نگاهی متفاوت به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان؛ غول‌ها در محاصره



اخبار,اخبار ورزشی,لیگ قهرمانان اروپا

این بار دیگر نمی‌توان لقب خوش‌شانس را برای رئال مادرید به کار برد، چرا که قهرمان اروپا در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با یکی از سخت‌ترین قرعه‌های ممکن روبه‌رو شد.

به گزارش ایلنا، هواداران تیم‌های رقیب مدعی بودند که رئال برای دو قهرمانی متوالی‌اش در اروپا مسیر نسبتا آسانی را طی کرده، ولی تیم زیدان این بار باید با پاری سن ژرمن، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی روبه‌رو شود.

 

دیروز مراسم قرعه‌کشی در سوییس برگزار شد و مصاف این دو تیم پرستاره می‌تواند جذاب‌ترین بازی این مرحله باشد. بوتراگنیو، مدیر رئال مادرید درباره این بازی گفت: «فکر می‌کنم این دو تیم کمی زود با هم ملاقات می‌کنند. هر دو تیم مدعی قهرمانی هستند. این بازی می‌توانست در فینال برگزار شود.»

 

پاریس بعد از حذف دراماتیک فصل گذشته در نوکمپ، این فصل با اضافه شدن نیمار و امباپه انگیزه بیشتری برای قهرمانی دارد و توانست رکورد گلزنی در مرحله گروهی را بشکند، با این حال بوتراگنیو بخت موفقیت تیم فرانسوی را بیشتر نمی‌داند؛ «پاری سن ژرمن هر سال قوی‌تر می‌شود. آنها در مرحله گروهی بی‌نقص بودند و ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارند. با این حال فکر نمی‌کنم این قرعه خوبی برای آنها باشد.»

 

رئال در فصل جدید شروع خوبی نداشته. این تیم در لالیگا 9 امتیاز کمتر از بارسا دارد و در لیگ قهرمانان بعد از تاتنهام در رده دوم قرار گرفت، با این حال در هفته‌های اخیر شرایط بهتری پیدا کرده و بوتراگنیو نسبت به این بازی امیدوار است: «ما اعتماد خوبی داریم که در این مرحله اهمیت زیادی دارد. اگر در بهترین شرایط باشیم، می‌توانیم با هر تیمی رقابت کنیم.»

 

این نخستین بازگشت نیمار، مهاجم سابق بارسا به اسپانیا است. ستاره برزیلی به پاریس اضافه شد تا آرزوی قهرمانی اروپا را برآورده کند و در این بازی باید عیارش را نشان بدهد. پاریس این بار در بازی برگشت میزبان است و این می‌تواند به نفع تیم امری باشد.

 

سرمربی اسپانیایی گفت: «فکر نمی‌نکنم این بدترین قرعه ممکن باشد. ما کیفیت فنی مناسب برای مقابله با آنها را داریم. لیگ قهرمانان یعنی روبه‌رو شدن با بهترین‌ها. خوشحالیم که آنها را به چالش می‌کشیم. آنها تیم مستعدی هستند، ولی ما هم همینطور. تیم من برای این بازی آماده است.»

 

چلسی – بارسا

بارسا هم با وجود سرگروهی خوش‌شانس نبود و در یک هشتم نهایی باید با چلسی روبه‌رو شود. دو تیم در سال‌های گذشته نبردهای جذابی داشته‌اند و در 12 مصاف قبلی چلسی 4 بار و بارسا 3 بار برنده شده. در آخرین جدال دو تیم، چلسی در سال 2012 موفق شد با گل رامیرس در نوکمپ به فینال صعود کند و در هفت بازی آخر مقابل بارسا بدون شکست بوده.

 

والورده، سرمربی بارسا درباره این قرعه گفت: «چلسی تیم خیلی قدرتمندی است و مثل تیم‌های لیگ برتری به خوبی می‌تواند از قدرت بدنی‌اش استفاده کند. آنها با موراتا سرعت خوبی هم دارند.»

 

کونته هم که تیمش در بازی رفت میزبان بارسا خواهد بود، گفت: «باید برای بازی در خانه آماده باشیم. بازی رفت در خانه هیچ مزیتی ندارد. مقابل بارسا باید با 120 درصد توان بازی کنید. اولویت ما در حال حاضر لیگ برتر و رقابت برای کسب سهمیه اروپاست. وقتی زمان بازی با بارسا برسد به آن فکر می‌کنیم.»

 

منچستریونایتد – سویا

سویا، سومین نماینده اسپانیا هم باید با حریف سرسختی مثل منچستریونایتد روبه‌رو شود. مورینیو که بعد از شکست مقابل سیتی تقریبا از قهرمانی لیگ برتر ناامید شده، لیگ قهرمانان را فرصتی برای جبران می‌داند. او فصل گذشته با برتری مقابل سلتاویگو در فینال، موفق شد منچستر را به قهرمانی لیگ اروپا برساند و حالا باید دوباره با بریتزو روبه‌رو شود که از نیمکت سلتا به نیمکت سویا منتقل شده.

 

منچسترسیتی – بازل

تیم آماده منچسترسیتی که در لیگ برتر 14 برد متوالی به دست آورده با یکی از بهترین قرعه‌ها روبه‌رو شد و باید با بازل، قهرمان سوییس روبه‌رو شود. سیتی این فصل امیدوار است بتواند قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان را به دست آورد. بازل در مرحله گروهی موفق شد منچستریونایتد را در سوییس شکست دهد و بالاتر از زسکامسکو و بنفیکا به مرحله حذفی رسید.

 

بایرن مونیخ – بشیکتاش

بایرن که در مرحله گروهی بعد از پاری سن ژرمن قرار گرفت خوش‌شانس بود که با سرگروه‌های قوی‌تری روبه‌رو نشد و باید با بشیکتاش روبه‌رو شود، با این حال نباید تیم استانبولی را دست کم گرفت. بایرن پیش از این هرگز در یک مسابقه رسمی مغلوب تیمی از ترکیه نشده، ولی هاینکس به بازیکنانش هشدار داد که کار آسانی ندارند:«آنها تیم خیلی خوبی هستند. باید در هر دو بازی بهترین بازی‌مان را ارائه بدهیم تا صعود کنیم.» سالی حمیدزیچ، مدیر بایرن هم گفت: «ما پیشرفت این تیم را زیر نظر داشته‌ایم، چرا که آنها در مرحله گروهی با لایپزیگ روبه‌رو شدند. این قرعه سختی است.»

 

لیورپول – پورتو

لیورپول هم مثل سیتی قرعه نسبتا آسانی دارد و مقابل پورتو می‌تواند به صعود فکر کند. خط حمله لیورپول این روزها مهارنشدنی است، ولی خیال کلوپ در خط دفاع راحت نیست. پورتو این روزها صدرنشین لیگ پرتغال است و ونسان ابوبکر، مهاجم کامرونی با 18 گل زده آماده‌ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود.

 

یوونتوس – تاتنهام

تاتنهام که در مرحله گروهی بالاتر از رئال ایستاد، می‌تواند حریف خیلی سختی برای یوونتوس باشد. قهرمان ایتالیا فصل گذشته به فینال لیگ قهرمانان رسید، ولی از آن زمان تغییرات نسبتا زیادی داشته و از شرایط آرمانی آن روزها فاصله گرفته. تاتنهام هم بعد از شروع خوب فصل در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفته.

 

رم – شاختار

رم که در مرحله گروهی توانست بالاتر از چلسی و اتلتیکو مادرید بایستد، در این مرحله قرعه نسبتا خوبی دارد. این تیم با دی‌فرانچسکو شرایط خوبی دارد. شاختار در مرحله گروهی موفق شد به بالاتر از ناپولی صعود کند و تنها شکست فصل را به سیتی تحمیل کرد، هرچند گواردیولا در آن بازی از بازیکنان اصلی استفاده نکرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------