علیرضا کریمی: فقط ۵ ماه از سربازی ام مانده؛ گفتند معاف شدی!



اخبار,اخبار ورزشی,علیرضا کریمی

ملی پوش کشتی آزاد گفت: از تصمیم رسول خادم هیچ خبری ندارم؛ اما امیدوارم به فدراسیون بازگردد.

به گزارش ورزش سه، علیرضا کریمی که در نوروز ۹۷ تولد ۲۴ سالگی خود را جشن گرفته، این روزها مثل سایر ملی پوشان کشتی در بلاتکلیفی به سر می برد. در حالی که نزدیک به ۴۰ روز تا پایان محرومیت این کشتی گیر بدشانس باقی مانده، او امیدوار است برخلاف سال ۹۶، سال جدید برایش اتفاقات خوبی رخ دهد.

 

ملی پوش کشتی آزاد در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال به دستور مربیانش مقابل حریف روسی به صورت تعمدی شکست خورد تا بعد از آن برابر نماینده اسراییل حاضر  نشود.

 

این اتفاقات در نهایت محرومیت ۶ ماهه وی و ۲ ساله مربی اش را به همراه داشت و البته تنشی را ایجاد کرد که پایانش استعفای رسول خادم بود.

 

 در روزهای ابتدایی سال جدید و در آستانه برگزاری مجمع سرنوشت ساز فدراسیون کشتی با علیرضا کریمی همکلام شدیم. در ادامه مشروح گفت و گوی خبرنگار "ورزش سه" با ملی پوش کشتی آزاد را می خوانید.

 

مدتی است که اردوهای تیم ملی تعطیل شده؛ این روزها تمرین می کنی؟

بله، تمریناتم را خودم به صورت شخصی پیگیری می کنم. باید بدنم را آماده نگه دارم و به محض شروع تمرینات در خدمت تیم ملی خواهم بود. فعلا تیم ملی برنامه خاصی ندارد و همه منتظر تعیین تکلیف فدراسیون هستند.

 

از رسول خادم و تصمیمش برای بازگشت یا کناره گیری قطعی خبر داری؟

من هیچ خبری از آقای خادم در این مدت نداشتم. همه کشتی گیران، مربیان و مسئولان نگران کشتی هستند و امیدوارم رسول خادم به بازگشت راضی شود. شنیدم فردا مجمع فدراسیون برگزار می شود و انشاالله تصمیماتی گرفته می شود که به صلاح کشتی باشد.

 

فکر می کنی اتفاقی که برای تو در مسابقات جهانی رخ داد، چقدر در استعفای خادم تاثیرگذار بود؟

من دقیقا نمی دانم چه اتفاقاتی رخ داده که خادم اینقدر بر روی استعفایش اصرار دارد. با این حال در مجمع قبلی گفته بود که استعفایش هیچ ربطی به مساله مسابقه ورزشکاران با اسراییل ندارد و مشکلش با وزارت ورزش است.

 

اولین مسابقه ای که قرار است در آن شرکت کنی، کدام رقابت خواهد بود؟

محرومیت من اواخر اردیبهشت ماه به پایان می رسد و همان موقع باید در مسابقات انتخابی حضور پیدا کنم. شورای فنی بعد از اتفاقاتی که برای من رخ داد، مجوز حضور در انتخابی تیم ملی را داده بود و حالا خودم را برای این مسابقات آماده می کنم. امسال رویدادهای مهمی مثل بازی های آسیایی و مسابقات جهانی در پیش داریم و انتخابی تیم ملی قطعا حساس و سرنوشت ساز خواهد بود.

 

در اسفندماه هم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شدی؛ اگرچه محروم بودی؟

بله، با تصمیم کادرفنی به این رقابت ها رفتم. کنار بچه ها بودم و از دیدن کشتی ها لذت بردم. به هر حال این اتفاق نظر آقای خادم بود که من با وجود محرومیت کنار سایر کشتی گیران باشم.

 

چقدر امیدوار هستی در سال ۹۷ به مدال جهانی و آسیایی برسی؟

سال ۹۶ که با بدشانسی برای من همراه بود. امیدوارم که در انتخابی تیم ملی نتیجه خوبی بگیرم و بعد از آن هم بتوانم در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی شرکت کنم. هدف های بزرگی در سر دارم که امیدوارم به آنها برسم. قطعا قهرمانی بازی های آسیایی و مسابقات جهانی برای من دور از دسترس نیست.

 

حسن یزدانی که در اوج آمادگی به سر می برد، در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی می گیرد. قصد نداری برای روبرو نشدن با او به وزن دیگری بروی؟

بدن من طوری است که فقط برای وزن ۸۶ کیلوگرم مناسب است. نمی توانم به وزن دیگری بروم و البته از هیچ حریفی نمی ترسم. حسن یزدانی هم کشتی گیر بزرگی است؛ اما من هم سال های زیادی است که کشتی می گیرم و بی تجربه نیستم. به هر حال در انتخابی کشتی می گیریم و هر کسی که حقش باشد، به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام خواهد شد.

 

با اینکه از رسیدگی ها بعد از اتفاقاتی که برایت رخ داد و محرومیتی که نصیبت شد، راضی نبودی؛ اما چندی پیش اعلام شد که از سربازی معاف هستی؟

من یک سال و چند ماه است که سرباز هستم و فقط ۴، ۵ ماه به پایان دوره سربازی من مانده بود. خیلی برای من تفاوتی نداشت چون ماه های آخر سربازی ام بود و این اتفاق هم امتیاز ویژه ای برایم نبود. درباره رسیدگی ها هم قبلا حرف زدم و قصد ندارم دوباره صحبتی در این باره کنم. فقط می خواهم مردم حقایق را بدانند و فکر نکنند که من پولدار شدم. اتفاقا من ۲ مدال جهانی و آسیایی را از دست دادم و از این بابت ضرر زیادی کردم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------