اعتراف داور جنجالی: در صعود بارسا تاثیرگذار بودم



اخبار,اخبار ورزشی,تام هنینگ اووربو

تام هنینگ اووربو، داور نروژی پس از ۸ سال و نیم در مصاحبه با «مارکا» اعتراف کرد که اشتباهاتی تاثیرگذار به سود بارسلونا داشته است.

به گزارش ایران آنلاین، ماه می سال ۲۰۰۹ بود که پپ گواردیولا در اولین سال حضورش روی نیمکت بارسا توانست این تیم را به فینال لیگ قهرمانان برساند. این مهم میسر نشد مگر با حذف چلسی که با حواشی بسیار زیادی نیز همراه بود.

 

بازی رفت دو تیم در نیمه نهایی با تساوی بدون گل به اتمام رسید و در بازی برگشت چلسی میزبان تا دقیقه ۹۰ با یک گل پیش بود که اینیستا با زدن گل تساوی، حکم صعود بارسا را امضا کرد اما این بازی به جهتی دیگر نیز خبرساز شد.

 

قضاوت داور نروژی به قدری بحث بر انگیز بود که هنوز هم از آن صحبت می شود. به گواه کارشناسان، اووربو ۶ اشتباه تاثیرگذار در آن بازی داشت که کمک زیادی به بارسلونا برای فینالیست شدن کرد.

 

اووربو ۸ سال و نیم پس از آن بازی جنجالی در مصاحبه با «مارکا» اعتراف کرد که اشتباهاتی تاثیرگذار و به سود بارسلونا داشته است.

 

او در همین رابطه گفت:« شب خوبی برای من نبود و متاسفانه اشتباهاتی داشتم که در نتیجه پایانی تاثیرگذار شد. البته هیچکدام عامدانه نبود و من هم مثل هر داور، بازیکن و مربی ای دچار اشتباه شدم. آن بازی را یک بار دیگر تماشا کردم چون همیشه این کار را انجام می دهم تا از اشتباهات احتمالی درس بگیرم ولی من سال ها در بالاترین سطح قضاوت کردم و کارنامه من نباید فقط با همان یک بازی ارزیابی شود. پس از اتمام مسابقه با هیچکس حرفی نزدم و هیچ بازیکنی از بارسلونا هم از من تشکر نکرد. فشار روی من بالا بود و پس از بازی مجبور شدیم با محافظ ورزشگاه را ترک کنیم. کار به جایی رسید که مجبور به تعویض هتل شدیم و فردای همان روز نیز اوضاع مساعد نبود و جو امنیتی برای من ایجاد کرده بودند. من مدت هاست که به آن مسابقه فکر نمی کنم و تنها زمانی به یادش می افتم که از طرف رسانه ای به مصاحبه در مورد آن بازی دعوت می شوم.»

 

چلسی سه سال بعد از بارسا انتقام گرفت و با گذر از سد این تیم در نیمه نهایی راهی فینال شد و جام قهرمانی را نیز با شکست بایرن بالای سر برد.

 

سه شنبه شب در استمفورد بریج یک بار دیگر بارسا و چلسی به مصاف هم خواهند رفت در حالی که خاطره اووربو هنوز از اذهان هواداران انگلیسی پاک نشده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------