آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

آلمان، فرانسه و هلند در گروه مرگ لیگ ملت‌های اروپا



اخبار,اخبار ورزشی,لیگ ملت‌های اروپا

در قرعه‌کشی نخستین دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، گروه مرگ با حضور قهرمان جهان، فرانسه و هلند شکل گرفت و ماتادورها و سه شیر همگروه شدند.

به گزارش تسنیم، قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا - تورنمنت تازه شکل گرفته اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به منظور سازماندهی بازی‌‌های ملی دوستانه در قاره سبز - امروز (چهارشنبه) در مقر یوفا در شهر نیون سوئیس برگزار شد.

 

لیگ ملت‌های اروپا تورنمنتی جدید است که تمامی 55 کشور عضو یوفا در آن حضور دارند و این کشورها بر اساس رده‌بندی‌شان در رنکینگ اتحادیه فوتبال اروپا در 4 لیگ تقسیم می‌شوند.

 

در لیگ یک که 4 گروه 3 تیمی خواهد داشت تیم‌های آلمان، پرتغال، بلژیک، اسپانیا (سید یک)، فرانسه، انگلیس، سوئیس، ایتالیا (سید دوم)، لهستان، ایسلند، کرواسی و هلند (سید سوم) قرار گرفته‌اند.

 

در لیگ دو که چهار گروه 3 تیمی دارد، تیم‌های اتریش، ولز، روسیه، اسلواکی (در سید یک)، سوئد، اوکراین، جمهوری ایرلند، بوسنی و هرزگوین (سید دو)، ایرلندشمالی، دانمارک، جمهوری چک و ترکیه (سید سوم) قرار دارند.

 

در لیگ سه، که 3 گروه 4 تیمی و یک گروه 3 تیمی دارد، تیم‌های مجارستان، رومانی، اسکاتلند، اسلوونی (سید یک)، یونان، صربستان، آلبانی، نروژ(سید دو)، مونته‌نگرو، رژیم اشغالگر قدس، بلغارستان، فنلاند (سید سه)، قبرس، استونی و لیتوانی (سید چهار) هستند.

 

در نهایت در لیگ چهار که گروه 4 تیمی دارد، تیم‌های آذربایجان، مقدونیه، بلاروس، گرجستان (سید یک)، ارمنستان، لتونی، جزایر فارو، لوکزامبورگ (سیدو دو)، قزاقستان، مولداوی، لیختن‌اشتاین، مالت(سید سه)، آندروا، کوزوو، سن‌مارینو و جبل‌الطارق (سید چهار) قرار گرفته‌اند.

 

بر اساس قرعه‌کشی، گروه‌‌بندی لیگ‌های یک تا 4 رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا به شرح زیر است:

اخبار,اخبار ورزشی,لیگ ملت‌های اروپا

 

لیگ A

گروه‌ یک: آلمان ،فرانسه و هلند

گروه دو: بلژیک، سوئیس و ایسلند

گروه سه: پرتغال، ایتالیا و لهستان

گروه چهار: اسپانیا، انگلیس و کرواسی

 

لیگ B

گروه‌ یک: اسلواکی، اوکراین و جمهوری چک

گروه دو: روسیه، سوئد و ترکیه

گروه سه: اتریش، بوسنی و هرزگوین و ایرلندشمالی

گروه چهار: ولز، جمهوری ایرلند و دانمارک

 

لیگ C

گروه‌ یک: اسکاتلند، آلبانی و رژیم اشغالگر قدس

گروه دو:مجارستان، یونان، فنلاندو استونی

گروه سه:اسلوونی، نروژ، بلغارستان و قبرس

گروه چهار: رومانی، صربستان، مونته‌نگرو و لیتوانی

 

لیگ D

گروه‌ یک:گرجستان، لتونی، قزاقستان و آندورا

گروه دو: بلاروس ،لوکزامبورگ، مولداوی و سن‌مارینو

گروه سه: آذربایجان ،جزایر فارو، مالت و کوزوو

گروه چهار: مقدونیه ،ارمنستان، لیختن‌اشتاین و جبل‌الطارق

 

چهار تیم صدرنشین گروه‌های لیگ‌ یک، به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و در مرحله نیمه نهایی به قید قرعه با هم روبه‌رو می‌شوند تا تیم‌های برنده به فینال بروند و برای کسب عنوان قهرمان لیگ با هم پیکار کنند.

 

طبق قوانین لیگ ملت‌های اروپا، 4 تیم قعرنشین هر گروه در پایان مسابقات به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کنند و چهار تیمی که از هر گروه‌های لیگ‌های 2، 3 و 4  صعود می‌کنند، در پایان رقابت‌ها به لیگ بالاتر صعود می‌کنند.

 

همچنین چهار تیم از رده‌بالاترین تیم‌های لیگ ملت‌های اروپا که در مرحله مقدماتی نتوانند سهمیه حضور در مرحله نهایی یورو 2020 را کسب کنند، می‌توانند در کنار 20 تیمی که از مرحله مقدماتی صعود کرده‌اند در مرحله نهایی شرکت کنند.

 

طبق قانون دیگر رقابت‌ها به دلیل محدودیت‌های سیاسی، تیم‌های اوکراین و روسیه در لیگ دو و تیم‌های ارمنستان و آذربایجان در لیگ 4 نمی‌توانند در یک گروه قرار بگیرند، ضمن اینکه به دلیل محدویت‌هایی که برای سفر تیم‌‌ها وجود دارد، تیم‌های آندورا و قزاقستان، جزایر فارو و قزافستان، جبل‌الطارق و قزاقستان، جبل‌الطارق و آذربایجان نمی‌‌توانند با هم همگروه شوند.

 

بازی‌های مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا از تاریخ 28 ژانویه (2018) هشتم بهمن سال 97 آغاز، در 7 هفته برگزار و در تاریخ 20 نوامبر همان سال ( 29 آبان 97) به پایان می‌رسند.

 

قرعه‌کشی مرحله نهایی رقابت‌ها در ابتدای ماه دسامبر سال 2018 انجام و بازی‌های این مرحله در فاصله زمانی 5 تا 9 ژوئن سال 2019 (15 تا 19 خرداد) در خاک یک کشور که یوفا آن را مشخص می‌کند، برگزار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------