لباس داوران و دوبنده کشتی‌گیران پس از ۴۰ سال تغییر می‌کند؟



اخبار,اخبار ورزشی,اخبار تغییر  دوبنده کشتی‌گیران

اتحادیه جهانی کشتی به منظور افزایش جذابیت کشتی در بین مردم جهان به دنبال ایجاد تغییراتی در لباس داوران و دوبنده کشتی‌گیران است که باید دید پس از قطعی شدن تغییر رنگ تشک‌های کشتی، این موضوع نیز قطعی خواهد شد یا نه.

به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه جهانی کشتی، پس از مشقاتی که برای بقای کشتی در بازی‌های المپیک متحمل شد، برای افزایش جذابیت این رشته کهن اقدام به تغییرات اساسی در برخی از ارکان و ساختار این رشته کرد که از جمله این تغییرات می‌توان به تغییراتی اساسی در قوانین کشتی اشاره کرد.

از جمله دیگر تغییراتی که قطعی شده و به نظر می‌رسد از سال 2015 میلادی باید در مسابقات رسمی اعمال شود تغییر در رنگ تشک‌های کشتی است. با توجه به اینکه رنگ زرد و قرمز در پخش تلویزیونی مسابقات کشتی مشکل ایجاد می‌کرد مسئولان اتحادیه جهانی تصمیم گرفتند که از رنگ آبی تیره با دایره نارنجی که در نمایش بهتر مبارزات این رشته در پخش تلویزیونی کمک خواهد کرد، در رنگ آمیزی تشک‌های کشتی استفاده کنند.

تغییر در لباس داوران و دوبنده کشتی‌گیران از دیگر تغییراتی است که مد نظر مسئولان اتحادیه جهانی کشتی است. البته تغییر در لباس داوران کشتی هنوز قطعی نشده است. لباس داوران که از رقابت‌های جهانی 2001 در بلغارستان و یونان از پیراهن و شلوار سفید به ترتیب به کت سرمه‌ای و شلوار طوسی، پیراهن آبی نفتی و کراوات زرد تغییر کرد، قرار است به یک تی‌شرت سرمه‌ای یقه دار و شلوار طوسی تغییر کند.

نناد لالوویچ، رئیس این اتحادیه نیز گفته است: دوبنده سنتی کشتی‌گیران چیزی نیست که بشود در سالن‌های ورزشی از آن استفاده کرد، گام‌هایی برای تضمین جذابیت کشتی نزد تماشاگران برداشته شده است، ما می‌خواهیم کشتی‌گیران و هواداران ما به پوشیدن لباس کشتی احساس افتخار کنند. این صحبت‌های لالوویچ حکایت از عزم جدی اتحادیه جهانی کشتی در تغییر دوبنده سنتی کشتی دارد.


به گزارش فارس، گفته می‌شود اتحادیه جهانی کشتی علاقمند است تا پایان سال 2015 میلادی کار طراحی نهایی لباس کشتی‌گیران و داوران را تمام و به تصویب هیأت رئیسه برساند که با این شرایط به نظر  می‌رسد باید شاهد پوشیدن لباس‌هایی متفاوت از کشتی‌گیران در المپیک 2016 برزیل باشیم.

 

اخبار ورزشی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------