شمس: رفتار کی‌روش از بی‌عرضه‌گی فدراسیون است!



اخبار,اخبار ورزشی,حسین شمس

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال درباره برخورد اوسیانو کروز با خبرنگار ایرانی، دستاوردهای کارلوس کی روش و مسابقات جام ملت‌های آسیا صحبت کرد و معتقد است سرمربی پرتغالی شانسی برای قهرمانی در این مسابقات ندارد.

به گزارش ایلنا، سوال شب گذشته خبرنگار ما در ورزشگاه آزادی از لوپز، مربی تیم ملی فوتبال ایران به مذاق اوسیانو کروز خوش نیامد و او با حمله و درگیری پاسخ این سوال را داد.

 

حسین شمس، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در گفت و گو با ایلنا در این باره گفت: قبل از انقلاب قانونی وجود داشت که اگر یک مربی خارجی در ایران در گوش خبرنگار ایرانی می‌زد محاکمه نمی‌شد و کمیته اخلاق نمی‌توانست آن را پیگیری کند؛ کاپیتولاسیون که برای آمریکا بود به این موضوع رسیدگی می‌کرد؛ رفتار فدراسیون ما مسخره است، حالا که آنها اقدامی انجام نمی‌دهند در این صورت امیدوارم با کاپیتولاسیون کروز ادب شود. اگر یک مربی خارجی در گوش خبرنگار شریف ایرانی بزند اینجا کمیته اخلاقی وجود دارد و فدراسیون فوتبال مقرراتی دارد و در راس آنها وزارت ورزش وجود دارد اما فعلا اقدامی انجام نداده‌اند.

 

او ادامه داد: در حال حاضر هم که می‌بینیم، نه کسی خلاف می‌کند، نه قانون نقض می‌شود و نه کسی از شکست نماینده ایران خوشحالی می‌کند، از این قبیل اتفاقات در ایران نمی‌افتد. آثار رفتارهای آقای کی روش  را مشاهده می‌کنید که بازی دیروز را مجانی اعلام کردند 2هزار نفر در ورزشگاه بود؛ دیگر باید کار به جایی برسد بگویند هرکسی بازی تیم ملی را در ورزشگاه ببیند به او یک دستگاه پراید می‌دهیم در حالیکه یک تیم باشگاهی از ایران در عرض 3هفته 300هزار تماشاگر را برای بازی الدحیل، السد و کاشیما به ورزشگاه آزادی سوق داد.

 

شمس افزود: این نشان می‌دهد که آقای کی روش با خودش و تیم ملی فوتبال ایران چه کرده است؛ در هر صورت چون آقای کی روش همه کاره فدراسیون هستند از اختیاراتش استفاده می‌کند و پایین دست‌های او به خودشان اجازه می‌دهند پس از اینکه نماینده ایرانی قهرمان نمی‌شود، جلوی تماشاگران خوشحالی کند و دیگری هم خبرنگار ما را مورد ضرب و شتم قرار بدهد.

 

پیشکسوت فوتبال بیان داشت: به هر حال این از بی عرضه‌گی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش ایران است که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد و هر جای دیگری از این کره خاکی بود با چنین شرایطی کی روش را با لگد به بیرون پرت می‌کردند؛ حالا می‌گویند قرار است ما قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم. مگر این چه جام گرانبهایی است که ارزش داشته باشد چند سال خفت و خاری را به خاطرش تحمل کنیم. آدمی که 80 میلیارد تومان در سال دریافت می‌کند هر کاری انجام می‌دهد و هنوز مجبور هستیم چون ایشان قرار است ما را قهرمان کند صحبتی نکنیم.

 

شمس ادامه داد: شما شک نکنید این اتفاق نشدنی است؛ ببینید در این چند ماه تیم ملی ما با چه تیم‌هایی بازی کرده است؛ سیرالئون، ترینیدادوتوباگو و بولیوی! با این تیم‌ها چطور بازیکنان آماده شوند. بعد بابت همین بردها یک پاداشی هم می‌گیرد و این را نمی‌داند که قرار است ما با ژاپن، کره جنوبی و استرالیا بازی کنیم. خیلی هم بد نمی‌شود در پایان هم به جام نرسیدیم مانند بازی با عراق با داور درگیر می‌شود و همه، همه چیز را فراموش می‌کنند. کی روش سرمربی است که بهترین تیم تاریخ رئال مادرید را به قهرمانی نرسانده، چطور ایران را قهرمان کند؟ نمی‌دانم چرا هیچوقت به این اشاره نمی‌شود بعد از تساوی به همراه امارات مقابل فلسطین شیخ امارات او را اخراج کرد، او نان دستیاری با فرگوسن را می‌خورد.

 

شمس در پاسخ به این سوال که با در اختیار داشتن بازیکنان جوان و لژیونر، در صورت پایان همکاری کی روش با تیمی سرمربی داخلی می‌تواند موفق باشد یا خارجی، گفت: به نظرم هر کسی به جای ایشان بیاید موفق می‌شود و روی چشم مردم جا دارد. همین امیرقلعه نویی؛ کارنامه او را ببنیید هر کجا که رفته موفق بوده و به قهرمانی دست پیدا کرده است؛ یا آقای فرکی و دایی که باید در خانه بنشینند و کی روش در تیم ملی باشد. سرمربی خارجی هم مانند برانکو که اگر چنین آدم جنتلمنی جانشین کی روش می‌شد، قهرمان آسیا می‌شدیم. برانکو دست خالی تا فینال آسیا رفت و با کی روش هیچ امیدی به این تیم ملی ندارم. در پایان امیدوارم مرجعی آماده باشد با کروز برخوردی شود که در شان و شخصیت اوست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------