برانکو: بزرگترین هوادار تیم ملی‌ام/ بازگشت رضاییان و طارمی بستگی به نیاز تیم دارد



اخبار,اخبار ورزشی,برانکو در برنامه فرمول یک

برانکو با حضور در برنامه علی ضیا به سوالات او درباره مسائل مختلف از نتیجه‌گیری در لیگ قهرمانان آسیا و مشکل با کی‌روش گرفته تا نظرش درباره رضاییان و طارمی و بازیکنان دیگر گفتگو کرد.

به گزارش ورزش سه، سیدعلی ضیاء امشب یکشنبه 6 آبان در برنامه «فرمول یک» میزبان برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بود.

 

وی در ابتدا درباره راهیابی به فینال رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: نتایج خیلی درخشانی کسب کردیم و حیف بود اگر تا آخر نمی رفتیم. بازیکنان واقعا لیاقتش را داشتند باشگاه و هواداران نیز همینطور و همه شادند.

 

برانکو ادامه داد: همه دوستداران واقعی فوتبال و همه ایرانی ها مطمئنم که از این نتیجه شاد هستند. طبیعی است که هواداران دیگر دوست داشتند باشگاه آنها به این نتیجه برسد. همه می دانند این چقدر برای فوتبال ایران مهم است و می تواند فوتبال را تقویت و جوانان را ترغیب کند که به سمت فوتبال بیایند. روز به روز شرایط برای تمرین و مسابقات نیز بهتر می شود. استادیوم آزادی نیز قرار است ترمیم شود و ما بابت این نتایج خوشحالیم و افتخار می کنیم.

 

AFC هرگز چنین نمایش و جوی را که در ورزشگاه آزادی خواهد بود نه داشته و نه نخواهد داشت.

 

اگر استادیوم ظرفیت 500 هزار نفر را هم داشت پر می شد

وی تاکید کرد: خوشبختی بزرگی داریم و خوش شانسی مان این است که بازی برگشتمان در ایران است. AFC هرگز چنین نمایش و جوی را که در ورزشگاه آزادی خواهد بود نه داشته و نه نخواهد داشت، مثل بازی که در تهران بود. هیچوقت فینال جام ملت های آسیا و نه جام لیگ با این عظمت نخواهد بود و مطمئنم اگر استادیوم ظرفیت 500 هزار نفر را هم داشت پر می شد.

 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به اینکه نظرش درباره اینکه ژاپنی ها دوست دارند پرسپولیس قهرمان شود، چیست، گفت: من این را نشنیده ام اما آنها اینطور فکر می کنند که با ما راحت تر می توانند بازی کنند تا السد و الدوحیل. به هر حال آنها کارهای خودشان را تدارک می بینند و بازی با ما به زعم خودشان راحت تر از السد است. السد واقعا تیم خوبی است اما از 4 بازی که با این تیم داشتیم دو تا را بردیم، یکی را مساوی کردیم و فقط یکی را باختیم.

 

بازیکنان پرسپولیس حاضرند خودشان را برای تیم قربانی کنند

برانکو در پاسخ به این سوال ضیاء که چطور تیم را اینگونه همدل و موفق کرده اید، توضیح داد: این حاصل مجموعه ای از اقدامات آماده سازی است که بچه ها کار کردند. همه می دانند که مشکلات زیادی داشتیم و همچنان این مشکلات هست. نمی توانستیم هیچ بازیکنی بگیریم و محروم بودیم و عملا چند ملی پوشمان رفتند. بضاعتمان همین بود. انتخاب خوبی از بین بازیکنان داشتیم؛ کسانی که از نظر شخصیتی بسیار افراد سلامتی هستند و واقعا حاضرند خودشان را برای تیمشان قربانی کنند. آماده هستند به شدت کار کنند و هیچ مانعی رودرروی خودشان برای هدف نمی بینند.

 

بدون بازیکنان هیچ کاری نمی توانستم بکنم

وی افزود: فرمول ساده است. خیلی کار کردیم و تیم به عنوان یک ید واحد و متحد بود. شاید السد تیم بهتر از ما داشته باشد اما من هیچ تیمی را برتر از تیم خودمان نمی بینم. السد 8 ملی پوش قطری داشت، دو تا ژاوی و گابی داشت که قهرمانی جهان و اروپا را داشت. یک ملی پوش الجزایری و یک بازیکن کره ای داشت که او هم ملی پوش بود. ما تیم بودیم و بازیکنان خودشان را آماده فداکاری برای یکدیگر کرده بودند و حرف گوش می دادند. بازیکنان از همه مهم تر هستند و بدون آنها من هیچ کاری نمی توانستم بکنم.

 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال ضیا که چطور مورینیو و مربیان دیگر وقتی نتیجه نمی گیرند می گویند بازیکن ندارم اما شما هیچوقت چنین چیزی را نمی گویید، تصریح کرد: من به همین هایی که دارم اعتقاد و اعتماد دارم و از گریه کردن هیچ بهره ای حاصل نخواهد شد. کار زیاد موثر است. بچه ها زحمت کشیدند و فداکاری کردند و سخت ترین کار این بود که یک تیم باشیم. البته باید به هواداران هم اشاره کنم که ما را روی دستشان گرفتند اینقدر که تشویقمان کردند. در بازی مقابل الدحیل ما یک گل خوردیم و عملا حذف شدیم و هواداران بودند که ما را به نتیجه سه یک رساندند. درباره بازی با السد هم همینطور.

 

با مسلمان نامهربان نبودم

برانکو در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه چرا با مسلمان نامهربان بودید، گفت: من اصلا با ایشان نامهربان نبودم و این حق مربی گری من است که ارزیابی کنم در چه زمانی چه بازیکنی بهتر است. ایشان قراردادش تمام شد و در سن 28، 29 سالگی طبیعی است بازیکنی نیست که بگذاریم روی نیمکت بنشیند. من آن موقع اولویت را به بشار و نورالهی دادم ارزیابی ام این بود که این بازیکنان بهتر در نتیجه گیری که پرسپولیس نیاز دارد کمک می کنند. مسئله دیگر اینکه با توجه به مشکلاتی که آن موقع داشتیم سیستم بازی مان را تغییر دادیم و از سیستمی که 4 هافبک وسط به شکل لوزی بازی می کردیم شیفت کردیم به سمت 4،4، 2 خطی. اینگونه کار سخت تر می شود. ربیع خواه که مصدوم شد. هافبکهای دفاعی مان را داشتیم و مجبور بودیم در تیم تغییر ایجاد کنیم. عملا این تغییرات جوابگو خواست تیم بود. بحث مهربانی و نامهربانی نیست. مربی وجود ندارد که یک بازیکن را دوست نداشته باشد مخصوصا بازیکنی که به دردش بخورد. حالا راضی شدید؟

 

وی اضافه کرد: بچه هایی بودند که بیشتر می توانستند به نفع تیم و مثمرثمر باشد. بازیکنی در آن سن روی نیمکت خوب است. همه بازیکنان دوست دارند کار کنند و بعضی هم تحمل می کنند و روی نیمکت می نشینند.

 

در ایران احساس می کنم در خانه خودم هستم

سرمربی پرسپولیس درباره علاقه ای که به ایران دارد و اینکه آیا ممکن است روزی در ایران زندگی کند، یادآور شد: ما کراوات ها مثل ایرانی ها احساساتی و وابسته به شهر و کشورمان هستیم ولی واقعیت این است که ایران کشور دوم من است و اینجا احساس خیلی خوبی دارم، مردم خیلی عالی هستند و واقعا احساس می کنم در خانه خودم هستم. اما در مثل می گویند هیچ جا خانه آدم نمی شود و هر کسی دوست دارد به خانه خودش برگردد. البته قطعا می توانم در ایران زندگی کنم و اقامت طولانی مدتم این را نشان می دهد.

 

 

سیدجلال حسینی ورزشگاهی مشابه آنچه در کرواسی ساختم در ایران می سازد

برانکو در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا ممکن است روزی ورزشگاهی مشابه آنچه در کرواسی ساخته در ایران ساخته شود، بیان کرد: همه چیز همیشه ممکن است. آنجا به کاپیتانمان سیدجلال حسینی آن مجموعه ورزشی را نشان دادیم و او قصد دارد مشابه آن اما بهترش را با استخر و دیگر امکانات تولید کند. این کار خیلی قشنگی است که او به عنوان یک ورزشکار که این همه به فوتبال ایران خدمت کرده همچنان دوست دارد در کشور خود بماند و از طریق زیرساختها بتواند شرایط بهتری را برای جوانان فراهم کند و فعالیتی قشنگ تر از ورزش وجود ندارد. وی در پاسخ به سوال ضیاء که پولش را از کجا می آورد، گفت: او در قطر بازی کرده و پول دارد!

 

4 هزار کیلومتر فرار کردم و از دست زنم به ایران آمدم!

برانکو در پاسخ به اینکه آیا درست است پولهایش را به همسرش می دهد و زن ذلیل است، گفت: بله درست است. به خاطر همین است که اینجایم. 4 هزار کیلومتر دورتر فرار کرده ام و آمده ام اینجا! فقط خانمم از یک بابت ناراضی است که می گوید همه پولهایت را در آن مجموعه ورزشی سرمایه گذاری کردی. آمدم دور شوم که خیلی سرم غر نزند اما قطعا از شما زن ذلیل تر نیستم.

 

ضیاء هم که پیش از این برانکو او را به اشتباه استقلالی توصیف کرده بود، از او پرسید چطور با وجود اینکه سومین گفتگوی زنده شان را پشت سر می گذارند و دو گفتگوی ضبط شده هم داشته اند، هنوز نمی داند او پرسپولیسی و البته مجرد است!

 

برانکو پاسخ داد: چون مدام مهمانان مختلف سر برنامه می آوری و چپ و راست خودت را عوض می کنی. یک مقدار می خواهی هوای طرفداران استقلال را داشته باشی، قدری سپاهان و قدری تراکتورسازی!

 

کری خواندن ها یکی از قشنگ ترین چیزهایی است که فوتبال ایران دارد

وی در پاسخ به این سخن ضیاء که اتفاقا بهترین دوستانم استقلالی هستند، گفت: ما همیشه این شوخی ها را می کنیم اما همین کری خواندن ها یکی از قشنگ ترین چیزهایی است که فوتبال ایران دارد. کمتر کشوری است که بتواند به این فضا افتخار کند. بازیکنان استقلال و پرسپولیس همه با هم دوست هستند اما این حرفها هم جذاب و خوب است. خبرنگارهایی که از کرواسی برای دربی آمده بودند، نمی توانستند باور کنند استقلالی ها و پرسپولیسی ها کنار هم نشسته اند و غذا می خورند بدون حادثه و درگیری. این قشنگ ترین شکل است. البته طبیعی است همه در زمین تمام تلاششان را برای تیمشان می کنند.

 

در ادامه عکس بچگی های بازیکنان پرسپولیس به نمایش درآمد و برانکو باید حدس می زد هر عکس متعلق به کدام بازیکن است و اکثر حدس هایش درست بود.

 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا پیشنهاد سرمربیگری برای تیم ملی ایران راداشته، اظهار کرد: خیر. برای ایران نه ولی برای کشورهای دیگر پیشنهاد داشتم.

 

کار روزانه را دوست دارم برای همین سرمربی گری تیم ملی را نپذیرفتم

وی در پاسخ به این سوال که دوست داشته کدام یک از بازیکنان استقلال را در پرسپولیس داشته باشد، گفت: استقلال بازیکنان خوبی دارد و امسال بازیکنان جدید زیادی گرفته است. زمان نیاز است تا همه اینها با هم تطبیق پیدا کنند. ما افتخار می کنیم که این طور پشت سر هم نتایج خوب می گیریم و رقابت با استقلال داریم و این برای فوتبال ایران خوب است. همه تیم ها چند تا بازیکن خوب دارند، در سایپا ترابی و دشتی، در سپاهان بازیکن خوب جدیدی هست و فکر می کنم ناعادلانه باشد که اسم کسی را بیاورم. استقلال هم پر از بازیکنان با کیفیت و ملی پوش است. تراکتور سازی هم کاپیتان تیم ملی را خریده و هر تیمی چند بازیکن شاخص دارد.

 

بازگشت طارمی و رضاییان بستگی به نیاز تیم دارد

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به اینکه اگر مهدی طارمی و رامین رضاییان بخواهند برگردند به آنها اجازه می دهید، گفت: این سوال فرضی است و همه چیز بستگی به نیاز تیم دارد. ارزیابی و آنالیز که به چه تیپ بازیکنی نیاز داریم. من دلیلی نمی بینم اگر نیاز باشد. چون چیزی که همه ما دلمان می خواهد این است که پرسپولیس روز به روز بهتر شود و معیارهای انتخابمان را روز به روز بالاتر می بریم. وقتی رضاییان رفت گفتم محرمی، ماهینی و حتی ربیع خواه را داریم نهایتا نشان داده شد که حق با ما بود محرمی خارج رفت و بازیکن فیکس تیم ملی شده است. همه چیز بستگی به موقعیت دارد.

 

هیچ درگیری با طارمی نداشتم و برای ماندنش اصرار کردم

وی تاکید کرد: خیلی ها از من درباره طارمی می پرسند. ما هیچ درگیری با هم نداشتیم قبل از اینکه به قطر برود پیشنهاد قرارداد جدید را دادیم و نخواستیم بیرونش کنیم. من اصرار کردم تمدید کند خودش کتبی نوشت مایل نیست بماند و می خواهد پیشنهاد خوب قطر را بپذیرد. باشگاه حرکت خوبی کرد طارمی را فروخت و پولی هم از قبل آن به دست آورد. این حرفه ای گری است و از این داستانها نیست یکی از بازیکنی ناراحت و عصبانی باشد. سروش رفت و دوباره برگشت. چون نیاز داشتیم. فرشاد، صادق محرمی، امیری رفتند دنبال شرایط بهتر بودند و حق داشتند. نباید از آنها ایراد گرفت. آنها حرفه ای هستند و عمر بازی حرفه ای هم محدود است. این مدت زمانی که فرصت دارند باید زندگی شان را سامان بدهند.

 

بازیکن در تیم من به سختی وارد ترکیب اصلی و از آن خارج می شود

برانکو در این باره که برخی منتقدان می گویند شما سخت تعویض می کنید، اظهار کرد: هر مربی فلسفه کاری خودش را دارد. فلسفه من این است که تیم باید هر چه زودتر استانداردیزه بشود. وقتی علی پروین مربی بود وقتی از خواب بیدار می شد می توانستید در ذهنتان اسم بازیکنان را بیاورید. در تیم من بازیکن به سختی می تواند به ترکیب اصلی بیاید اما همینطور به سختی هم بیرون می رود و با اولین اشتباه هم او را کنار نمی گذارم نمی گویم حق با من است.

 

قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می شویم

وی به این سوال که فکر می کنید فینال را چند چند می بریم،اینگونه پاسخ داد: چند چند مهم نیست فقط قهرمان می شویم.

 

در پایان این برنامه که با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 18 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود، تندیس و مدال «فرمول یک» از سوی ضیاء به برانکو اهدا شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------