زور کریمی به کاکس آمریکایی نرسید/ عزت‌الله اکبری فینال را مفت از دست داد



اخبار,اخبار ورزشی,کشتی ایران

نماینده وزن 92 کیلوگرم ایران همانند المپیک ریو باز هم مقابل جی دن کاکس کشتی‌گیر پرزور آمریکایی باخت و به فینال نرسید تا در پایان رقابت‌های 8 وزن ایران هیچ فینالیستی نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های 4 وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2018 در مجارستان،علیرضا کریمی دارنده مدال برنز جهان 2015 در مرحله نیمه نهایی وزن 92 کیلوگرم  باید برابر جی‌دن کاکس دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 5 بر 2 مقابل این کشتی‌گیر پر قدرت آمریکایی باخت و او نیز از رسیدن به فینال بازماند.

 

کاکس در رقابت‌های المپیک ریو موفق به شکست کریمی شده بود.کریمی برای رسیدن به مدال برنز فردا شب(دوشنبه) به روی تشک می‌رود.

 

کریمی نیز پیش از این در دور نخست ریکاردو بائز از آرژانتین را ۱۳ بر صفر  برد،سپس برابر شریف شریف‌اف قهرمان المپیک لندن از آذربایجان با نتیجه قاطع 7 بر صفر پیروز شد. وی در سومین مبارزه نیز ساکولوف از روسیه و دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال اروپا را با نتیجه ۱۲ بر یک از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید.

 

پیش از این عزت‌الله اکبری در وزن 79 کیلوگرم در حالیکه چند ثانیه تا پیروزی برابر جبرییل حسن‌اف آذربایجانی فاصله داشت در نهایت 3 بر 3 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند و باید برای کسب مدال برنز فردا به روی تشک برود.

 

همچنین رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم و امیر حسین مقصودی در وزن 65 کیلوگرم دو نماینده دیگر ایران در 4 وزن دوم بودند که اطری با شکست 5 بر 5 برابر آندریف نفر سوم اروپا از بلاروس و مقصودی نیز با شکست 7 بر 3 برابر ولادیمیر خینچگاشویلی قهرمان المپیک ریو از گرجستان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.مصطفی حسین خانی آزادکار وزن 74 کیلوگرم ایران نیز در 4 وزن نخست با شکست برابر جردن باروز دارنده 5 طلای جهان و المپیک از آمریکا حذف شد.

 

عزت‌الله اکبری فینال را مفت از دست داد

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۸ که در بوداپست مجارستان در حال برگزاری است، عزت الله اکبری دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۳ در بوداپست مجارستان در دیدار نیمه نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم برابر جبرییل حسن‌اف از آذربایجان و دارنده مدال‌های برنز المپیک۲۰۱۶ و برنز اروپا ۲۰۱۸ به روی تشک رفت و در حالیکه تا ثانیه‌های پایانی ۳ بر یک پیش بود در خاک حریف نشست و در پایان با نتیجه۳ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

 

اکبری پیش از این در دور نخست برابر جانی بور از فرانسه با نتیجه ۱۰ بر ۲ به برتری رسید، سپس مقابل سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان از ژاپن در حالیکه تا ثانیه پایانی ۲ بر ۲ از حریف عقب بود موفق به خاک کردن حریف شد و ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و در ادامه نیز  در یک نبرد حساس گریگور گریگوریان از ارمنستان را ۷ بر ۴ شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

 

در ادامه این رقابت‌ها تا دقایقی دیگر علیرضا کریمی دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۵ در مرحله نیمه نهایی باید برابر جی‌دن کاکس دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آمریکا به روی تشک برود.کاکس در رقابت‌های المپیک ریو موفق به شکست کریمی شده بود.

 

کریمی نیز پیش از این در دور نخست ریکاردو بائز از آرژانتین را ۱۳ بر صفر  برد،سپس برابر شریف شریف‌اف قهرمان المپیک لندن از آذربایجان با نتیجه قاطع ۷ بر صفر پیروز شد. وی در سومین مبارزه نیز ساکولوف از روسیه و دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال اروپا را با نتیجه ۱۲ بر یک از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید.

 

رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم و امیر حسین مقصودی در وزن ۶۵ کیلوگرم دو نماینده دیگر ایران در ۴ وزن دوم بودند که اطری با شکست ۵ بر ۵ برابر آندریف نفر سوم اروپا از بلاروس و مقصودی نیز با شکست ۷ بر ۳ برابر ولادیمیر خینچگاشویلی قهرمان المپیک ریو از گرجستان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.مصطفی حسین خانی آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم ایران نیز در ۴ وزن نخست با شکست برابر جردن باروز دارنده ۵ طلای جهان و المپیک از آمریکا حذف شد.

 

یخکشی به مدال برنز نرسید

محمد باقر یخکشی نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی برابر جوزف کولون از آمریکا رفت و در پایان با نتیجه ۱۳ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به برنز بازماند.

 

این چهارمین شکست کشتی‌گیران ایران مقابل آمریکا در این رقابتها بود. پیش از این مصطفی حسین خانی به جردن باروز باخت، حسن یزدانی مغلوب دیوید تیلور شد و علیرضا کریمی برابر جی دن کاکس مغلوب شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------