معرفی فوتبالیست‌های معتاد به مراجع قضایی!



اخبار,اخبارورزشی,فوتبالیست های معتاد

حرف و حدیث‌های مطرح شده پیرامون مصرف برخی بازیکنان فوتبال از موادمخدر و قرص‌های روان‌گردانی که در نمونه ادرار خود را نشان نمی‌دهند، کم‌کم رنگ و بوی جدی به خود می‌گیرد، تا جایی که فدراسیون فوتبال در صدد است از فصل آینده تست خون و اعتیاد را نیز در پکیج تست‌های خود بگنجاند!

شایعه‌ای که جدی شد
از دیرباز اینطور بوده که برخی رسانه‌ها گهگاه از استفاده فلان ستاره فوتبال از موادمخدر خبر می‌دادند اما این مسأله در روزهای پایانی لیگ‌برتر به قدری افزایش یافت که حالا به‌عنوان یک معضل در فوتبال ایران شناخته می‌شود.

 

قصه جدید از حدود ١٠ روز پیش مطرح شد که استفاده برخی بازیکنان فوتبال از قرص روان‌گردان ترامادول را تأیید کردند. بعد از حرف از کوکائین به میان آمد و... . مجموعه اتفاقات سبب شد تا فدراسیون فوتبال و کمیته‌های ذیربط برای پیگیری ماجرا به تکاپو بیفتند و جلوی فعالیت‌ فوتبالیست‌های خاطی را بگیرند. حالا کار به جایی رسیده که قرار است از‌سال آینده لیگ برتر اقداماتی برای پیشگیری از مسائلی اینچنینی در دستور کار قرار گیرد.


تست خون با هماهنگی فیفا
بد نیست بدانید مصرف برخی مواد مخدر و روانگردان ازجمله ترامادول(که اثرات بسیار مخرب‌تری نسبت به مردم عادی روی فوتبالیست‌ها دارد) در نمونه ادرار معمول که توسط کمیته ضد دوپینگ از بازیکنان گرفته می‌شود، خود را نشان نمی‌دهد.

 

استفاده از این مواد فقط با تست خون مشخص می‌شود و همین امر سبب شده مسئولان فدراسیون طرح جدیدی را ارایه کنند. زهره هراتیان، عضو کمیته پزشکی AFC دراین‌باره گفته است:  «در نظر داریم ٢ تا ٣ هفته قبل از شروع فصل آینده لیگ برتر در کنار تست ادرار از آنها تست خون هم به عمل آید.

 

البته انجام تست خون تحت عنوان (بیولوژیک پروفایل فیفا) نیاز به هزینه بالایی دارد که طی مذاکراتی که با فیفا داشتیم، به‌طور شفاهی تاییدیه را برای انجام این کار با هزینه خود فیفا گرفتیم و برای این کار منتظر نظر سازما‌ن‌لیگ هستیم.»


معرفی خاطیان به مراجع قضایی
برای این‌که از جزییات ماجرا باخبر شویم، با علی‌اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون همکلام شدیم؛ او به «شهروند» اینگونه توضیح داد: «ما هنوز درباره استفاده بازیکنان از موادمخدر اطمینان کامل نداریم ولی برای این‌که جلوی شائبه‌ها را بگیریم سعی داریم از فصل آینده تست اعتیاد و خون را در دستور کار قرار دهیم. این تست دیگر خیال همه را راحت می‌کند و می‌توان امیدوار بود که لیگ ایران پاک‌ترین لیگ آسیا است.»


«اگر ثابت شود بازیکنی از موادمخدر استفاده می‌کند، چه برخوردی صورت می‌گیرد؟»، محمدزاده در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «قطعا چنین بازیکنانی نه‌تنها اجازه حضور در مسابقات را نخواهند داشت که ما آنها را به مراجع قضایی معرفی کرده و خواهان اشد مجازات برایشان خواهیم بود.»

 

 

اخبار ورزشی - شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------