مظلومی: آقای برانكو! عروسی به كوچه ما هم می‌رسد



اخبار,اخبار ورزشی,پرویز مظلومی

پرویز مظلومی روز گذشته از هر دری با خبرورزشی حرف زد.

به گزارش خبر ورزشی، او كه سابقه جذب بازیكن دقیقه نودی را داشت، برای یازالده و شفر روزهای خوبی را آرزو می‌كرد! او همچنین به طعنه‌ای كه چندی پیش برانكو به رقبای پرسپولیس زده بود هم واكنش نشان داد و البته درباره استقلال و مشكل گلزنی‌‌اش هم نكات مهمی را مطرح كرد.

 

استقلال بازیكن خارجی جدید آورده است. رزومه او را دیده‌اید؟

من در ملاقاتی كه چندی قبل با شفر داشتم، به او توصیه كردم باید یك سانترفوروارد گلزن بیاورد. این بازیكن جدیدش را هم نمی‌شناسم.

 

ما هم شناختی نداریم ولی ظاهراً میانگین هر 10 بازی یك گل را دارد و الان هم مدت‌هاست به میدان نرفته؟

خدا كند داستان آن بازیكن برزیلی (دوس‌سانتوس از لیگ كره‌جنوبی) كه برای من آوردند، نشود. ما هم در آن سال در طول فصل نقل و انتقالات اینقدر بازیكن خواستیم و نیاوردند كه روز آخر و در ساعات پایانی نقل و انتقالات یك بازیكن برایم آوردند كه وقتی دیدمش، فكر كردم برادر رضازاده است (خنده). از بس اضافه وزن داشت. هر چند در برخی بازی‌ها به دردمان هم خورد ولی الان استقلال شرایطش خیلی فرق دارد. امیدوارم دلال‌ها این بازیكن را به استقلال نینداخته باشند.

 

چطور؟! به خاطر وضعیت رزومه‌‌اش در چند سال اخیر می‌گویید؟

به هر حال استقلال برای این بازیكن هزینه می‌كند و باید خانه بگیرد، غذایش را بدهد، هزینه رفت و آمدش هم هست. پس یا استقلال نگاه به جیبش كرده و چون پول نداشته كسی را آورده كه آخرین گلش را آذر پارسال زده یا آن را به شفر انداخته‌اند. البته یك ایراد دیگر هم هست.

 

چه ایرادی؟

این بازیكن فقط 10 بازی فرصت دارد. كاش لااقل او را نیم‌فصل می‌آوردند كه الان به مرز هماهنگی با تیم رسیده بود. او تا بخواهد با تیم هماهنگ شود سه، چهار بازی را هم از دست می‌دهد! شاید می‌خواهند جیب او را پر كنند!

 

مشكل مهاجمان استقلال چطور برطرف می‌شود؟

فكر می‌كنم در این شرایط نباید مهاجم جدید می‌گرفتند یا یك بازیكن گلزن را می‌آوردند. البته الان كدام مهاجم گلزنی بیكار است؟ هر كس بیكار است یعنی گل نمی‌زند. غیر از این است!

 

چرا استقلال بعد از 4 بازی و 13 گل دوباره به مشكل گلزنی برخورد؟

این را شفر باید حل كند! تیم باید روانكاوی شود. البته استقلال در فاز دفاعی خوب است ولی در فاز گلزنی نه! در چند بازی اخیر دیدم چطور مهاجم توپ را از دو قدمی به بدن دروازه‌بان یا بیرون می‌زد! شفر باید با آنها كار كند. پنالتی خراب كردن هم دیگر خیلی عجیب بود! هر چند كاری نداریم پنالتی بود یا نه! البته نمی‌توان در این روزها كه آخر فصل است، فشار زیادی هم روی آنها ایجاد كرد ولی در روزهای استراحت باید با آنها شوت به دروازه خالی كار كند. تمرینی كه من هم در دوران فوتبالی‌ام می‌كردم. در دوران مربیگری‌ام هم این كار را به مهاجمانم توصیه می‌كردم. همیشه هم تیم‌هایی كه من مربی‌‌اش بودم، زیاد گل می‌زدند.

 

برخی بر این اعتقاد هستند كه رقبا دست شفر را خوانده‌اند. تا چه حد با این فرضیه موافقید؟

قطعاً رقبا بیكار نمی‌نشینند. آنها استقلال را آنالیز می‌كنند و این توقع از شفر می‌رود با تجربه‌ای كه دارد، برای بازی‌های داخل خانه و بیرون از تهران تاكتیك‌های متفاوتی داشته باشد. من قبلاً هم در مصاحبه‌ای كه با خبرورزشی داشتم گفتم این 4 بازی كه یكی از آنها با پارس مانده، ماهیت شفر را مشخص می‌كند. بعد از این 4 بازی می‌توان قضاوت بهتری از این مربی داشت. چون هر 4 تیم از تیم‌های چغر هستند.

 

با شعار علیه علی قربانی موافق بودید؟

خیر! من هم مهاجم بودم و گاهی فرصت‌هایی را از دست می‌دادم. قربانی همان كسی بود كه در شهرآورد برای استقلال گل زد. نباید او را تحت فشار گذاشت. اتفاقاً باید او را برای آینده و دیدارهای بعد حفظ كرد.

 

بازی با پارس جنوبی جم را چطور پیش‌بینی می‌كنید؟

این تیم همراه پیكان در نیم‌فصل اول معركه بودند ولی الان با افت شدیدی روبه‌رو شده‌اند. با این حال استقلال قطعاً كار سختی مقابل این تیم جوان دارد.

 

هفته قبل برانكو بعد از شكست دادن سیاه‌جامگان برای رقبا كری خواند و گفت از بس تیمش برنده شده همه از این بردها خسته شدند؟

برانكو مرد محترمی است ولی به هر حال نظرش را گفته است. هر چند باید بداند عروسی به كوچه ما هم می‌رسد. كما اینكه در گذشته نه چندان دور همین پرسپولیس آرزو داشت بین 3، 4 تیم بالای جدول باشد. با این همه به هواداران استقلال می‌گویم نگران نباشند. فوتبال بالا و پایین زیاد دارد و از استقلال حمایت كنند تا انشاءا... هم در لیگ برتر به جایگاه شایسته‌ای دست پیدا كند و هم در جام ‌حذفی قهرمان شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------