الف و گ و چند جادوگر شناخته‌ شده دادگاهی می‌شوند/ فردوسی‌پور ‌اسناد جادوگری در فوتبال را در اختیار کمیته اخلاق قرار می‌دهد



اخبار,اخبار ورزشی,جادوگری

موج جدیدی از احکام محرومیت برای اهالی فوتبال که از سحر و جادو استفاده کرده‌اند در راه است که می‌تواند سروصدای زیادی در فوتبال کشور به راه بیندازد. با این حال تا زمان مختومه شدن تک تک این پرونده‌ها به هیچ عنوان جزئیاتی از روال رسیدگی به بحث جادوگری افراد حقیقی و حقوقی مختلف رسانه‌ای نخواهد شد.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال چند ماهی می‌شود که رسیدگی به سه پرونده بسیار مهم پیرامون فساد در فوتبال را در دستور کار خود قرار داده است. فساد جنسی و مالی در مدارس فوتبال،‌ شرط‌بندی و جادوگری سرفصل‌های این پرونده‌های بسیار مهم هستند که این کمیته به شکلی جدی و دقیق رسیدگی به زوایای مختلف این فسادها را انجام می‌دهد و تا کنون هم به سرنخ‌، اسناد و اطلاعات بسیاری مهمی هم رسیده است.

 

پیگیری‌های خبرنگار اعتمادآنلاین در رابطه با پرونده جادوگری نشان می‌دهد که پای چند مدیر باشگاه،‌ سرپرست تیم، بازیکن و مربی که در سال‌های اخیر با افرادی موسوم به جادوگر ارتباط داشته‌اند به این پرونده باز شده است. همچنین با توجه به اتفاقات عجیب و غریب در چندین مسابقه فوتبال در لیگ‌های مختلف استفاده از مسائل مربوط به سحر و جادو برای مسئولان محرز شده است. 

 

به این ترتیب رسیدگی به جزئیات پرونده‌ها به شکلی کاملا محرمانه ادامه دارد و در آینده‌ای بسیار نزدیک با توجه به این مساله که اثبات جادوگری نیاز به سند و مدرک محکم دارد اخبار جنجالی جدیدی درباره ورود کمیته اخلاق به این پرونده اعلام خواهد شد. منابع موثق خبری به خبرنگار ما اطلاع دادند موج جدیدی از احکام محرومیت برای اهالی فوتبال که از سحر و جادو استفاده کرده‌اند در راه است که می‌تواند سروصدای زیادی در فوتبال کشور به راه بیندازد. با این حال تا زمان مختومه شدن  تک تک این پرونده‌ها به هیچ عنوان جزئیاتی از روال رسیدگی به بحث جادوگری افراد حقیقی و حقوقی مختلف رسانه‌ای نخواهد شد. 

 

در رابطه با پرونده جادوگری بد نیست به این نکته اشاره کنیم که لیستی بلند بالا از افرادی که معتقد به داشتن انرژی و توانایی‌های خاص در این زمینه هستند به دست مسئولان رسیده است و ارتباط دو نفر از مطرح‌ترین جادوگران که برای رسانه‌ها و اهالی فوتبال به نام مختصر «الف» و «گ» شناخته شده‌ هستند با چهره‌های مختلف فوتبال اثبات شده است.  نکته قابل تامل اینجاست که رسیدگی به پرونده این دو جادوگر توسط کمیته اخلاق انجام نخواهد شد و توسط مراجع قضایی پپس از پایان تحقیقات انجام می‌شود. منتهی  آن دسته از اهالی فوتبال که با این دو نفر و جادوگران دیگر همکاری داشته‌اند با برخورد جدی کمیته اخلاق مواجه خواهند شد. 

 

در این رابطه با خبر شدیم برنامه نود هم برای به نتیجه رسیدن پرونده مبارزه با جادوگری به کمک کمیته اخلاق آمده است. عادل فردوسی پور به عنوان تهیه کننده و مجری برنامه،‌ گزارش‌هایی اختصاصی و عجیب از زوایای پنهان جادوگری در فوتبال منتشر کرد که سروصدای زیادی هم در فوتبال کشور و محافل ورزشی به راه انداخت.  به همین دلیل با رایزنی و تماس‌های صورت گرفته از سوی کمیته اخلاق با فردوسی پور در روز دوشنبه اخیر، فردوسی پور  با مسئولان کمیته اخلاق توافق کرده است تمام فایل‌های تصویری و مستندات مربوط به جادوگری در فوتبال را در اختیار آنها قرار بدهد تا ضمن بزرگ‌تر شدن ابعاد رسیدگی به این پرونده،‌ این مستندات به صدور رای درباره متخلفان هم کمک بزرگی کند.

 

عبدالله سمامی عضو کمیته اخلاق در گفت و گو با اعتمادآنلاین ضمن تایید این خبر  گفت:« جادوگری پرونده‌ای خاص است که رسیدگی به جزئیات آن زمان‌بر است. ما نمی‌توانیم مراحل رسیدگی به پرونده را باز کنیم منتهی با جدیت زیادی همه چیز را رصد و رسیدگی می کنیم. تخلف هر فردی هم ثابت شود طبق قانون برخورد محکمی صورت خواهد گرفت. در این زمینه آقای عادل فردوسی پور هم قبول کردند که تمام اسناد و فیلم‌ها و اطلاعاتی که درباره جادوگری به دست آوردند جهت کمک به کمیته اخلاق و تسریع در رسیدگی به پرونده در اختیارمان بگذارند. به این ترتیب اهالی فوتبال منتظر واکنش کمیته اخلاق به ماجرای جادوگری به شکلی گسترده باشند. رسانه‌ها هم در این زمینه باید کمک کنند تا اهالی فوتبال بدانند نباید وارد این مسائل شوند. به هر صورت بحث شرط بندی و جادوگری ریشه در مسائل فرهنگی هم دارد که دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها باید برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه اقدامات خوبی درباره آن داشته باشند.

 

اعتمادآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------