ستاره‌هایی که به MLS رفتند



اخبار,اخبار ورزشی,ستارگان فوتبال

بازیکنان بزرگی تصمیم گرفتند روزهای پایانی دوران بازی شان را در لیگ MLS آمریکا سپری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از آس، پنجشنبه باشگاه منچستریونایتد قراردادش را با زلاتان ایبراهیموویچ فسخ کرد. مقصد بعدی مهاجم سوئدی لیگ MLS آمریکا خواهد بود. او تنها ستاره ای نیست که آخرین روزهای بازی اش را در این کشور سپری می کند. پیش از ایبراهیموویچ، بازیکنان بزرگ دیگری در این کشور پا به توپ شدند که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

 

دیوید بکام (لس آنجلس گالکسی)

او جزو نخستین بازیکنانی بود که تصمیم گرفت به این کشور مهاجرت کند. هافبک انگلیسی پس از جدایی از رئال مادرید در سال ۲۰۰۷ با تیم لس آنجلس قرارداد امضا کرد. او تلاش کرد دوباره به میلان برگردد اما یک سال بعد به آمریکا بازگشت. بکام یک ستاره بود. او در سال ۲۰۱۳ با پاری سن ژرمن قرارداد امضا کرد و در این تیم کفش هایش را آویخت.

 

باستین شواین اشتایگر (شیکاگو فایر)

هافبک آلمانی پس از قهرمانی به همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی ۲۰۱۴ سرنوشتش کاملا عوض شد. آسیب دیدگی‌های متعدد جلوی پیشرفت او را گرفت و نتوانست در یک وضعیت مناسب قرار داشته باشد. او به منچستریونایتد پیوست اما در حد انتظار ظاهر نشد به همین خاطر تصمیم گرفت به MLS برود. شواین اشتایگر ۳۳ ساله در حال حاضر برای تیم شیکاگو بازی می کند. او در سال ۲۰۱۷ با این تیم قرارداد امضا کرد اما با این حال آسیب دیدگی هایش در آمریکا نیز ادامه دارد.

 

تیری آنری (نیویورک رد بول)

مهاجم فرانسوی پس از فتح همه عناوین با تیم‌های باشگاهی و تیم ملی کشورش، در سال ۲۰۱۰ به نیویورک رفت. او یکی از مهمترین بازیکنان دهه نخست قرن جدید بود که به MLS رفت. آنری در سال ۲۰۱۴ بازنشسته شد.

 

داوید ویا (نیویورک سیتی)

مهاجم اسپانیایی نمونه بارز بازیکنانی که است که برای تفریح به آمریکا نرفته است. او در سال ۲۰۱۴ به نیویورک سیتی پیوست. ۱۰۱ بازی انجام داد و توانست ۶۶ گل به ثمر برساند. ویا چند بازی برای ملبورن سیتی نیز انجام داده است.

 

کاکا (اورلاندو سیتی)

دوران کم فروغ بازیکن برزیلی در رئال مادرید نشان داد که او فاصله زیادی با دوران درخشانش در دهه نخست قرن ۲۱ دارد. او تلاش کرد دوباره به میلان بازگردد اما در سال ۲۰۱۴ با تیم فلوریدا قرارداد امضا کرد. کاکا در سال ۲۰۱۷ از فوتبال خداحافظی کرد.

 

آندره پیرلو (نیویورک سیتی)

هافبک ایتالیایی به همراه ویا به این تیم آمریکایی پیوست. او پس از نمایش درخشان در اروپا و ایتالیا توانایی هایش را در آمریکا نشان داد. پیرلو در نوامبر ۲۰۱۷ بازنشسته شد.

 

فرانک لمپارد (نیویورک سیتی)

هافبک انگلیسی، چلسی باشگاه محبوبش را در سال ۲۰۱۴ ترک کرد تا به نیویورک سیتی بپیوندد. در ادامه اتفاقی عجیبی رخ داد و او در ژانویه ۲۰۱۵  دوباره به اروپا برگشت تا به صورت قرضی برای منچسرسیتی بازی کند. در این مدت یک بار برابر چلسی قرار گرفت و یک گل نیز به ثمر رساند. لمپارد در ماه می دوباره به آمریکا بازگشت و به دوران ورزشی اش در فوریه ۲۰۱۷ پایان داد.

 

دیدیه دروگبا (مونترال ایمپکت)

مهاجم ساحل عاجی دوران درخشانی در چلسی داشت و توانست به همراه این تیم چهار با فاتح لیگ برتر انگلیس شود و یک بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. او در جولای ۲۰۱۵ اعلام کرد با تیم کانادایی حاضر در MLS قرار داد امضا می کند. دروگبا برای این تیم ۳۳ بازی انجام داد و ۲۱ گل به ثمر رساند. قرارداد این بازیکن با تیم مونترال در سال ۲۰۱۷ پایان یافت.

 

استیون جرارد (لس آنجلس گالکسی)

او یکی از فوتبالیست های محبوب انگلیس به حساب می آید. جرارد پس از ۱۷ فصل بازی برای لیورپول این تیم را به مقصد گالکسی ترک کرد. هافبک انگلیسی در ۳۴ بازی پنج گل به ثمر رساند. ماجراجویی این بازیکن در آمریکا تنها یک فصل طول کشید و او در نوامبر ۲۰۱۶ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 

الساندرو نستا (مونترال ایمپکت)

مدافع ایتالیایی ستاره میلان  بود که برای این تیم ۳۰۰ بار به میدان رفت. او با پیراهن تیم های مونترال و نیویورک رد بول بازی کرد. نستا تا جولای ۲۰۱۲ با تیم کانادایی قرارداد داشت و پس از دو سال به هند رفت. او در این کشور کفش‌هایش را آویخت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------