بازی 10 میلیاردی ایران و برزیل!



اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی فوتبال ایران و برزیل

ایران- برزیل‌؛ عجب دیدار مهیجی. اگر تصور می‌کنید شبیه یک شوخی است، حتماً این گزارش را به طور کامل بخوانید و در شهریورماه، خودتان را آماده تماشای یک دیدار تاریخی کنید.

به گزارش خبر ورزشی، چند سال قبل، وقتی خبرگزاری شینهوا، از بازی ایران و برزیل در ابوظبی خبر داد، همه آن را یک شوخی می‌دانستند. ایران و برزیل؟ هرگز! اما با تلاش‌های فدراسیون و حمایت‌های سیاسی، بازی برگزار شد و تیم ملی سه تا خورد و به خانه برگشت. طبیعتاً اگر بگویند برزیل با ستاره‌هایش به تهران می‌‌آید و با تیم ملی بازی می‌کند، غیرقابل باورتر است اما انگار باید این خبر را باور کرد ولی ماجرا از کجا شروع شد؟

 

پیشنهاد جالب

اولین بار سفیر برزیل در تهران پیشنهاد برگزاری بازی را داد. او در دیداری که با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال داشت، به او گفت: «برگزاری بازی ایران و برزیل در آزادی هم جالب می‌شود...» تاج هم از خدا خواسته گفت: «یعنی می‌شود؟» سفیر برزیل در تهران در ژانویه به این کشور بازگشت و جلسه‌ای با دبیرکل فدراسیون این کشور برگزار کرد. او در این جلسه گفت: «تقویم ما تا جام جهانی‌ پر است ولی بعد از آن آزادتر هستیم و می‌توانیم با ایران بازی کنیم.» او یک پیشنهاد دیگر هم داد: «قرارداد بازی‌های دوستانه ما را یک شرکت انگلیسی امضا می‌کند و بهتر است فدراسیون فوتبال ایران با آنها هم مذاکره کند.»

 

10 میلیارد هزینه بازی

به محض اطلاع‌رسانی سفیر برزیل در تهران، فدراسیون فوتبال سراغ شرکت انگلیسی رفت. در این مذاکرات نماینده فدراسیون فوتبال گفت می‌توانند اسپانسری برای بازی جور کنند اما آنها اعلام کردند در ایران با چند شرکت همکاری می‌کنند و می‌توانند خودشان برای مسابقه یک اسپانسر قوی جور کنند. گفته می‌شود هزینه برگزاری مسابقه چیزی حدود 10 میلیارد تومان است. قرار نیست فدراسیون فوتبال یک ریال هم از جیب خود بدهد. اسپانسر مسابقه تأمین‌کننده هزینه‌‌هاست و تنها درآمد فدراسیون فوتبال از بلیت‌فروشی مسابقه خواهد بود. این یک فرصت ایده‌آل است. اگر فدراسیون قصد داشت خودش برزیل را بیاورد، باید دو میلیون دلار به آنها پرداخت می‌کرد ولی حالا از جیب هزینه نمی‌کند و تازه از بلیت‌فروشی مسابقه هم سود می‌کند. هنوز زمان برگزاری مسابقه مشخص نیست. احتمالاً در تابستان دو تیم مقابل هم قرار می‌گیرند. قول و قرار این است که بازی در آزادی برگزار شود و بی‌شک استقبال از این مسابقه بی‌نظیر خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------