که در جدول رده‌بندی با ۱۲ امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفته‌اند امیدوارند تا با خلق شگفتی و پیروزی مقابل پارس جنوبی خودشان را تا رده دهم هم بالا بکشند.

 

در آن سوی میدان پارس جنوبی نیم نگاهی به دیدار پرسپولیس و ذوب آهن دارد تا شاید با کمک ذوب آهن دوباره به صدر جدول بازگردد. شاگردان تارتار در حال حاضر با ۲۵ امتیاز در رده دوم قرار گرفته‌اند.

 

صنعت نفت آبادان – تراکتورسازی

 

صنعت نفت که در چند هفته اخیر متکی به درخشش جاسم کرار ستاره تیمش بوده، امیدوار است تا در دیدار خانگی مقابل تراکتورسازی پیروز از زمین بازی خارج شود تا خودش را به جمع ۶ تیم بالای جدول نزدیک کند. آن‌ها که یک دیدار معوقه مقابل پرسپولیس هم باید برگزار کنند در حال حاضر با ۱۷ امتیاز در رده هفتم قرار گرفته‌اند.

 

این تیم هفته گذشته سپاهان اصفهان را در خانه با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد. در آن سوی میدان تراکتورسازی نتایج خوبی در ۵ هفته اخیر نگرفته ولی تنها پیروزی‌اش در این ۵ بازی، هفته گذشته مقابل سپیدرود رقم خورد. تراکتورسازان که امیدوارند تا با تقویت تیم‌شان در نیم فصل درخشش خوبی در نیم فصل دوم لیگ برتر داشته باشند، در این دیدار مهدی شریفی و مهدی کیانی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارند.

 

در چند هفته اخیر صحبت‌های زیادی پیرامون پیوستن بازیکنان جدید مانند مهدی ترابی به این تیم وجود داشت که فعلا همه این صحبت‌ها تکذیب شده است. تراکتورسازی در حال حاضر با ۱۵ امتیاز در رده دهم قرار گرفته و اگر مقابل صنعت نفت پیروز شود می‌تواند به رده هفتم صعود کند.

 

مشکی‌پوشان – پدیده

 

این دو تیم همشهری شرایط متفاوتی از نظر جایگاه در جدول رده‌بندی نسبت به هم دارند. پدیده که فصل رویایی را پشت سر می‌گذارد با ۲۱ امتیاز در رده پنجم قرار گرفته اما مشکی‌پوشان که از ابتدای این فصل درگیر حواشی مربوط به جادوگری و تغییر نام بودند،

 

با ۸ امتیاز به تنهایی در انتهای جدول جای گرفتند. رضا مهاجری سرمربی پدیده در این دیدار عبدالله حسینی و محمدرضا خلعتبری را در اختیار ندارد و محسن آقایی و کیوان امرایی از تیم مشکی‌پوشان هم غایبان این تیم در داربی مشهد هستند. پیروزی در این دیدار برای مشکی‌پوشان دردی را دوا نمی‌کند و آن‌ها هم‌چنان در قعر جدول باقی می‌ماند اما پدیده در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند تا رده سوم صعود کند و جای پیکان را در این رده بگیرد. این دیدار در ورزشگاه امام رضا مشهد برگزار می‌شود.

 

برنامه بازی‌های روز جمعه هفته چهاردهم لیگ برتر به شرح زیر است:

 

مشکی‌پوشان - پدیده خراسان/ ساعت  ۱۵:۴۵- ورزشگاه امام رضا مشهد

بیژن حیدری – محمدرضا منصوری – مهدی الوندی – محمدحسین ترابیان – ناظر: ایرج نظری

 

نفت تهران - پارس جنوبی جم/ ساعت  ۱۵:۰۰- ورزشگاه تختی تهران

حسن اکرمی – رضا سخندان – محمدرسول ذورقی – علی احمدی – ناظر: زاهد بحرینی

 

صنعت نفت آبادان- تراکتورسازی تبریز/ ساعت  ۱۶:۴۵- ورزشگاه تختی آبادان    

حمید حاج ملک – علیرضا ایلدروم – محمدهاشمی نسب – جواد محمدی – ناظر: بهرام مهرپیما

 

پرسپولیس تهران - ذوب آهن اصفهان/ ساعت  ۱۶:۳۰- ورزشگاه آزادی

محمدحسین زاهدی فرد – حسن ظهیری – مهدی عالیقدر – شاهو اصلانی – ناظر: علی خسروی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------