در بین پرسپولیسی ها من تنها کسی بودم که روزه می گرفتم / روزه گرفتن علی کریمی را جشن گرفتند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مربی دروازه‌بان‌های سال‌های پیش پرسپولیس در گفتگو با یک روزنامه مصری مدعی شد که بازیکنان پرسپولیس در ماه مبارک رمضان روزه نمی‌گرفتند و او تنها کسی بود که از بین بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس روزه می‌گرفت!

روز گذشته خبرگزاری ایسنا خبری به نقل از دستیار مانوئل ژوزه مربی پیشین و پرتغالی پرسپولیس منتشر کرد که بلافاصله بعد از انتشار، این خبر را از روی خبرگزاری خود خارج ساخت.

 

در این خبر احمد ناجی دستیار ژوزه ادعایی را در مورد بازیکنان پرسپولیس به کار برده که به نظر می رسد دور از واقعیت است چرا که چنین اظهاراتی بعد از دو سه سال دوری از پرسپولیس عنوان شده است. موضوع دیگر این که ناجی با یک رسانه غیر ایرانی در این خصوص صحبت کرده و در نهایت این که هدفش از چنین اظهارتی در خصوص بازیکنان مسلمان و ایرانی چه بوده است؟

 

این مصاحبه بدون کم و کاست در ذیل می آید:

 

احمد ناجی، دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال مصر که چند فصل پیش در پرسپولیس مربی دروازه‌بان‌ها بود، در گفتگویی که با روزنامه “صدی البلد” مصر داشت، ادعاهایی درباره رفتار بازیکنان ایرانی در ماه مبارک رمضان داشت.

 

ناجی همواره یکی از دستیاران مانوئل ژوزه بود و زمانی که این مربی پرتغالی هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت، این مربی مصری را به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها قرمزپوشان پایتخت انتخاب کرد.

 

مربی سابق پرسپولیس درباره نگاه مانوئل ژوزه به ماه مبارک رمضان گفت: «ژوزه برای همه کسانی که می‌خواستند روزه بگیرند، احترام قائل می‌شد. او حتی از بازیکنان در روز بازی هم نمی‌خواست که روزه نگیرند. ژوزه آدم بسیار محترمی بود. او به همه احترام می‌گذاشت و حتی با آن که روزه‌داری در دین او وجود نداشت، هرگز جلوی بازیکنان یا کادر فنی چیزی نمی‌خورد و حتی آب هم نمی‌نوشید.»

 

ناجی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که هیچگاه در ماه مبارک رمضان چه زمانی که بازیکن بود و چه زمانی که مربی بود، روزه‌خواری نکرد اما جالب‌ترین قسمت سخنان ناجی به تجربه او با پرسپولیس در ماه مبارک رمضان برمی‌گردد.

 

وقتی خبرنگار از ناجی سوال کرد که جالب‌ترین حادثه‌ای که در ماه مبارک رمضان به عنوان مربی با آن برخورد کرده است چه بود، این گونه پاسخ داد: «وقتی با مانوئل ژوزه در پرسپولیس کار می‌کردم سرمربی تیم تصمیم گرفت که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بازیکنان را جمع کند تا با آنها درباره تغییر زمان تمرین در ماه مبارک صحبت کند. ژوزه خطاب به بازیکنان گفت که در ماه مبارک رمضان تمرین بعد از افطار برگزار می‌شود تا بازیکنان به راحتی بتوانند روزه بگیرند و مناسک دینی خود را به جای آورند.»

 

او ادامه داد: «فکر می‌کردیم که همه از این سخن ژوزه خوشحال می‌شوند اما به یک باره غافلگیر شدیم؛ چرا که بازیکنان پرسپولیس از این تصمیم ژوزه ناراحت شدند و گفتند که هیچکدام در ماه مبارک رمضان روزه نمی‌گیرند. بعد از این حادثه بود که فهمیدیم بیشتر بازیکنان ایرانی در ماه مبارک رمضان روزه نمی‌گیرند.»

 

ناجی در پایان تاکید کرد: «من تنها فرد از بین کادر فنی و بازیکنان بودم که روزه می‌گرفتم. در یکی از روزها علی کریمی، بازیکن سرشناس پرسپولیس تصمیم گرفت که روزه بگیرد و بازیکنان این اقدام او را جشن گرفتند.»

 

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------