کی‌روش: استحقاق پیروزی مقابل چین را داشتیم اما باید از اشتباهات‌مان درس بگیریم



اخبار,اخبار ورزشی,کارلوس کی‌روش

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از عملکرد تیمش در دیدار مقابل چین ابراز رضایت و در عین حال به این نکته تأکید کرد که باید ملی‌پوشان فوتبال ایران از اشتباهات‌شان در دیدارهای اخیر درس بگیرند.

به گزارش فارس، کارلوس کی‌روش بعد از پیروزی ۲ بر صفر مقابل چین و صعود به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا در نشست خبری گفت: در درجه اول برد را به هر دو تیم تبریک می‌گویم. بازی سختی را پشت سرگذاشتیم. چین سازماندهی خوبی داشت و آمادگی خوبی داشت و بعد از چند سال توانستم بازی را کنار لیپی برگزار کنیم.لیپی بازیکنان خوبی ساخته  است. بازیکنانم تلاش زیادی کردند تا بازی را در دست بگیرند و مستحق این برد بودیم و ۴ روز دیگر باید با ژاپن بازی کنیم.

 

بازی ساده و سهل نبود

وی در مورد اینکه برنامه‌هایش برای مرحله بعدی چیست و تیم ملی رویایی‌تر و فراتر از قاره آسیاست، گفت:بازی به هیچ عنوان ساده و سهل نبود و هر لحظه ای که کوچکترین اشتباهی‌ می‌کردیم بازیکنان چین روی ما فشار می گذاشتند و نزدیک می‌شدند به ما.

 

یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال در چین بود 

کی روش افزود: بازیکنان نشان دادند از نظر تمرکز و انگیزه بسیار خوب هستند و چین بازیکنان خوبی دارد. یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال در چین بود پس هوشیارانه و با تمرکز بالا بازی کردیم.یک بازی دیگر داریم که از نظر انگیزه ها و مسائل تبدیل به بازی بزرگتر می شود ولی وقتی داور سوت بازی را به صدا در می آورد یک بازی دیگر می شود.

 

مدعیان فوتبال آسیا به سمتمان می آیند

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: بازیکنانم باید تلاش کنند تا پیروز میدان شوند به خصوص الان که تیم های بزرگ به اصطلاح خودشان به سمت مان می آیند. مدعیان فوتبال آسیا به سمت مان می آیند، ژاپن و کره جنوبی.

 

احساس می کنم طارمی لیز خورد اما در جایگاه قضاوت نیستم

وی در مورد اینکه مهدی طارمی را خیلی ساده از دست دادیم و خطایی بی مورد انجام شد و بدون او چه خواهید کرد،گفت:هنوز فیلم بازی را ندیدم اما احساس می‌کنم طارمی لیز خورد ولی من در جایگاهی نیستم که بخواهم قضاوت کنم.هیچ وقت خوب نیست که بازیکنی را از دست می دهید. فرقی نمی‌کند اسم بازیکن چه باشد. بازی قبل امیری را از دست دادیم و این بازی هم طارمی را.

 

از AFC می خواهم در قانونش بازبینی کند

کی روش دامه داد: فقط می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم به صورت خاضعانه حرفم را به گوش ای اف سی برسانم که دو کارت زرد مانع از این نمی شود که بازیکنان وارد رختکن نشوند درست است بازیکن محروم است و نمی‌تواند وارد زمین شود این منطقی است اما اگر بازیکن نتواند به رختکن برود و در شادی تیمش و یارانش باشد منصفانه نیست. خاضعانه از ای اف سی می خواهم در این مورد بازبینی مجدد کند.بازیکنان برای مردمشان بازی می‌کنند و تا سرحد توان تلاش می‌کنند و به خاطر انجام دو خطای ورزشی نباید تبدیل به مجرم شوند.

 

وقتی از تکنولوژی استفاده می شود باید برای دفاع از اعتبار فوتبال استفاده شود

سرمربی تیم ملی در مورد استفاده از کمک دور ویدئویی گفت:همانطور که دیدید در صحنه گل و ‌آفساید از این سیستم استفاده شد من همیشه مدافع استفاده از تکنولوژی مدرن هستم و سالیان است که اینگونه هستم اما وقتی از تکنولوژی استفاده می شود باید برای دفاع از اعتبار و وجاهت فوتبال استفاده شود.

 

وی افزود: یک نقطه نظر فنی هم دارم اینکه منطقی نیست که از دو سیستم مختلف داوری استفاده شود.

 

باعث افسوس است که لیپی از چین می رود

کی روش در پاسخ به سوال خبرنگار چینی و پیشرفت فوتبال این کشور در دوسال اخیر گفت: چین پیشرفت چشمگیری داشتند و نسبت به مقدماتی جام جهانی آمادگی بالاتری دارد. شاید این یک افسوس باشد که لیپی از چین می‌رود. مربیان بزرگی مثل لیپی، کاپلو و سرآلکس می توانند تاثیرگذار باشند و نباید از خدمات آنها به سادگی گذشت.

 

همه کارها و دستاوردهای من بخاطر نتایج و زحماتی بوده که اتفاق افتاده است

سرمربی تیم ملی در مورد حضور ۸ ساله‌اش در فوتبال ایران و چالش‌هایی که با آن مواجه بوده و مثل تحریم‌ها و... مسایل دیگر چه مساله‌ای باعث شد که شما در فوتبال ایران بمانید و نیمه اول بازی با چین یکی از بهترین بازی های تیم ایران بوده ، اظهار داشت:این سوال برای خودم و خانواده‌ام پاسخ دادنش سخت است البته من ۷۰-۸۰ درصد از مربیگری‌ام را به صورت بلند مدت با تیم‌ها کار کردم.

 

جمعا ۱۲ سال با پرتغال بودم بیش از ۶ سال در انگلیس بودم چند سالی در ژاپن و الان هم ۸ سال است در تیم ملی ایران حضور دارم. البته همه کارها و دستاوردهای من بخاطر نتایج و زحماتی بوده که اتفاق افتاده است و این خیلی دشوار است که بخواهم آن را توضیح بدهم ولی تعهد و انگیزه ای که بازیکنان از من دیدند با توجه به همه دشواری ها و شرایط و اینکه قبل از جام جهانی دوران آماده سازی نداشتم هم چالشی بودم که دوست داشتم. عاشقانه با بازیکنان کار کردم. قبل از بازی با مراکش، اسپانیا و پرتغال آماده سازی مناسبی نداشتیم. شرکت نایکی و کفش هایش مسایلی پیش آوردند و و کفش نمی‌دادند اما من عاشق تعهد بازیکنانم شدم و از این چالش بسیار لذت بردم.

 

هدف ما رسیدن به جمع 4 تیم برتر آسیا بود
سرمربی تیم ملی در مورد اینکه چقدر احتمال دارد تیم ملی بعد از ۴۳ سال قهرمان آسیا شود، عنوان کرد: اول باید تاکید کنم این موضوع برای من و بازیکنان بسیار مهم است که رویا و هدف ما رسیدن به جمع ۴ تیم برتر آسیا بود این عمل را انجام دادیم و خوشحالیم و به خودمان افتخار می کنیم.

 

بنده مخالف یکسری از صحبت‌های احساسی و مغرور آمیز هستم. صحبت‌هایی که احترام حریفان در آن احساس نشود با آن مخالفم. در این بازی ها به صورت خاضعانه سه مدعی هستند. مدعیان اصلی برای قهرمانی کره ، ژاپن و استرالیا هستند از بعد پیشرفت‌هایی که در تاریخچه فوتبال داشتند. در ۲۰-۲۵ سال گذشته امکانات داشتند و بازیکنانشان در اروپا بودند و مسایل دیگر.

 

کت قهرمانی بر تن ما بزرگ است

وی افزود: کت قهرمانی بر تن ما بزرگ است. کارهایی که در ۸ سال گذشته انجام دادیم را باید ادامه بدهیم. فروتنانه و با کمال خضوع مسیر را ادامه بدهیم بخاطر اینکه به بازیکنانم گفتم وظیفه اصلی ما این است که در هر بازی بهتر شویم و جایگاه پیراهن تیم ملی را در جایگاهی رفیع‌تر قرار بدهیم.

 

هیچکس در ایران نباید فراتر از جایگاه تیم ملی باشد
کی روش در مورد شرایط سردار آزمون و میزان آمادگی او گفت:نمی خواهم در جلوی جامعه جهانی عواملی که باعث شد سردار تیم ملی را ترک کند، صحبت کنم. مساله ای بود که من مستقیما با فدراسیون صحبت کردم و از فدراسیون خواهش کردم و گفتم یک سری صحبت های بیرونی می آید و تعهد و رفتار بازیکنان را زیر سوال می برد این کارها غیر قابل قبول است. رسانه های ایرانی از این مسایل آگاه هستند و باید موظف باشید که از تیم ملی دفاع کنید و اجاز ه ندهید این اتفاق دوباره بیفتد. هیچکسی در ایران نباید فراتر از جایگاه تیم ملی باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------