سیدبندی کامل قرعه‌کشی مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ مشخص شد



اخبار,اخبار ورزشی,یورو 2020

با پایان یافتن مرحله گروهی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، تقسیم بندی تیم‌های قاره سبز برای قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۰ اعلام شد.

به گزارش تسنیم، اتحادیه فوتبال اروپا سیدبندی قرعه‌کشی مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو 2020) را بر اساس آخرین تغییرات صورت گرفته در جایگاه‌های تیم‌های قاره سبز با توجه به نتایج آنها در لیگ ملت‌های اروپا اعلام کرد که مهمترین نکته در مورد آن خارج شدن آلمان، قهرمان جام جهانی 2014 از سید نخست این رقابت‌ها و قرار گرفتن آن در سید دوم است. این بدان معناست که ژرمن‌ها در مرحله مقدماتی یورو 2020 سرگروه نخواهد بود و احتمال دارد که با یکی از تیم‌های بزرگ سید اول همگروه شود.

 

طبق قوانین یوفا، آن دسته از تیم‌هایی که در مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا، در گروه‌های خود در 4 لیگ A، B، C و D سرگروه شده‌اند، از امتیازی ویژه برخوردارند به این صورت که اگر نتوانند از مرحله مقدماتی جواز حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌های اروپا را کسب کنند، این فرصت را خواهند داشت که از طریق پلی‌آف بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به یورو 2020 امتحان کنند. (این تیم‌ها با ستاره مشخص شده‌اند). امتیاز ویژه دیگر یوفا برای تیم‌‌هایی که در لیگ ملت‌های اروپا خوب نتیجه گرفته‌اند این است که 4 تیم صدرنشین جدول گروه‌های 4 گانه لیگ A که به مرحله نیمه نهایی صعود کرده‌اند را در سید اول قرعه‌کشی یورو 2020 قرار داده است. این تیم‌ها عبارتند از سوئیس، پرتغال، هلند و انگلیس.

 

سید بندی قرعه‌کشی مرحله مقدماتی به شرح زیر است:

سید یک: سوئیس*، پرتغال*، هلند*، انگلیس*(تیم‌های سید لیگ ملت‌ها) بلژیک، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، کرواسی و لهستان

 

سید دو: آلمان، ایسلند، بوسنی و هرزگوین*، اوکراین*، دانمارک*، سوئد*، روسیه، اتریش، ولز و جمهوری چک

 

سید سه: اسلواکی، ترکیه، ایرلند جنوبی، ایرلند شمالی، اسکاتلند*، نروژ*، صربستان*، فنلاند*، بلغارستان و رژیم اشغالگر قدس

 

سید چهار: مجارستان، رومانی، یونان، آلبانی، مونته‌نگرو،، قبری، استونی، اسلوونی، لیتوانی، گرجستان*

 

سید پنج: مقدونیه*، کوزوو* بلاروس*، لوکزامبورگ، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان، مولداوی، جبل‌الطارق و جزایر فارو

 

سید شش: لتونی، لیختن‌اشتاین، آندورا، مالت و سن‌مارینو

 

ساز و کار قرعه‌کشی و برنامه بازی‌های

تیم‌های تیم‌هایی که در لیگ ملت‌های اروپا شرکت داشتند، در پایان مرحله گروهی این رقابت‌ها، حائز رتبه‌ای از یک تا 55 شده‌اند که این رتبه بر اساس جایگاه آنها در گروه‌شان، امتیازاتی که کسب کردند، تفاضل گل، گل‌های زده و ... صورت گرفت. تیم‌های لیگ A دارای رتبه‌های یک تا 12، تیم‌های لیگ B دارای رتبه‌های 13 تا 24 و ...

 

بر همین اساس یوفا سید‌بندی قرعه‌کشی مرحله یورو 2020 را هم انجام داده است:

سید سهمیه لیگ ملت‌ها اروپا: 4 تیم برتر لیگ A (تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌‌ها)

سید یک: تیم‌های پنجم تا دهم لیگ ملت‌ها (6 تیم)

سیدو دوم: تیم‌های یازدهم تا بیستم (10 تیم)

سید سوم: تیم‌های بیست‌و‌یکم تا سی‌ام (10 تیم)

سید چهارم: تیم‌های سی‌و‌یکم تا چهلم (10 تیم)

سید پنجم: تیم‌های چهل و یکم تا پنجاهم (10 تیم)

سید ششم: تیم‌های پنجاه‌و‌یکم تا پنجاه و پنجم

 

4 تیم‌ سهمیه لیگ ملت‌های اروپا صدرنشین 4 گروه نخست مرحله مقدماتی یورو 2020 (گروه‌های A تا D) خواهند بود. این گروه‌ها به گونه‌ای با تیم‌هایی از سیدهایی پایین‌تر پر می‌شود که 4 تیم مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا برای انجام بازی‌های‌شان در این مرحله که ماه ژوئن سال آینده برگزار می‌شود، دو روز آزاد داشته باشند. تیم‌های سید یکم صدرنشینان گروه‌های E تا J‌ خواهند بود. سپس تیم‌های سید دوم در 10 گروه به صورت مساوی تقسیم می‌شوند و همین داستان برای تیم‌های سید‌های سوم، چهارم و پنجم تکرار می‌شود. در نهایت 5 تیم سید ششم در گروه‌های ششم تا دهم (F تا J) قرار می‌گیرند تا این 4 گروه 6 تیمی شوند.

 

در مرحله مقدماتی یورو 2020، از هر یک از گروه‌های ده‌‌گانه، دو تیم به صورت مستقیم صعود می‌کنند. 4 سهمیه باقی مانده برای مرحله نهایی این رقابت‌ها هم در مرحله پلی‌آف مشخص می‌شود، جایی که 16 صدرنشین گرو‌های لیگ ملت‌های اروپا از هم اکنون حضورشان در آن قطعی است (البته اگر آنها نتوانند به صورت مستقیم به مرحله نهایی یورو 2020 صعود کنند). برای هر لیگ (A تا D) یک سهمیه در پلی‌آف یورو 2020 در نظر گرفته شده است اما به عنوان مثال اگر تمام تیم‌های لیگ A‌ به صورت مستقیم به یورو صعود کنند، آن سهیمه این لیگ به لیگ B اختصاص می‌گیرد و از این لیگ دو تیمی که نتوانسته‌ باشند مستقیماً به مرحله نهایی یورو 2020 صعود کنند راهی پلی‌آف می‌شوند و همین منوال برای لیگ‌های بعدی هم تکرار می‌شود.

 

قرعه‌کشی مرحله مقدماتی یورو 2020 روز یکشنبه دوم دسامیر (11 آذر) در دوبیلن پایتخت ایرلند جنوبی برگزار می‌شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------