المپیک زمستانی در شرایط فوق سیاسی؛ پای کره شمالی در میان است



اخبار,اخبار ورزشی,المپیک زمستانی

نخست وزیر ژاپن رسما اعلام کرده که به دلیل مناقشات با کره جنوبی در افتتاحیه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، بازی‌های المپیک زمستانی به میزبانی پیونگ چانگ آغشته به مسائل سیاسی شده. بزرگترین و قدیمی‌ترین فستیوال ورزشی جهان که شعار اصلی آن دوری سیاست از ورزش است اما برگزاری این بازی‌ها در کره جنوبی سبب شده تا این مسابقات زیر سایه سنگین سیاست قرار بگیرد.

 

نخست وزیر ژاپن رسما اعلام کرده که به دلیل مناقشات میان دو کشور در افتتاحیه شرکت نخواهد کرد. با این وجود همسایه شمالی میزبان، به‌عنوان دشمن ازلی کره‌جنوبی تاکید کرده به دنبال برنامه‌ای برای حضور در این رقابت‌هاست. رهبر کره شمالی با حضور ورزشکاران این کشور در بازی‌های زمستانی پیونگ‌چانگ موافقت کرد. کره شمالی تمایل دارد در بازی‌های زمستانی 2018 که در پیونگ‌چانگ کره جنوبی برگزار می‌شود، شرکت کند. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این خبر را در تلویزیون در زمان سخنرانی برای تبریک سال نو میلادی اعلام کرد.

 

وی در این باره اظهار داشت: «بازی‌های زمستانی که در کره جنوبی برگزار خواهد شد بهترین موقعیت برای کشور خواهد بود. ما صادقانه امیدواریم که بازی‌های زمستانی با موفقیت برگزار شود.»

 

رهبر کره شمالی افزود: «ما این آمادگی را داریم که گام‌های متعددی از جمله اعزام نمایندگان را برداریم.»

 

کیم تاکید کرد که کره شمالی برنامه دارد تا گفت‌وگویی را با کشور همسایه در سئول داشته باشد. این برای نخستین بار است که رهبر کره شمالی در خصوص حضور ورزشکاران این کشور در بازی‌های زمستانی 2018 صحبت می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------