اوجاقی: قرار نیست به ملی‌پوشان حرکات رزمی یاد بدهم/ تفکر کی‌روش قابل تحسین است



اخبار,اخبار ورزشی,کارلوس کی روش و حسین اوجاقی

قهرمان ووشوی ایران و جهان گفت: رئیس فدراسیون ووشوی پرتغال به تیم ملی فوتبال کشورش کمک کرده است

به گزارش ایلنا، اراده، تحمل، پشتکار، صبر و شکیبایی 5 صفتی است که سرلوحه کار رزمی‌کاران است و به نظر میرسد کارلوس کی‌روش از همکاری با حسین اوجاقی قهرمان ووشوی جهان نیز به دنبال پرورش این صفات در میان بازیکنانش است. او خوب می‌داند که قبل از ساختن جسم بازیکنان باید روح آنها را برای یک نبرد بزرگ آماده کند روحی که در آن بازندگی جایی نداشته باشد، پس چه بهتر اینکه آنها را با روحیه رزمی کاران آشنا کند.

 

خلاصه آنکه حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو که کم افتخار در کارنامه خود با ملی‌پوشان ووشو ندارد این بار در ماموریت جدیدش باید با فوتبالیست‌ها کار کند، نه آنکه آنها را برای قهرمانی ووشوی جهان بسازد بلکه باید روح و جسم آنها را در حد یک قهرمان جهان رشد دهد تا در رقابت‌های جام جهانی مقابل بزرگان دنیا از پیش بازنده نباشند.

 

پس از اینکه حرف و حدیث‌های زیادی درباره دلایل همکاری کی‌روش با اوجاقی مطرح شد با سرمربی تیم‌ملی ووشو صحبت کردیم.

 

آقای اوجاقی چه شد که سر از فوتبال در آوردید؟

واقعیتش کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ابتدا از طریق واسطه با من جلسه گذاشت و خواسته‌هایش را به مطرح کرد. من هم موافق بودم استارت اولیه کار را هم زدیم و تاکنون چند جلسه ای با بازیکنان تمرینات ریکاوری انجام داده‌ام.

 

الان شما در تیم ملی چه کاری انجام می دهید؟

من روزی نیم ساعت با ملی پوشان فوتبال به صورت تکی کار می کنم. آنطور که کادر فنی برنامه دارد می خواهد روحیه جنگندگی بازیکنان را بالا ببرد و از آنها بازیکنانی مبارزه طلب بسازد. برای پیروزی بر تیم های قدر ابتدا باید آن را باور داشت و بعد به دنبال آن رفت. در رشته های رزمی هم جنگجویی و مبارزه طلبی حرف اول را می زند.

 

به هرحال ‌ما قرار نیست به بازیکنان فوتبال حرکات رزمی یاد بدهیم بلکه قرار است روحیه جنگندگی، شجاعت، کنترل تمرکز و اعتماد به نفس را به بازیکنان آموزش دهیم. واقعا به نظرم این تفکر کی روش را باید تحسین کرد، من برنامه هایم را عنوان کردم و در این چند جلسه ای که با بازیکنان کار کردیم آنها هم خودشان به این موضوع پی بردند که این کار به دردشان می خورد.نتیجه کار مشخص شود بیشتر مطلع خواهید شد که اساس کار ما چه بوده الان زیاد نمی شود درباره آن حرف زد.

 

هدف شما از همکاری با کی روش چیست؟

من دوست دارم کمک کنم و هدف اصلی ام همین بود که به تیم ملی کشورم کمک کنم و دنبال چیز دیگری نیستم.

 

استفاده از مربیان رزمی در تیم های فوتبالی دیگر کشورها هم اتفاق می افتد؟

بله سابقه دارد مثلا در آلمان و پرتغال این اتفاق افتاده است یا تیم فوتبال پورتو از فدراسیون ووشو استفاده کرده است .الان دنیا به سمتی رفته است که از مربیان رزمی برای ریکاوری بازیکنان فوتبال استفاده می‌کنند. حتی رئیس فدراسیون ووشوی پرتغال خودش عنوان‌کرده که به تیم ملی فوتبال پرتغال کمک کرده است.

 

حالا فکر می کنید تیم ملی بتواند در جام جهانی به دور دوم صعود کند؟

من هم مثل بقیه ایرانی ها امیدوارم که این اتفاق بیفتد. ما تیم قوی داریم و انشااله در جام جهانی شاهد درخشش آنها باشیم.

 

تکلیف تیم ملی ووشو چه می شود؟ تداخلی بین تمرینات تیم ملی ووشو و فوتبال پیش نمی آید؟

نخیر اردوهای تیم ملی ووشو اواخر فروردین آغاز می شود  و تیم ملی فوتبال هم تا 8 اردیبهشت ماه در تهران اردو دارد برای همین به مشکلی نخواهیم خورد ضمن اینکه با علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو هم هماهنگی های لازم را انجام داده ام. ما مسابقات آسیایی و جام جهانی ووشو را در سال آینده داریم و از ماه فروردین استارت خواهیم زد.

 

پس شما فقط در ایران همراه تیم ملی فوتبال خواهید بود؟

بله من فقط زمانی که در تهران اردو دارند با آنها همکاری خواهم کرد و سفرهای برون مرزی کنارشان نیستم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------