آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

ورود قریب‌الوقوع ویدیو چک به لیگ برتر



اخبار,اخبار ورزشی

اشتباهات پرتعداد داوری مهدی تاج را در پی راه چاره انداخت.

در شرایطی که سال‌‌هاست داوران فوتبال ایران نسبت به تأخیر در پرداخت و همچنین کم بودن میزان ‏دستمزد خود به مسئولان انتقادهای زیادی وارد می‌کنند، رئیس کمیته داوران که عضو هیأت رئیسه فدراسیون ‏فوتبال نیز است،‌ در تازه‌ترین مصاحبه خود وعده استفاده از سیستم ‏VAR‏ در فوتبال ایران را داده است!‌ قطعا ‏باور کردن این حقیقت برای جامعه فوتبال ایران با توجه به شرایط موجود و مشکلات سخت‌افزاری که با آن ‏روبه‌رو هستیم سخت خواهد بود. اما حرفی است که زده شده و مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون هم آن را ‏تایید کرده است.

 

نکته قابل تامل اینجاست که داوران فوتبال ایران بعد از مدت‌ها تلاش و رایزنی توانستند ‏مسئولان فدراسیون فوتبال را راضی کنند که برای آنها سیستم ارتباطی رادیویی تهیه کنند و با مکافات زیادی ‏این سیستم‌ها در اختیار داوران قرار گرفت.

 

جالب اینجاست که گفته می‌شود به داوران سایر رده‌ها سیستم ‏رادیویی داده نشده است. با این حال اعتراض شدید تیم‌های لیگ برتری به قضاوت‌های اشتباه و تاثیرگذار داوران ‏شرایطی را فراهم کرده که فدراسیونی‌ها به فکر آوردن فناوری ‏VAR‏ به فوتبال ایران باشند. فریدون اصفهانیان ‏رئیس کمیته داوران دراین‌باره گفته است:  «با توجه به تاکیدات رئیس فدراسیون فوتبال درصدد آن هستیم که ‏از سیستم ‏VAR‏ (کمک داور ویدیویی) در ورزشگاه‌ها استفاده کنیم.

 

بر همین اساس مقرر شد کمیته داوران این ‏موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و با هماهنگی واحد ‏IT‏ فدراسیون فوتبال این سیستم را به صورت پایلوت ‏در ورزشگاه آزادی راه‌اندازی کنیم.» مهدی تاج هم اخیرا به صورت کتبی به کمیته داوران دستور داده که ‏مقدمات استفاده از این سیستم در فوتبال ایران را فراهم کنند که معلوم نیست بالاخره چه زمانی به صورت ‏رسمی اجرا خواهد شد. ضمن این‌که مهدی تاج هم به صورت رسمی اعلام کرده احتمالا ابتدا این سیستم در ‏ورزشگاه آزادی استفاده خواهد شد.

 

 سیستم ‏VAR‏ در بازی‌های جام‌جهانی ٢٠١٧ جوانان و رقابت‌های جام ‏جهانی ٢٠١٨ روسیه استفاده شد. این تکنولوژی با شبیه‌سازی عملکرد و نظارت بر روی هر بازیکن در نقاط ‏مختلف زمین فوتبال از طریق دوربین‌های نصب شده در سرتاسر زمین در تلاش است اشتباهات داوری را به ‏حداقل برساند. درحال حاضر در لیگ بسیاری از کشورها ازجمله آلمان و اسپانیا هم این فناوری مورد استفاده ‏قرار می‌گیرد.‏

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------