رونالدو: در رئال مادرید می‌مانم



اخبار,اخبار ورزشی,رونالدو

کریستیانو رونالدو همچنان نتیجه فصل درخشان 17-2016 را می‌بیند. مهاجم رئال مادرید از سوی «اپ» چینی دونگ‌کیودی که در زمینه فوتبال است، به‌عنوان بازیکن سال برگزیده شد.
به گزارش ایلنا، رونالدو در این مراسم، گفت ‌و گویی با خبرنگاران این اپ فوتبالی داشت.

 

چشمت پس از آن آسیب‌دیدگی برابر دپورتیوو چطور است؟

این اتفاقات جزیی از بازی است. گاهی پایتان آسیب می‌بیند، گاهی کمر و این بار چشم. در آن هنگام داشتم به گلزنی فکر می‌کردم و تصور نمی‌کردم کفش بازیکن حریف به صورتم برخورد می‌کند اما اینها بخشی از فوتبال است. در جریان بازی‌ها زیاد به من ضربه می‌زنند چون تلاش می‌کنند من را متوقف کنند اما این بار خوش‌شانس نبودم. حالا حس بهتری دارم. من همچنان خوشحالم و خوش‌ظاهر و مشکل بینایی‌ام هم خوب شده است. پس مشکلی نیست.

 

تو در سال 2017 فاتح لالیگا، لیگ قهرمانان، سوپرجام اروپا و توپ طلا شدی...

سالی باورنکردنی بود. ما همه چیز را فتح کردیم: لیگ قهرمانان، لالیگا و بقیه را. من افتخارات بسیاری کسب کردم، پس سالی فوق‌العاده بود و احتمالا بهترین سال دوران ورزشی من. واقعا خوشحالم. تجربه‌های این سال رویایی بود. من افتخارات فردی و تیمی بسیاری کسب کردم.

 

یک سال پیش هم این جایزه را گرفته بودی. حالا 32 سال داری ولی دست از پیشرفت برنداشته‌‌ای.

من باید خودم را آماده کنم تا در بالاترین سطح بمانم. برای من، سن خیلی مهم نیست، به شرط آنکه به فکر بدن و ذهن خود باشید، کارهای درست انجام دهید و به شیوه درستی کار کنید. سن مهم نیست. این دو سال اخیر موفق‌ترین سال‌های دوران ورزشی من بوده. 2017 سالی عالی بود و نشان داد سن واقعا چیز مهمی نیست. من خوشحالم و می‌توانم تا مدت‌ها به بازی ادامه دهم. دوست دارم همچنان کار کنم و قهرمانی به دست بیاورم. من خوبم و آماده چند سال دیگر.

 

تو از نظر تعداد توپ طلا با مسی برابر هستی. اگر امسال هم برنده شوی...

شما هرگز نمی‌دانید آینده چه چیزی برایتان دارد. راستش را بگویم، تصور نمی‌کردم که توپ طلا را حتی یکی، دو بار فتح کنم، چه برسد به پنج بار. پس اگر حتی در آینده به توپ طلا نرسم، فوق‌العاده به خودم افتخار خواهم کرد. البته هدف من این است که افتخارات فردی و جمعی بیشتری کسب کنم اما دغدغه توپ طلا را نخواهم داشت. خوب است که در چند سال اخیر، این جایزه را با مسی بین خودمان تقسیم کرده‌ایم. خوب است که این جایزه را با یک بازیکن بزرگ شریک شده‌ام. حس خوبی دارم، از دوران ورزشی‌ام راضی‌ام و به تلاش فراوان ادامه خواهم داد.

 

اوضاع در این فصل عالی پیش نمی‌رود. چه تفاوتی بین فصل جاری و فصل پیش است؟

فصل پیش که باورنکردنی بود اما بهترین هم بود. در این فصل خیلی خوب شروع نکردیم، در لالیگا اوضاعمان عالی نیست و از جام حذفی هم کنار رفته‌ایم. ما و رئال مادرید راضی نیستیم اما شما می‌دانید که فوتبال خیلی تغییر می‌کند، پس باید باانگیزه بمانیم و سخت تلاش کنیم، چون هنوز فرصت فتح لیگ قهرمانان و جام جهانی را داریم. هدف ما این است که در لیگ قهرمانان به‌عنوان اول برسیم، چرا که این بزرگترین رقابت پیش رو است اما تا حدی ناامید هم هستیم، چون در سطحی که باید باشیم نبوده‌ایم. امیدوارم که اوضاع بهتر شود و تنها راه تغییر آن این است که سخت‌تر تلاش کنیم.

 

شما در لالیگا فاصله زیادی با بارسلونا دارید.

سال سختی پیش رو است اما تسلیم نمی‌شویم. رئال مادرید هرگز تسلیم نمی‌شود اما کار خیلی سخت است. همانطور که قبلا گفته‌ام، شروع خوبی نداشتیم و امتیازات زیادی از دست دادیم. تنها راه کاهش فاصله این است که سخت تلاش کنیم. این تنها راه حل ماست.

 

زندگی در مادرید چطور است؟ زندگی در اینجا را دوست داری؟

معلوم است. من از 2009 در این شهر بوده‌ام و از آب و هوا و مردم این شهر خیلی خوشم می‌آید. به پرتغال هم نزدیک است و می‌شود با ماشین به آنجا رفت. اسپانیا کشور فوق‌العاده‌ای است و من عاشقش هستم. معلوم است، می‌خواهم اینجا بمانم، من عاشق این باشگاه هستم.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------