استقبال پرسپولیسی‌ها از طرح جدید ای‌اف‌سی



اخبار,اخبار ورزشی,تیم فوتبال پرسپولیس

کمیته اجرایی لیگ قهرمانان آسیا به صورت رسمی اعلام کرد در این فصل به صورت قطعی بازی در کشور ثالث وجود ندارد و تیم‌های عربستانی، اماراتی، قطری و ایرانی باید در کشورهای خودشان، بازی‌های رو در رو را میزبانی کنند.

 

روزنامه خبرورزشی نوشت: پرسپولیسی‌ها ترجیح می‌دهند هرگز با عربستانی‌ها در مرحله گروهی، همگروه نشوند. البته این اتفاق ممکن است رخ بدهد زیرا در قسمت غرب آسیا، ۴ گروه داریم اما از عربستان تنها ۲ باشگاه مجوز حضور در لیگ قهرمانان این فصل را کسب کرده‌اند. با این حساب امکان دارد الاهلی و الهلال عربستان تنها تیم‌های باقی‌مانده در لیگ قهرمانان اصلاً در گروهی که پرسپولیسی‌ها حاضر هستند، قرار نگیرند.

 

پرسپولیسی‌ها دعا می‌کنند همین اتفاق رخ بدهد و هیچ تیم عربستانی را در گروه‌شان نبینند. این موضوع به خاطر حساسیت‌های شدید پیش آمده بین پرسپولیسی‌ها و عربستانی‌هاست. پرسپولیس در فصل قبل مجبور شد ۶ بازی مقابل ۳ نماینده عربستان (۴ بازی برابر الهلال و ۲ بازی برابر الاهلی) در مراحل گروهی، یک‌چهارم و نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را خارج از ایران و خارج از عربستان در کشورهای ثالث به خصوص عمان و امارات انجام بدهد. از این‌رو، کاملاً طبیعی است که سرخپوشان آرزو کنند دیگر با عربستانی‌ها همگروه نشوند.

 

از سوی دیگر بحث جالبی پیش آمده است. رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در اولین واکنش به رأی کمیته اجرایی لیگ قهرمانان مبنی بر جدایی فوتبال از سیاست و میزبانی باشگاه‌ها در خانه خودشان، اعلام کرد هیچ تیمی از عربستان حاضر به بازی در قطر و ایران نمی‌شود. در ادامه، قانون مبارزه با چنین حرف‌هایی نیز به میان آمد و از سوی AFC اعلام شد باشگاه‌های غرب آسیا که نمی‌خواهند در منطقه خودشان بازی کنند، می‌توانند درخواست حضور در شرق آسیا را بدهند و بازی‌های خارج از خانه‌شان را در کشورهایی چون استرالیا، ژاپن، کره، تایلند و... برگزار کنند. اگر اقدام به عدم حضور در بازی کنند نیز به مدت ۳ فصل از حضور در لیگ قهرمانان محروم خواهند شد.

 

این قانون، دست و پای عربستانی‌ها را بست. آن‌ها تصور می‌کردند با فشار آوردن به AFC می‌توانند مثل فصل گذشته از حضور تیم‌های‌شان در ایران جلوگیری کنند اما این بار لابی عربستانی‌ها به بن‌بست رسید. اگر به دنبال بازی در شرق آسیا باشند، باید ساعت‌ها پرواز برای هر بازی در خانه حریف را به جان بخرند و اگر بازی نکنند، ۳ فصل محروم خواهند شد. البته این اتفاقی است که در هر ۳ حالت آن، پرسپولیس را خوشحال می‌کند‌؛ حضور در تهران، محرومیت از ۳ فصل بازی‌ها و یا انتخاب حضور در گروه‌های شرق آسیا!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------