سازمان لیگ: نابینا شدن هوادار استقلال ارتباطی به جشن قهرمانی نداشت



اخبار,اخبار ورزشی,جشن قهرمانی استقلال

سازمان لیگ برتر تاکید کرد نابینا شدن هوادار تیم فوتبال استقلال ارتباطی با جشن قهرمانی آبی پوشان نداشت و آن اتفاق تلخ در طول بازی رخ داد.

به گزارش مهر، روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:  رقابت های باشگاهی در فصل ۹۷-۹۶ به پایان رسید و در این فصل تمامی هیات های فوتبال استان ها، باشگاه ها، مدیران عامل، مربیان و بازیکنان تمام تلاش خود را برای بهبود کیفیت فوتبال باشگاهی به کار گرفتند. 

 

در سال منتهی به جام جهانی همراهی باشگاه ها، مربیان و بازیکنان با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باعث شد که اولویت در همه برنامه ها آماده سازی مناسب تیم ملی فوتبال ایران برای حضور قدرتمند در جام جهانی باشد. سازمان لیگ باردیگر از همکاری همه اهالی فوتبال و ارگان ها و نهادهای مختلف از جمله نیروی انتظامی، یگان ویژه، اورژانس، پلیس راهور و تمامی مسئولان کشوری و استانی تشکر و قدردانی می کند.

 

سازمان لیگ فوتبال ایران نیز در این فصل مانند سایر فصل های گذشته تلاش کرد که مراسم اختتامیه لیگ های مختلف از لیگ برتر تا لیگ دسته اول و جام حذفی و لیگ رده های سنی پایه را به شایسته ترین نحو ممکن برگزار کند همانطور که در فصول گذشته نیز مراسم اختتامیه ها و جشن قهرمانی تیم های مختلف قابل مقایسه با مراسم جشن قهرمانی باشگاهی در کشورهای صاحب سبک فوتبال دنیا بود.

 

در این فصل نیز جشنی با شکوه برای قهرمانی تیم پرسپولیس در لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار شد. جشنی با حضور بیش از ۷۰ هزار تماشاگر که با حضور وزیر محترم ورزش و جوانان و رئیس سازمان لیگ بسیار منظم و مناسب برگزار شد و اکثریت اهالی فوتبال و کارشناسان و رسانه ها از آن تمجید کردند.

 

سازمان لیگ فوتبال ایران برای برگزاری مراسم اختتامیه و جشن قهرمانی جام حذفی نیز کاملا آماده بود و تدارکات لازم را برای برگزاری جشنی با شکوهتر از جشن ورزشگاه آزادی در تهران هم در نظر گرفته بود. زیرا بر این باوریم که مردم خرمشهر، شایسته بهترین ها هستند مردمی که نماد مقاومت و ایستادگی مردم ایران در دوران دفاع مقدس هستند.

 

همه چیز در آغاز جشن قهرمانی استقلال منظم و با برنامه پیش رفت اما بعد از اینکه کاپیتان استقلال جام قهرمانی را بالای سر برد، هیجان مثبت و شادی زائدالوصف هواداران استقلال باعث شد که عده زیادی از تماشاگران به سمت زمین چمن هجوم بیاورند تا در جشن قهرمانی استقلال شریک شوند. اتفاقی که فقط مختص فوتبال ایران نیست و گاهی در برخی کشورهای پیشرفته فوتبال هم دیده می شود که آخرینش هجوم تماشاگران تیم منچسترسیتی به زمین مسابقه بود.

 

ماموران خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی هم که تلاش می کردند بدون کمترین برخورد با مردم نظم را در مراسم اختتامیه برقرار کنند نتوانستند مانع حضور جمع زیادی از هواداران در زمین فوتبال شوند و در نتیجه سکوی قهرمانی به تسخیر هواداران شادمانی درآمد.

 

شاید حضور تماشاگران در زمین چمن یک نکته منفی در برگزاری جشن قهرمانی استقلال بود اما نقطه تاریک فینال جام حذفی نابینا شدن چشم یکی از هواداران استقلال بود که کام تمامی اهالی فوتبال را تلخ کرد. اتفاقی تکان دهنده و عبرت آموز برای همه اهالی ورزش و بخصوص تماشاگران فوتبال ایران  بود. اتفاقی تاسفبار که در جریان مسابقه دو تیم استقلال و خونه به خونه مازندران رخ داد و به دلیل پرتاب سنگ در جریان بازی بین تماشاگران دو تیم رخ داد. 

 

شاید بعد از نابینا شدن سرباز احمدی در سال های گذشته در فوتبال ایران در ورزشگاه تا مدت ها تماشاگران به خاطر یادآوری این حادثه تلخ ، به خود اجازه رفتاری غیر حرفه ای و غیر ورزشی نمی دادند اما انگار همه آن حادثه تلخ را فراموش کردند که در جریان فینال جام حذفی بازهم شاهد چنین رفتاری تاسف برانگیزی بودیم که البته این اتفاق تلخ هیچ ارتباطی به جشن قهرمانی و مراسم اختتامیه نداشت.

 

امیدواریم که این تماشاگرنماها توسط مراجع ذی صلاح شناسایی شوند وبه سزای عملشان برسند. خبرنگاران، عکاسان و گزارشگرانی از صدا و سیما و رسانه های گروهی در فینال جام حذفی حضور داشتند که همگی تایید کردند سازمان لیگ فوتبال ایران و مسئولان برگزار کننده مسابقه به وظایف خود عمل کردند.

 

سازمان لیگ ضمن ابراز تاسف مجدد به خاطر این حادثه تلخ و ناراحت کننده امیدوار است که تمامی ارگان ها و نهادها و همه اهالی فوتبال دست به دست هم بدهند تا با انجام کارهای فرهنگی مثبت و موثر از بروز چنین حوادث تلخی که کام تمامی اهالی فوتبال را تلخ کرد پیشگیری کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------