اسماعیلی: نمی‌خواهیم تیم مظلوم لیگ باشیم/ داورها از ترس اشتباه، اشتباه می کنند



اخبار,اخبار ورزشی,فرشید اسماعیلی

هافبک استقلال می گوید داور در طول نیم فصل اول در چند بازی در نتیجه بازی موثر بوده است.

به گزارش ورزش سه، استقلال دیروز در شرایطی برابر پدیده صدرنشین به تساوی بدون گل رسید که داور بازی گل سالم آبی ها را مردود اعلام کرد و آبی ها شانس کم کردن فاصله با صدر جدول را از دست دادند. به جز این بازی مدیران، اعضای کادرفنی و بازیکنان استقلال معتقد هستند داوران در چند بازی با اشتباه های تاثیرگذار خود نتیجه بازی را تغییر داده اند و اگر این اتفاق نمی افتاد حالا رتبه آنها در جدول رده بندی بسیار بهتر بود.  

 

فرشید اسماعیلی به عنوان یکی از ستاره های استقلال در نیم فصل اول  در گفت و گو با ورزش سه صحبت های جالبی در مورد بازی های استقلال در نیم فصل، شانس قهرمانی این تیم درلیگ هجدهم، داوری و ... انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

 

در مورد نیم فصل اول صحبت کن. خودت از شرایطی که برای استقلال وجود داشت راضی هستی؟

نمی خواهم حرف تکراری بزنم اما اتفاقی که در اول فصل برای استقلال افتاد قابل پیش بینی بود. ما بازیکنان زیادی را از دست دادیم و تا آمدیم به خودمان بیاییم امتیازهای حساسی را از دست دادیم. اگر آن امتیازها از دست نمی رفت الان شرایط ما خیلی بهتر بود.

 

اما در هفته های پایانی امتیازهای خوبی را کسب کردید

صد در صد این درست است. در هفته های آخر به هماهنگی کامل رسیدیم و در هر بازی که به زمین می رفتیم می دانستیم می توانیم حریف را تحت فشار بگذاریم و پیروز شویم. در بازی های اخیر واقعا با اعتماد به نفس وارد زمین شدیم و فکر می کنم اگر آن اتفاق نمی افتاد ما قطعا می توانستیم پیروز شویم.

 

 

از نظر تو چقدر اشتباه های داوری استقلال در این فصل اذیت کرده است؟

ببینید ما واقعا قصد مظلوم نمایی نداریم و دوست نداریم کسی را متهم کنیم ولی واقعا بازی های زیادی در این فصل اذیت شده ایم و شاید اشتباه ها کمی از حد نرمال خود برای ما خارج شده است. خودمان دوست نداریم تیم مظلوم لیگ برتر باشیم و فقط حق مان را می خواهیم نه بیشتر و نه کمتر.  در بازی سپاهان پنالتی مسلم ما گرفته نشد، در بازی با سایپا در جام حذفی وقتی بازی دو بر دو بود، یک پنالتی صد در صد به نفع ما گرفته نشد، در بازی با پیکان و فولاد هم شرایط به همین صورت بود و در بازی با پدیده هم که دیگر همه دیدند چه اتفاق هایی افتاد.

 

 

فکر می کنی اگر اشتباه داوری نبود حالا استقلال رتبه بهتری در جدول رده بندی داشت؟

حرف من این است. در همه بازی ها که ما نمی توانیم 10 موقعیت گل داشته باشیم، بعضی وقت ها نیاز داریم گل های سال مان را درست اعلام کنند یا پنالتی هایمان را بگیرند. شما ببینید اگر در همین چند بازی اشتباه داوری  نبود ما قطعا می توانستیم امتیازهای بیشتری جمع کنیم. این اصل موضوع است چراکه در بازی های سخت تک موقعیت و صحنه برنده بازی را تعیین می کند.

 

چطور شد داور گل استقلال برابر پدیده را مردود کرد؟

ببیند من اول باید یه چیزی را به شما بگویم، خیلی ها می گویند در این صحنه داور خطای منتظری را گرفت در حالی که اصلا اینطوری نبود. وقتی گل را زدیم اکثر بچه ها رفتند خوشحالی کنند ولی من با چشم هایم دیدم کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا آورد در  حالی که این صحنه اصلا آفساید نبود.

 

خطای پنالتی روی خودت درست بود؟

به نظر من داور قطعا می توانست پنالتی بگیرد، حالا شاید چون روی داور فشار زیادی وارد شده بگویند پنالتی نبوده ولی من رضا ناصحی را دریبل زدم و او کاری جز زدن من از دستش بر نمی آمدم. قضاوت با کارشناسان ولی من می گویم داور می توانست پنالتی بگیرد.

 

در جریان بازی یک پاس گل هم به نویمایر دادی اما او نتوانست آن را وارد دروازه کند. در این باره توضیح می دهی؟

فرض کنید آن توپ گل می شد ولی ما بازی را نمی بردیم، چه فایده ای داشت؟ نویمایر در آن صحنه توپ روی پایش سوار نشد. کاش ما می توانستیم برنده بازی باشیم چون در نیمه دوم بسیار خوب بازی کردیم ولی دیگر گذشته ها گذشته است و باید شروع قدرتمند در نیم فصل دوم باشیم.

 

تو اشتباهات عمدی داوری به نفع یک تیم و به ضرر تیمی دیگر را قبول داری؟

من نمی خواهم اینطور به فوتبال نگاه کنم و هرگز این کار را نمی کنم. فقط می گویم از نظر من جو استادیوم روی داور تاثیر دارد، شاید یک زمان وقتی استادیوم پر می شود داور تحت تاثیر تیم میزبان سود بزند یا مثل بازی دیروز به نفع میهمان ولی فکر می کنم قطعا جو استادیوم و بازی روی عملکرد داور تاثیرگذار است.

 

به نظرت چرا داور گاهی صحنه های واضح را نمی بیند یا اشتباه قضاوت می کند؟

من قصد دفاع از کسی را ندارم ولی واقعا آنقدر روی داورها فشار است که آنها با استرس وارد زمین می شوند. آنها هم انسان هستند و در یک لحظه باید تصمیم بگیرند اما آنقدر قبل از هر بازی روی  آنها فشار می آید که در طول بازی استرس دارند که نکند یک اشتباه کنم و همین موضوع روی عملکرد آنها تاثیرگذار است.

 

استقلال احتمالا فصل را با 8 امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول به پایان می برد، فکر می کنی شانسی برای قهرمانی باقی مانده است؟

من جواب شما را با مثال می دهم، سال اولی که در استقلال بودم ما 25-24 هفته صدر نشین لیگ برتر بودیم ولی در نهایت صدر جدول را از دست دادیم یا همین استقلال در لیگ یازدهم با یازده امتیاز اختلاف در نیم فصل اول صدرنشین بود ولی در نیم فصل دوم امتیازها را از دست داد. وقتی اختلاف 11 امتیازی قابل جبران است، دیگر 8 امتیاز که چیزی نیست. تجربه 4 ساله من می گوید نیم فصل دوم بازی ها برای تیم های صدرنشین بسیار سخت تر می شود و مطمئن باشید ما می توانیم این اختلاف امتیاز را جبران کنیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------