کفاشیان: شاید جام جهانی پایان کار کی‌روش نباشد



اخبار,اخبار ورزشی,کفاشیان و کی روش

نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران از احتمال ادامه همکاری کارلوس کی روش با تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پایان رقابت های جام جهانی 2018 روسیه خبر داد.

علی کفاشیان در گفت و گو با ورزش سه، به قطعی شدن دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران با تیم های ملی الجزایر و ازبکستان اشاره کرد و افزود: رایزنی برای مسابقه تدارکاتی با تیم های ملی لهستان یا مجارستان نیز در دستور کار فدراسیون فوتبال قرار دارد. مشروح گفت و گو با نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران را در زیر می خوانید.

 

قرار گرفتن تیم ملی فوتبال ایران در گروه به اصطلاح مرگ در جام جهانی 2018 روسیه را چه طور ارزیابی می کنید؟

تیم ملی فوتبال ایران در چند سال اخیر توانست آقایی خود را در آسیا حفظ و دومین بار متوالی به رقابت های جام جهانی به عنوان مهم ترین تورنمنت فوتبالی دنیا صعود کند. به نظر من وقت آن رسیده که رویارویی تیم ملی فوتبال ایران را با تیم های بزرگ جهان ببینیم. تیم ملی فوتبال ما در جام جهانی با سه تیم بزرگ که قهرمان جهان، اروپا و آفریقا هستند، بازی می کند. این رقابت ها، هم توجه مردم جهان را به فوتبال ایران جلب می کند و هم ما خودمان را محک می زنیم.

 

ما دوست نداریم که با شانس و اقبال، از گروهمان صعود کنیم. باید خود را با تیم های قوی محک بزنیم. به نظر من با توجه به قرعه کشی دور نخست رقابت های جام جهانی 2018 روسیه و همگروهی تیم ملی فوتبال ایران با اسپانیا، پرتغال و مراکش، فرصت بسیار خوبی برای تیم ملی فوتبال ما فراهم شده که می تواند سکوی پرتابی برای صعود فوتبال ایران به رده های بالا در سطح جهان باشد.

 

برای آمادگی هرچه بیشتر تیم ملی ایران در جام جهانی، آیا فدراسیون فوتبال دیدارهای تدارکاتی با تیم های تراز اول دنیا، مدنظر دارد؟

این موضوع بستگی به نظر کادر فنی دارد. کادر فنی تیم ملی، تیم های مدنظر را به فدراسیون معرفی می کند. ما با همان تیم های مدنظر سرمربی، مذاکره می کنیم. البته این تیم ها در سطح اول تا پنجم و ششم دنیا نیستند. خوشبختانه ما در جام جهانی با تیم های بزرگ همگروه هستیم و با آنها رقابت می کنیم.

 

فعلا دیدار تدارکاتی با تیم های ملی الجزایر و ازبکستان قطعی شده است و رایزنی برای مسابقه با تیم های ملی لهستان یا مجارستان نیز در دستور کار قرار دارد.

 

کارلوس کی روش پس از جام جهانی 2018 روسیه با تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی می کند؟ درباره جانشین احتمالی کی روش، گزینه ای مطرح شده است؟

فعلا نه به این قضیه فکر کرده ایم و نه مذاکره. هنوز هیچ چیز درباره آینده کی روش معلوم نیست. البته احتمال ادامه همکاری کی روش با تیم ملی فوتبال ایران وجود دارد.

 

این روزها تب خرید بلیت جام جهانی فوتبال و تورهای جام جهانی روسیه، داغ است. برای اینکه هموطنان علاقه مند به همراهی تیم ملی فوتبال ایران، در تله کلاهبرداران نیفتند، چه توصیه ای دارید؟

در این زمینه، مردم باید هوشیار باشند و با آگاهی و تحقیق، عمل کنند. فیفا برای فروش بلیت های جام جهانی، ضوابط خاص خود را دارد. علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت فدراسیون فوتبال از این ضوابط مطلع شوند. به افرادی که خودشان بلیت های جام جهانی را تهیه می کنند،‌ توصیه می کنیم درباره انتخاب تورهای مربوط، دقت کنند. فدراسیون فوتبال این آمادگی را دارد که در هر زمان، مردم را راهنمایی کند. ذکر این نکته هم ضروری است که فعلا فدراسیون فوتبال ایران برای اعزام علاقه مندان به جام جهانی روسیه، با هیچ ارگانی قرارداد نبسته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------