اشتباه بزرگ داور در دیدار استقلال و پدیده؛ گل صیادمنش آفساید نبود



اخبار,اخبار ورزشی,گل آفساید صیادمنش به پدیده

اشتباه تیم داوری باعث شد تا گل درست استقلال نادیده گرفته شود.

به گزارش ورزش سه، قضاوت پر بحث محمد حسین زاهدی فر در دیدار استقلال و پدیده با اشتباه او آفساید اعلام کردن گل استقلال تکمیل شد.

 

زاهدی فر در شرایطی گل استقلال که توسط صیادمنش به ثمر رسید را آفساید اعلام کرد که تصاویر این لحظه نشان می دهد پژمان منتظری به هیچ وجه در موقعیت آفساید قرار نداشته است.

 

این توپ بعد از یک رفت و برگشت به صیادمنش رسید و این بازیکن دروازه را باز کرد اما داور مسابقه با استناد به پرچم کمک خود ترجیح داد این گل را آفساید اعلام کند تا حالا استقلالی ها شاکی اصلی داوری در نیم فصل باشند.

 

نظرات کارشناسان داوری در مورد دیدار استقلال - پدیده

 

رودنیل: گل سالم استقلال آفساید اعلام شد/ اخراج صیادمنش درست بود

نوذر رودنیل در گفت‌وگو با فارس، در مورد نحوه قضاوت محمدحسین زاهدی فر در بازی استقلال و پدیده گفت: این داور باید در رفتارش تغییراتی ایجاد کند. او باید در روانشناسی بازی خوانی‌اش تغییراتی بدهد. رفتارهایی که او انجام داد برای آینده داوری‌اش مناسب نیست. در این بازی در دقیقه ۱۷ اعلام ادامه بازی در محوطه جریمه پدیده تصمیم درستی بود و پنالتی رخ نداد. در دقیقه ۳۰ مسابقه یک خطا به سود استقلال اعلام نکرد.

 

وی افزود: اخراج صیاد منش هم کاملا درست بود زیرا او یک کارت زرد داشت و بعد از سوت داور اقدام به شوت زنی کرد که کارت زرد دوم را گرفت و از میدان اخراج شد. در دقیقه ۵۵ هم پشت محوطه جریمه استقلال خطا روی خلعتبری را اعلام نکرد. همان‌طور که در دقیقه ۷۶ خطا روی طارق همام را ندید، درحالی‌که ساق پای طارق همام خونریزی می‌کرد.

 

این کارشناس داوری در مورد گلی که استقلال زد و مردود اعلام شد، گفت:‌ در دقیقه ۷۸ گل استقلال به پدیده کاملا درست بود و کمک داور عجله کرد که این گل را آفساید گرفت. خطایی هم در محوطه جریمه رخ نداده بود ضمن اینکه داور هم به صورت لفظی اعلام کرد که کمک داور هم آفساید اعلام کرده که به هیچ وجه این گل آفساید نبود. در دقیقه ۸۱ مسابقه هم باید به سود استقلال کرنر می‌گرفت که داور ضربه دروازه اعلام کرد.

 

مظفری‌زاده: گل سالم استقلال بود/ اخراج دانشگر گرفته نشد

سعید مظفری‌زاده، کارشناس داوری فوتبال ایران در نقد داوری زاهدی‌فر در بازی پدیده و استقلال تهران گفت: در دقیقه ۱۰ محمد دانشگر در حالی مهاجم تیم پدیده را در بیرون محوطه جریمه با خطا متوقف کرد که این بازیکن تمام شرایط فرصت آشکار گلزنی را داشت و بنابراین جریمه این خطا مطابق با قانون کارت قرمز بود که داور اعتقادی به آن نداشت. در دقیقه ۱۳ فرشید اسماعیلی وارد محوطه جریمه شد که مدافع پدیده بدون اینکه شانسی برای تصاحب توپ داشته باشد بر روی این بازیکن خطای پنالتی انجام داد. در دقیقه ۴۵ یک برخورد مشکوک در محوطه جریمه استقلال رخ داد که به دلیل واضح نبودن تصویر از کارشناسی آن معذور هستم. در دقیقه ۵۳ اشتباه کمک داور بازی در اعلام اوت باعث اعتراض بازیکن پدیده و کارت زرد زاهدی‌فر شد.

 

وی در ادامه گفت: در دقیقه ۵۴ خطای مدافع استقلال بر روی خلعتبری در پشت محوطه جریمه از چشم‌های داور دور ماند. در دقیقه ۵۶ زاهدی‌فر به خوبی خطای خلعتبری بر روی وریا غفوری را آوانتاژ داد و در ادامه و‌ بعد از توقف بازی با کارت زرد او را جریمه کرد.

 

مظفری‌زاده در خصوص صحنه جنجالی این دیدار نیز گفت: در دقیقه ۷۸ رحیم شاهین کمک داور مسابقه به اشتباه پرچم خودش را به نشانه آفساید بالا برد و در این مورد خطا و گل صحیح استقلال را مردود اعلام کرد. البته در این میان بحثی در مورد خطا هم وجود داشت که به نظرم هیچ خطایی هم رخ نداد. در دقیقه ۸۸ هم اخراج صیادمنش به دلیل اعتراض بیش از حد درست بود و هیچ ایرادی نداشت. متاسفانه تیم داوری تمرکز لازم برای قضاوت در این دیدار را نداشته و در چند صحنه تاثیرگذار دچار خطا شدند.

 

حیدر سلیمانی: گل استقلال به اشتباه مردود اعلام شد

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری پس از تساوی بدون گل استقلال مقابل پدیده درباره قضاوت تیم داوری این دیدار اظهار داشت: قضاوت محمد‌حسین زاهدی‌فرد با دوندگی‌هایی که انجام داد، خوب بود و کارت‌های زرد و آوانتاژهایی که داد هم کاملاً درست بود، اما کمک داور دوم اشتباه تأثیرگذاری در بازی داشت که عملکرد تیم داوری را زیر سؤال برد.

 

دقیقه یک: کمک داور دوم در اعلام آفساید مهاجم پدیده اشتباه کرد.

 

دقیقه 11: خطای دانشگر روی مهاجم پدیده در پشت محوطه جریمه استقلال به درستی اعلام شد و کارت زرد هم به خاطر جلوگیری از حمله کافی بود.

 

دقیقه 53: کمک داور دوم در اعلام پرتاب اوت اشتباه کرد در صورتی که باید به نفع بازیکنان پدیده اعلام می‌شد و باعث اعتراض بازیکنان پدیده شد که داور بازیکن پدیده را با کارت زرد مواجهه کرد.

 

دقیقه 79: گل استقلال در وضعیت سالم به ثمر رسید و صیادمنش در شرایطی که آفساید نبود در بازی مداخله کرد و کمک داور دوم اشتباه تأثیرگذاری داشت.

 

دقیقه 83: اخطار به صیادمنش به دلیل خطا روی دروازه‌بان پدیده صحیح بود.

 

دقیقه 88: اعتراض صیاد‌منش با شوت کردن توپ منجر به دریافت کارت زرد دوم شد که اخراج وی صحیح بود.

 

در کل قضاوت داور و کمک اول خوب بود و کمک داور اول پنج مورد اعلام آفساید کرد که همگی درست بود، اما کمک داور دوم در پنج مورد تصمیم سه مورد اشتباه کرد که در نتیجه بازی هم تأثیر داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------