آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی: چطور به او می‌گویند ژنرال خوشش می‌آید، حالا من هم گفتم «گروهبان قندلی»، اشکالی دارد؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: رای دادگاه تجدیدنظر هر چیزی باشد، احترام می‌گذارم. هیچ وقت از تیم ملی در زمانی که در کوران…

سخندان: زدن گل مارادونایی دیگر ممکن نیست



اخبار,اخبار ورزشی,رضا سخندان

کمک‌داوری بین‌المللی کشورمان می‌گوید با توجه به فیلمبرداری از مسابقات توسط ۲۴ دوربین مختلف دیگر امکان به ثمر رساندن گل مارادونایی در جام جهانی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، رضا سخندان در خصوص قطعی شدن حضور تیم داوری ایرانی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار کرد: پیش از این هم سابقه قضاوت در جام جهانی را داشتیم اما بسیار خوشحالم که این بار تیم داوری ایران به مسابقات جهانی روسیه راه یافته‌است. امیدوارم بتوانیم پاسخ اعتماد فیفا را به خوبی بدهیم و شرایطی خوب را در این تورنمنت بزرگ تجربه کنیم.

 

سخندان که سابقه قضاوت در فینال رقابت‌هایی مثل جام ملت‌های آسیا، جام باشگاه‌های جهان و المپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه دارد، در رابطه با شانس تیم داوری ایران برای قضاوت فینال جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: همه چیز به عملکرد ما از مرحله گروهی به بعد بستگی دارد. اگر بتوانیم در این مراحل موفق کار کنیم و قضاوت‌های خوبی داشته‌باشیم، چرا که نه؟ همه داوران حاضر در جام جهانی نیم‌نگاهی به فینال دارند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم.

 

وی در خصوص طلب‌های داوران ایرانی از فیفا و فدراسیون فوتبال گفت: به هر حال شرایط خاصی بر کشور حاکم است و در موضوع ترانسفر پول و حق‌الزحمه‌ها مشکل داریم. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ ریالی به واسطه قضاوت‌های بین‌المللی خود پول نگرفتیم زیرا امکان ورود پول به کشور نبود. از این سال به بعد به صورت ریالی توسط فدراسیون پول ما پرداخت شد.

 

کمک‌داور خراسانی بین‌المللی کشورمان در رابطه با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی در قضاوت مسابقات جام جهانی گفت: به نظر فیفا و کارشناسانش این مهم تاثیر مثبت داشته که برای جام جهانی از آن استفاده خواهدشد. در ابتدا کار سخت بود چون تجربه نخست بود و آشنایی کاملی با آن نداشتیم اما در ادامه خوشبختانه برای ما جا افتاد.

 

وی افزود: ۲۴ دوربین از زوایای مختلف به تصویربرداری از مسابقه می‌پردازند و دیگر امکان زدن گل مارادونایی با دست وجود ندارد، هدف فیفا به وجود آوردن عادلانه‌ترین شرایط برای دو تیم است، اما اینکه واقعا تاثیر مثبتی خواهدداشت یا نه را باید در جام جهانی ببینیم.

 

سخندان در پاسخ به این موضوع که در خراسان رضوی و در کشور تا چه اندازه از شما حمایت شده، تصریح کرد: در مراسم‌هایی از ما به عنوان نمایندگان داوری ایران به صورت زبانی و عملی تقدیر و تشکرهایی صورت گرفت. در کل اگر بخواهم صریح صحبت کنم، فکر می‌کنم باید شان آدم‌ها حفظ شود، اگر این موفقیت‌ها در استان دیگری و توسط شخص دیگری صورت می‌گرفت، مجسمه‌اش را از طلا می‌ساختند. صرفا برای خودم نمی‌گویم اما در کل فکر می‌کنم مسئولان باید بیشتر قدردان زحماتی باشند که اهالی ورزش می‌کشند.

 

کمک‌داور بین‌المللی کشورمان در رابطه با افت داوری در خراسان رضوی پس از نسل طلایی که وی، فریمانی، ترکی، قهرمانی و کامرانی‌فر در آن حضور داشتند، گفت: استعداد هنوز هم وجود دارد اما باید حمایت کافی از آن صورت گیرد. ما همگی در دبیرستان ورزش حضور داشتیم و مورد حمایت رحمان نادری، رییس هیئت سابق فوتبال خراسان بودیم که به این نقطه رسیدیم. امیدوارم حمایت‌ها بیشتر شود تا دوباره جایگزین‌های خوبی از داوری خراسان ظهور کنند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------